[F1 i F2] Krótko i długoterminowa korekta wtrysku
-
Jak w temacie - jak ustalić krótko i długoterminową korektę wtrysku? Patrzyłem w VAG'u na grupę 032, ale jakoś niespecjalnie mi te wartości pasowały. Ktoś ma jakiś pomysł?
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-08-2012, 11:25[/i] ][/size]
Znalazłem coś takiego:VW and Audi use a slightly different fuel trim strategy from other manufacturers. Fig. 7 is a screen capture from the Vetronix/Bosch KTS-650. Additive Mixture Correction 1 is STFT in OBD II generic and will change only during idle operation. Multiplicative Mixture Correction 1 is LTFT in OBD II generic and will change only during cruising speeds.
tłumaczenie własne: VW i Audi mają nieco odmienną metodę [określania krótko- i długoterminowej korekty wtrysku] niż pozostali producenci. (...) Addytywna korekta mieszanki to odpowiednik krótkoterminowej korekty wtrysku, zmienia się tylko na biegu jałowym [na VAGu jest to pole 1, grupa 032 odczyt bloków pomiarowych silnika 01), natomiast multiplikatywna korekta mieszanki to odpowiednik długoterminowej korekty wtrysku, regulowana tylko podczas obciążenia silnika [na VAGu pole 2, j.w.]
-
[quote="zlloty"]jak ustalić krótko i długoterminową korektę wtrysku?[/quote]
coś o tym wspominał gazownik ostatnio, że jak mapa gazu źle zrobiona, to może sie "rozjechać" mapa dla benzyny..... poszperam, popytam ... bo mnie też to interesi.ps.
[b]zlloty[/b], kabelek do gazu już mam. <!-- s:) --> -
Kapi, już rozgryzłem temat. Ogólnie gaz (STAG 4) reguluję tak, żeby pokrywały się wykresy czasów wtrysku + regulacja biegu jałowego. Robię ją tak, żeby czas wtrysku wtryskiwacza benzynowego był taki sam na gazie i benzynie (wówczas korekta krótkookresowa, czyli addytywna będzie też taka sama - grupa 32, pole 1). Nie udało mi się tego zrobić na wykresie, musiałem to zrobić na mapie z czas wtrysku/obroty (matryca z cyferkami). Dzięki temu szarpanie przy zimnym silniku ustało.
Będzie trzeba obgadać temat przy najbliższym spotkaniu.