Witaj na forum Fabia Club Polska

Złe działanie silnika na gazie.

Temat utworzony · 6 Posty · 859 Wyświetlenia
  • Witam

    Mam mały problem a w zasadzie mój ojciec w swoim Oplu Astrze I na Gazie. Wiem, że to nie Skoda, ale może ktoś z was miał podobny problem w swojej Fabce. Samochód na gazie jedzie bardzo dobrze jednak gdy tylko tata próbuje zatrzymać się na światłach, przejściu dla pieszych, czy przy jakiejkolwiek innej sytuacji wymagającej zatrzymania silnik po oczywistym zmniejszeniu obrotów do 1000 obr/min nie utrzymuje tych obrotów tylko spada dalej. Silnik zaczyna się krztusić, rzuca trochę silnikiem i w końcu gaśnie. Myślałem, że to może wina silnika krokowego, ale mechanik stwierdził, że silnik krokowy jest dobry i dalej mechanik nie jest w stanie z diagnozować problemu. Może macie jakiś pomysł, co może być przyczyną takiego zachowania silnika?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • w poldeksie takie cuda krokowy właśnie robił. Czyściłeś go samemu? Jeśli faktycznie jest ok to cosik się w instalacji pochrzaniło. Może filtr, albo elektrozawór? Czy na benzynie też nie trzyma obrotów?

  • [quote="moi"]w poldeksie takie cuda krokowy właśnie robił. Czyściłeś go samemu? Jeśli faktycznie jest ok to cosik się w instalacji pochrzaniło. Może filtr, albo elektrozawór? Czy na benzynie też nie trzyma obrotów?[/quote]

    Samemu nie czyściłem. Mechanik samochodowy (nie gazownik) wyczyścił cały silnik krokowy. Na benzynie silnik chodzi idealnie. Jest około 8000 obr/min i żadnych falowań. Filtr nie był wymieniany ani elektrozawór. Najpierw w takim razie wymienię filtr i zobaczę, czy cos się poprawiło.

  • Jaka instalacja i jakie zasilanie paliwa (silnik 8 czy 16 zaworowy - pełny wtrysk czy Mono)

    Jak masz sekwencję to warto wrzucić na nowo mapę na komputer od LPG. Mogły wpaść błędy i teraz przy zmniejszeniu ciśnienia w układzie włącza tryb awaryjny. Druga sprawa to może być uszkodzony "wielozawór" nie mylić z elektrozaworem. Wielozawór jest przy butli odpowiada za dawkowanie gazu do pierwszego filtra. Elektro zawór odpowiada za przepływ gazu już przy reduktorze.

  • [quote="bloku"]Jaka instalacja i jakie zasilanie paliwa (silnik 8 czy 16 zaworowy - pełny wtrysk czy Mono)[/quote]

    Hm... Niestety nie wiem jaki to rodzaj instalacji gazowej. Samochód jest z roku 1999 i silnik 8 zaworowy 75 KM. Ma jednopunktowy wtrysk paliwa.

  • Poszukaj pod maską reduktora oraz czy w okolicy kolektora ssącego jest jakaś listwa z dodatkowymi wtryskiwaczami. Jeśli ich nie ma to znak że to 1 lub 2 generacja. W takim przypadku możliwe że wielozawór na butli jest do wymiany lub membrana w mieszalniku/reduktorze jest do wymiany.