Witaj na forum Fabia Club Polska

Fabia I - drgania kierownicy

Temat utworzony · 6 Posty · 2064 Wyświetlenia
  • Na wstępie Witam Serdecznie Wszystkich :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->
    Mam problem z moją fabką a mianowicie przy hamowaniu (początek hamowania- lekkie wciśnięcie pedału) pojawiją się drgania kierownicy. Pierwsza diagnoza na 90 % krzywe tarcze ale...
    no właśnie przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca kierownica drga. Po ponownym (lekkim) naciśnięciu już drganie jest prawie niewyczuwalne,a czasmi (choć rzadko) wogóle go nie ma.
    Wydaje mi się że przy krzywych tarcza powinno cały czas wyczuwać się drgania na kierownicy (przy hamowaniu).
    Może to coś innego - jeśli tak to co ?
    Jak wogóle sprawdzić czy napewno tarcze są do wymiany - w 100 %. (mają niewielki przebieg i wolałbym być pewien że to ich wina)
    Aha dodam, że efekt taki sam na dwóch kompletach kół.

    Pozdrawiam
    Robert

  • Hmmm ja tak mialem w swoim aucie. Okazalo sie ze mam zle wywazone kola, no ale ty sprawdziles dwa komplety wiec chyba to jest malo prawdopodobne.

    Uwazam ze powinienes oprocz sprawdzenia tarcz, sprawdzic przedewszystkim geometrie (zbieznosc kol), krawezniki mogo troche napieszac i niekiedy wystepuje taki efekt.

    Sprawdz tez uklad jezdny. Moze wyrobil ci sie jakis sforzen na ukladzie skretnym i daje taki efekt. Wiecej pomyslow nie mam jak na razie. 😕 <!-- s:/ -->

  • [quote="Lord_Nikkon"]Hmmm ja tak mialem w swoim aucie. Okazalo sie ze mam zle wywazone kola, no ale ty sprawdziles dwa komplety wiec chyba to jest malo prawdopodobne.

    Uwazam ze powinienes oprocz sprawdzenia tarcz, sprawdzic przedewszystkim geometrie (zbieznosc kol), krawezniki mogo troche napieszac i niekiedy wystepuje taki efekt.

    Sprawdz tez uklad jezdny. Moze wyrobil ci sie jakis sforzen na ukladzie skretnym i daje taki efekt. Wiecej pomyslow nie mam jak na razie. 😕 <!-- s:/ -->[/quote]

    Mam leki luz na drązku kierowniczym - ale czy to mógłby być powód ...

  • luz zawsze jest. Natomiast drgania moga wystepowac z powodu wystepowania luzu przed przekladnia, ogolnie nie ma co bagatelizowac. Jesli drgania beda za duze moze ci rozwalic przekladnie (ja to przezylem i szczerze nie polecam)
    :mur: <!-- s:mur: -->

  • [b]robert[/b] ja stawiam na tarcze. Dokladnie takie objawy jak opisujesz sa przy lekkim skrzywieniu (zwichrowaniu) tarcz. Przy bardzo krzywych tarczach przy hamowaniu samochod zatrzymuje sie jakby jechal na kwadratowych kolach (mam na mysli ze wiesz co mam na mysli). Wiem o czym mowie, bo w fabii wymienilem/skrzywilem 3 komplety tarcz.

  • A co może być powodem że raz mi kierownica drga a nieraz jest w porządku wszystko,to samo dotyczy hamowania :dontgetit: <!-- s:dontgetit: --> bo to troche dziwny przypadek