[F1] kilka pytan dwutygodniowego wlasciciela fabii SDI:)
-
Witam
od dwoch tygodni powoze Fabia SDI. I tu mi sie pojawilo kilka pytan.
- mimo usilnych (byc moze zle prowadzonych) poszukiwan, nie potrafie znalezc czujnika temperatury plynu chlodzacego na ebay. Jako ze mieszkam w anglii to juz z doswiadczenia wiem, ze anglicy bardzo czesto sie myla z czesciami. Tak wiec nawet jesli w opisie jest, ze czujnik jest do SDI to jednak mam sporo watpliwosci. W zwiazku z tym czy mozna prosic o konkretny numer katalogowy tego czujnika ?
- Czy ktos probowal wymieniac ten czujnik? jakies zalecenia rady ? moze jest gdzies tutorial zdjeciowy ?
- Oczywiscie zanim sie zabiore za zakup i wymiane chce go zdiagnozowac. Objaw jest prosty. Wskaznik temperatury najczesciej nie dziala a kiedy juz zadziala to pokazuje ok 70 stopni i ani drgnie. Stawiam na czujnik ale dla pewnosci sprawdze opory na czujniku zanim go wymienie. Czy ktos moze jeszcze sie spotkal z podobna sytuacja i ma jakies sugestie?
- czy mycie tego silnika jest bezpieczne?
- silnik ma przejechane 112 tys mil czyli ok 185 tys km. Co powinienem w tym silniku sprawdzic ?
- silnik bardzo rzadko ale jednak ma tendencje do chwilowego podwyzszania obrotow. zawsze sie to dziejena zimnym silnku. Obroty skacza do ok 1200 i po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Czego to moze byc objaw?
- podczas rozruchu tez sie zdarza ze silnik jakby sie zatrzymywal na chwile na 1200 obrotow ale zaraz potem spada samoczynnie. Jest to zauwazalne.
- Czy ten silnik nalezy rowniez chlodzic po dluzszej jezdzie nie wylaczajac go ? co prawda nie ma turbiny ale wole sie zapytac
i na koniec pytanie , ktore ma mi usystematyzowac co nieco.
chce sie pobawic troche komputerem. Uzywalem do tej pory sporadycznie VAGA w wersji 4.09 ale poza tym ze pokazywal mi bledy, to kazda proba zrobienia czegokolwiek konczyla sie komunikatem, ze jest to oprogramowanie sharware i nic wiecej nie zrobie. Czy w takim razie moge zainstalowac jakas legalna wersje VAG czy jakiegos innego programu, ktora da mi mozliwosc pracy z komputerem samochodu ?pozdr
-
Czujnik powinien być koło termostatu, ale prędzej bym termostat podejrzewał jako winowajcę niedogrzania.
Silnika tego nie trzeba studzić, wystarczy 5s by ustabilizowały się obroty po jeździe.
Jak silnik zostanie prawidłowo zabezpieczony można go umyć.
Jeśli zamierzasz autem pojeździć wymień kompletny rozrząd wraz z pompą, wszystkie filtry, oleje, płyn chłodzący, hamulcowy oraz sprawdź świece żarowe one potrafią być przyczyną wachania obrotów. -
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu a też jestem świeżym właścicielem fabii, i mam trochę dziwne pytanie.
Czy w Fabii I 1.9 SDI silnik leży krzywo, tzn patrząc na niego opada on w prawo? -
[quote="blackhawk"]
Czy w Fabii I 1.9 SDI silnik leży krzywo, tzn patrząc na niego opada on w prawo?[/quote]Tak.