Pytanko
-
Dziś podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka silnika i silnik zaczął nierówno pracować. Okazało sie ze poszła cewka zapłonowa którą znajomy mechanik mi wymienił - jedynie 180zł :rozpacz: ale kontrolka teraz świeci mi na stałe. Podobno trzeba ja wykasować - czym i kto takie rzeczy robi (kasowanie) i oczywisie ile to kosztuje :zakrecony: <!-- s:zakrecony: --> .
I jeszcze jedno czy te cewki często się palą.
Z góry dziękuje i pozdrawiam. -
[b]misiek.leszko[/b], niestety ta kontrolka moze oznaczac kilka bledow u mnie np bylo to spowodowane zanieczyszczanym czujnikiem paliwa poniewaz wlalem beznyne razem z olejem opalowym i sie okapcal .. widze ze masz taki sam silnik takze to moze byc rowniez przyczyna .. sproboj tez wyczyscic przepustnice ... a jak nic nie pomoze to bedziemy szukac dalej <!-- s:) -->
-
Kontrolka zgasła i jak narazie poza cewką zapłonową która wymieniłem wszystko gra :super: :super: <!-- s:super: -->
-
hehe a kumpel sprawdzil to na kompie?
Tez tak kiedys mialem - auto wchodzilo w tryb awaryjny i wtedy tak jak piszesz nierowno pracowalo. Usunalem bledy i bylo ok.Moze niepotrzebnie cewke zmieniales? jaki masz przebieg?
Usuwanie bledow w kazdym warsztacie wiekszym (typu norauto,sell service itp) koszt usuwania bledow ok 80zl.
No chyba ze masz kabel i kompa to sam moze sie pobawic.Pomimo, ze kontrolka sie nie swieci to i tak masz zapisany blad w pamieci - lepiej wyczysc to bo czasami komp potrafi wariowac jak za duzo bledow sie nazbiera <!-- s:) -->
-
[quote="Hildek"]koszt usuwania bledow ok 80zl. [/quote]
Eee tam u nas za flaszkę obleci :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->
-
Nie no cewka nowa prosto z hurtowni.
A jeśli chodzi o to czy faktycznie poszła sie "walić" to mechanik sprawdzał i nie dawała ona iskry na świece. Tak ze w 90 % poszła cewka. Po wymianie wszystko grało.Hildek a masz może jakieś schematy jak zrobić taki kabelek albo gdzie sie go kupi i za ile (jak on się fachowo nazywa), i jakie jest potrzebne oprogramowanie do takich "zabaw" z kompem.