Kontrolka Check Engine + szarpanie = zepsuta cewka
-
Zepsuta cewka zapłonowa -> objawy
Podziele sie z wami moim ostanim dowiadczeniem:
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka Check Engine i auto stracio moc. Do tego na wolnych obrotach silnik prawie gasł i telepał się jakby chciał wyskoczyć spod maski <!-- s:) --> Dodam że dzień/dwa wcześniej zdażało się że przy przyspieszaniu czasem autem lekko szarpneło. Teraz już wiem że to są objawy problemu z zapłonem. U mnie okazało się że jedna cewka padła. Szczęścliwie w moim silniku 1.4 16V naprawa zajmuje jakies 5-10 minut, jezeli jestesmy w stanie zdiagnozowac która akurat padła.Polecam mieć zawsze przy sobie jedną cewkę i jedną świecę w zapasie , żebyście nie musieli tak jak ja zawracać w połowie dogi do celu:D
-
Teraz sam się szykuje do zakupu, przez neta, zapasowej i może ktoś może doradzić jakiej firmy cewke wybrać?
-
Ori cewka kosztuje około 100 zł w przeliczeniu. Przeważnie są to cewki od beru ale do 1.4 55kw nie ma napisanej firmy
-
No nie za bardzo z tą ceną. Ja pytałm w sklepie Deko we wro i ceny sie wahaja od 117 do chyba 170 zł/szt. Ja kupilem ta za 117, podobno jest to zamiennik produkowany specjalnie dla nich. Teraz sie rozgladam na necie zeby kupic 4 szt po nieco lepszej cenie przy zachowaniu dobrej jakosci.
-
Wiesz tą cenę mam z czeskiego sklepu <!-- s:) --> . Mają także poboćki w różnych miastach gdzie sobie odbierasz zakupiony towar, ale o tym trzeba tam dokładnie poczytać lub do nich zadzwonić.