[F1] drżenie kierownicy w combi
-
Jak zdiagnozować czy to przegub wewnętrzny lewy czy prawy??
-
Ja też miałem podobne problemy a pomogło doważanie kół na samochodzie - bez zdejmowania. W Wawie cos takiego robią na Puławskiej przy stacji Shell ...
-
[quote="Ignatius"]Ja też miałem podobne problemy a pomogło doważanie kół na samochodzie - bez zdejmowania. W Wawie cos takiego robią na Puławskiej przy stacji Shell ...[/quote]
zapewne biło ci na kierownicy cały czas więc wyważenie kół pomogło, jeśli natomiast bije tylko przy przyśpieszaniu to wyważenie jako "lek doraźny" nie pomoże....
-
[quote="maninnew"]Jak zdiagnozować czy to przegub wewnętrzny lewy czy prawy??[/quote]
Chyba bez demontażu dwóch stron to się nie da
-
odkopię temat ...
ostatnimi dniami walczyłem z objawem "bicia na kierownicy" przy predkościach 140 i wiecej ...
zawieszenie bez luzów, wszystko na tip top ...
zajechałem do magika od opon i wyjaśniłem sprawe - sprawdziliśmy opony i felgi ( alu ) i okazało się że są wyząbkowane !!! - roczne opony które miały być OK...
(DUNLOP SP SPORT - index H)
no cóż - na nowe jeszcze za wcześnie, a na starych jeszcze ten sezon pojeździć trzeba, wiec poprosiłem aby "coś" z tym zrobił...
wybrał te "lepsze" na przód, przy okazji okazało sie że i felgi mają lekkie bicie ale powiedział że to w normie <!-- s;) --> i da się wyważyć.
przy wyważaniu opon wyszło 75gram ... troche dużo, obrócił opone na feldze o 180 sztopni i po kolejnym ważeniu było już "tylko" 25 gram ... cuda normalnie.....
efekt pracy: - przegoniłem fabke po autostradzie i na razie wszystko jest OK. - aha: oponki teraz są założone "pod włos" żeby ząbki ściąć ...
zobacze jek bedzie w eksploatacji... -
[quote="kapi"]odkopię temat ...
ostatnimi dniami walczyłem z objawem "bicia na kierownicy" przy predkościach 140 i wiecej ...
zawieszenie bez luzów, wszystko na tip top ...
zajechałem do magika od opon i wyjaśniłem sprawe - sprawdziliśmy opony i felgi ( alu ) i okazało się że są wyząbkowane !!! - roczne opony które miały być OK...
(DUNLOP SP SPORT - index H)
[/quote]Mam dokładnie te same opony i tan sam problem, tzn. bicie na kierownicy powyżej 130 podczas przyspieszania, puki co przełożyłem tył na przód i jest ok. (na tyle co można sprawdzić na polskich drogach), ale z miesiąc śmigam do Niemiec, wiec się okaże czy pomogło.
-
chyba Panowie przeszliście z jednego tematu w drugi.... Wracając do sedna wątku, wymieniłem niedawno przegub wewnętrzny i bicie przy przyśpieszaniu zniknęło!! <!-- s:) --> w przegubie wewnętrznym były całkiem spore "wżery". Bicie wyłącznie podczas przyśpieszania jest związane stricte z układem przeniesienia napędu i tylko tam należy szukać przyczyny. Pozdrawiam.
-
[quote="Saint"]chyba Panowie przeszliście z jednego tematu w drugi....[/quote]
no tak :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->
[quote]Wracając do sedna wątku, wymieniłem niedawno [b]przegub wewnętrzny i bicie przy przyśpieszaniu zniknęło!! [/b] ......... Bicie wyłącznie podczas przyśpieszania jest związane stricte z układem przeniesienia napędu i tylko tam należy szukać przyczyny. [/quote]
po wymianie przegubów bicie dalej występowało, więc padło na opony.
dodam tylko że wulkanizator jeden drugiemu nie jest równy i nie każdy jest w stanie pomóc z takim problemem.