Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Demontaz i położenie tylnej wycieraczki

Temat utworzony · 77 Posty · 16558 Wyświetlenia
  • tak mnie teraz oświeciło :hurra: <!-- s:hurra: -->
    to może być mechanizm mimośrodowy,
    taki co zmienia ruch obrotowy w posuwisto-zwrotny,
    silnik wtedy pracuje tylko w jednym kierunku
    jest jedna krańcówka i wystarczyło by zmienić jej położenie :super:

  • Ramię z kombika jest chyba symetryczne, ale bez psikawki

    [quote="Norek"]taki co zmienia ruch obrotowy w posuwisto-zwrotny,
    silnik wtedy pracuje tylko w jednym kierunku[/quote]
    Tak to właśnie jest rozwiązane (przynajmniej było we fiatach - rozbierałem mechanizm z punto i seicento) Jedynym problemem jest ustawienie punktu zerowego. Z tego co pamiętam to na zębatce (tej z mimośrodem) był w jednym miejscu styk, który był punktem "zero" przesunięcie tego styku o 90 stopni (w kierunku przeciwnym do obrotu) powinno dac porządany efekt

  • psikawka to jest w ośce ramienia, przynajmniej w moim HB.
    jeśli średnica ta sama to tylko przykręcić

    osłonka tylko potrzebna by psikawka w oczy nie kłuła i syfu mniej zbierała

  • ramię kombika jest bez psikawki

  • ale error, nie jest symetryczne 😞 <!-- s:( -->

  • w kombi sika 3-cie światło stopu 😉 <!-- s;) -->
    jeśli wielowpust ramienia wycieraczki z kombi ma taką samą średnicę co z HB
    to można założyć

  • norek - zakres ruchu ten sam,ale jego wykonanie jest inne:
    pion-prawo 90 stopni-lewo max. 180 stopni -do stopu w prawo 90 stopni.
    albo pion-prawo 90 -pion stop pion-lewo -90-pion stop.
    Dlatego ta zmiana kierunku obrotów silnika, bo na mimośrodzie
    tego nie widzę.
    To prawda, we Fiacie tak ,ale tam jest tylko 180 stopni powrót i stop.

    omron

  • [quote="Norek"]w kombi sika 3-cie światło stopu[/quote]
    No to wiemy :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

    [quote="Norek"]jeśli wielowpust ramienia wycieraczki z kombi ma taką samą średnicę co z HB
    to można założyć[/quote]
    Ale po co skoro nie jest symetryczne...

    [quote="omron"]Dlatego ta zmiana kierunku obrotów silnika, bo na mimośrodzie
    tego nie widzę.
    To prawda, we Fiacie tak ,ale tam jest tylko 180 stopni powrót i stop.[/quote]
    Dlaczego?
    Na oko nie bardzo widzę różnicę między mechanizmem fiata a skody

    Przecież ruch standardowy: prawo-(pion)-lewo-(pion)-prawo to jest jeden pełny obrót mimośrodu.
    W nawiasie są pozycje pośrednie, bez nawiasu pozycje w których wycieraczka się zatrzymuje lub zmienia kierunek

    Dlatego jeśli chcesz mieć ruch niestandardowy: pion-lewo-(pion)-prawo-pion to też to jest pełny obrót mimośrodu i wystarczy tylko zmienić punkt zerowy mimośrodu (np. przez przsunięcie styku na mimośrodzie o 90* później czyli przeciwnie do obrotu-jeśli się da i jeśli tak to tam działa)
    Zakładając oczywście że tam jest mimośród.

    Osobiście szczerze wątpię w zmienny kieruneke obrotu silnika bo to by generowało duże siły w delikatnym mechanizmie zębatkowym przy zmianie kierunku - trzeba by go odpowednio wzmocnić, no i trzeba by montować dodatkowe krańcówki. Uważam że momośród jest naprostrzym i najtańszym rozwiązaniem

  • [b]vanhouse[/b],
    seicento ma symetryczną wyciarakę, pewnie inne marki też - musiał byś zmierzyć srednicę wieloklinu i długość ramienia.

  • [b]vanhouse[/b] ja proponuję zatrzymaj kiedyś gościa z taką wycieraczką w pionie z tyłu i zapytaj jak ma to zrobione. Często się spotyka różne marki autek z przerobionym tym mechanizmem na tylnej szybie.

  • jest 4-ta możliwość :super: <!-- s:super: -->
    spaliła się i tak już zostało :mur:

  • nie wcale nie za dużo :piwo: <!-- s:piwo: -->
    wycieraczka w pionie ma tę podstawową zaletę że nie zbiera tyle syfu co pozioma
    kombinuj
    wadą jest zmiejszenie widoczności do tyłu, ale w niewielkim stopniu
    jeśli to jest na mimośrodzie, a też uważam że to najtańsze i najlżejsze rozwiązanie
    to przeróbka nie wydaje się ani kłopotliwa ani droga :super:

  • Pamiętam jak mi się kiedyś zatarła ośka w mechaniźmie to wycieraczka została pod dużym skosem, w sumie jest to jakieś rozwiązanie, a mam jeszcze jedno trochę żartobliwe, włącz tylnią wycieraczkę i w odpowiednim momencie wyciąg bezpiecznik, wtedy zostanie po środku i już jej nie będziesz używał, a optyka dla oka pozostanie 🙂 <!-- s:) --> .

  • [quote="Norek"]wadą jest zmiejszenie widoczności do tyłu, ale w niewielkim stopniu [/quote]
    Jesli zastosuje inna, mniejsza, zgrabniejsza wycieraczke to wyeliminuje ta wade 🙂 <!-- s:) -->
    Zostana same zalety

  • Może jakaś typu aero. zdaje się że auta z grupy VAG mają takowe. One chyba sa symetryczne, a na pewno sa cieńsze. Nie pamiętam dokładnie ale nawet chyba Fabia 2 ma taką...

    ooo, znalazłem. Fabia 2 ma taką zgrabniejszą ale ciągle niesymetryczną...

    [img]http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/album_pic.php?pic_id=455[/img]

    [img]http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/album_pic.php?pic_id=454[/img]

    [img]http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/album_pic.php?pic_id=456[/img]

    No nic pozostaje Ci szukać 😄 <!-- s:D -->

  • sej ma symetryczna 🆗 mialem tak zrobione w cc i ramie od seja ale po kilku opiniach ze to WT zaspawalem klape na gladko :super: <!-- s:super: -->

    policz koszty: przerobka mechanizmu, nowe ramie adaptacja spryskiwacza ....

  • juz ci zrobie :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • czemu takie male zdjecie dales?? czy zmniejszylo ci??
    wrzuc moze przez http://www.fotosik.pl<!-- w -->

  • Ja tam juz nie ma problemow z brakiem tylniej wycieraczki. Zawsze mam w bagazniku szmatke i sciagaczke do wody 🙂 Jak trzeba to korzystam z nich, podczas jazdy patrze przed siebie 😛 <!-- s:P -->