Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. wrocek
    W

    wrocek (@wrocek)

    0
    Reputacja
    17
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o wrocek

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez wrocek

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez wrocek

    • W
      Skoda Fabia 3

      No cóż, nie da się wykluczyć, że test autocentrum ze świetnymi wynikami (jak na tak mały silnik) jest.... zmanipulowany. Niby gdzieś tam mówią że muł, ale elastyczność wychodzi im lepsza niż w 1.2 HTP i 1.4 16V.

      TSI nie chcę. Chyba że pojawi się sensowna instalacja LPG do tego silnika. Ostatnio liczyłem, że od założenia gazu (2,5 roku temu) na paliwie zaoszczędziłem ponad 7 koła. Już po zwrocie instalki. Zakładając, że będę miał w nowym aucie podobne przebiegi i instalka będzie równie bezawaryjna jak obecna, po 10 latach w kieszeni zostanie 30 - 35 tysiaków.
      Sprzedam auto, dołożę 5-10 tysiaków i będzie na kolejne nowe
      Pozdr

      napisane w Wiadomości ze świata
    • W
      Skoda Fabia 3

      Teraz porównanie do F3 z silnikiem 1.0. Jeździłem tą mocniejszą wersją czyli 75 KM a auto było w wersji HTB.
      Czytając specyfikację silnika spodziewałem się, że cudów nie będzie ale chyba źle nie będzie.
      Niestety jest źle. Może ten silnik nadaje się do Citigo ale nie do Fabii.
      O ile do 50 - 60 km/h jeszcze jakoś to się rozpędza to do 80 km/h nie mówiąc już o większej prędkości trwa to już długo. Wciskasz pedał i niewiele się dzieje, poza zwiększonym zużyciem paliwa jaki pokazuje komputer.

      A gdzie udało Ci się dorwać 1.0? Obdzwoniłem i objechałem kilka salonów i wszędzie tylko 1.2 TSI.
      Właśnie ze specyfikacji wynika, że 1.0 powinno całkiem ładnie jeździć. Przyspieszenie niby lepsze niż 1.2 HTP FII i niewiele gorsze niż 1.4 16V w FI. Ale może tylko wtedy kiedy się kręci pod odcinkę, a w użytkowym zakresie obrotów elastyczność będzie nędzna. Tak by wynikało z tego co piszesz.
      Ogólnie dziwna sprawa z tym silnikiem. Tu jest teścik, w którym elastyczność jest całkiem znośna:
      http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/przyspieszenia/skoda-fabia-kombi-1.0-mpi-75-km-mt-przyspieszenie-0-100-kmh/<!-- m -->
      (80-120 na 5. - 15,8 s)
      i na pełno:
      http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/wideotesty/skoda-fabia-kombi-1.0-mpi-75-km-2015-test-autocentrum.pl/
      (80-120 na 5. - 23,0s)
      to lepiej niż u mnie w FI 1.4 16V !!!
      za to tu inny test, z którego wynika, że jest tragicznie:
      http://www.auto.cz/skoda-fabia-combi-1-0-mpi-v-zatezovem-testu-uvezla-555-kg-85757
      (80-120 na 5. 27,3s na pusto i aż 45,7 przy załadowanym na maksa aucie).
      To co piszesz bliższe jest czeskiemu testowi.

      Z czego mogą wynikać aż tak duże różnice?

      napisane w Wiadomości ze świata
    • W
      Moje auto - FABIOLA

      To ja tez gratuluje. To jest Race czy Denim?
      Tak z ciekawości ile Ci się udało utargować i ile czekałeś na odbiór? Do te pory najtańszy salon zaproponował mi upust 2000 plus drobne akcesoria. Ale ponieważ silniki mnie nie przekonują to na razie dałem sobie na wstrzymanie.
      Pozdr

      napisane w Fabia III
    • W
      Skoda Fabia 3

      Praktyczny teścik FIII kombi z 1.0:
      http://www.auto.cz/skoda-fabia-combi-1-0-mpi-v-zatezovem-testu-uvezla-555-kg-85757<!-- m -->

      Wygląda na to, że mimo większej prędkości maksymalnej i lepszego sprintu, FIII 1.0 w jeździe na trasie (elastyczność) jest duuuużo gorsza niż najsłabsza FII HTP. A po zapakowaniu na full wręcz .... tragiczna.

      DLA PORÓWNANIA elastyczność 80-120 km/h (5) Uwaga: nie mam danych dla HTP FI i FII, podaję wartości zbliżone dla Ibizy:

      Seat Ibiza ST 2014r
      1.2 HTP 44kW - 17,6 s
      1.2 HTP 51kW - 16,4 s
      1,4 16V 63kW - 18,6s (to nie pomyłka, oficjalne dane)

      FIII 1.0 75 55kW - 27,3 s; a załadowany..... 45,7s. Komentować chyba nie trzeba.

      Potrzebuję trwały silnik do LPG,nie żadne TSI czy TDI. Wygląda na to, że skoda nie ma mi już nic do zaoferowania i czas pomyśleć o czymś z poza VAGa. Jeszcze spróbuję się przejechać jak pojawią się 1,0 do jazd próbnych, ale już zaczynam żałować że nie kupiłem C3 Picasso, jak w grudniu były na wyprzedaży rocznika full wypasy z automatyczną dwustrefową klimą, metalikiem i 1,6 PSA-BWM za 47k.

      napisane w Wiadomości ze świata
    • W
      Skoda Fabia 3

      >Albo, że bagażnik się w środku porysuje? Ludzie, litości...

      Co kto lubi, ja tam zdecydowanie wolę w bagażniku miękką wyściółkę jak w FI. Po 10 latach nie ma śladów użytkowania, a często bagażnik mam wypełniony różnymi ostrymi klamotami.

      >Widziałbym u siebie białą z pakietem concept black i białym dekorem w środku. Nie wiem co niby z nim jest nie tak- jeździłem w bardzo słoneczny dzień, bez okularów i nic mnie nie raziło.

      Zima i krótko. Zastanów się jak to będzie jak pojedziesz na wakacje do Hiszpanii albo Chorwacji i będziesz miał zmęczone oczy po wielogodzinnej trasie. Kiedyś regularnie jeździłem do Włoch, różnymi autami. Gdybym jeździł jednym, to może bym na to nie zwrócił uwagi i myślał że to ...długa trasa i tyle, ale auta były różne a odczucia zawsze takie same: im jaśniejsza deska i podświetlenie zegarów tym bardziej byłem zmęczony po pokonaniu tej samej drogi.

      napisane w Wiadomości ze świata
    • W
      Skoda Fabia 3

      [quote="warzo"]Zamierzałem kupić F3 w kombi bo zwyczajnie mi się podoba. I to jest niezmienne, zewnętrzny design, a także odświeżenie środka naprawdę jest ciekawe. Moje plany uległy jednak zmianie po jeździe testowej w ASO, wersja ambition 1,2TSI 90 KM.
      W mojej ocenie auto zbiera się przyzwoicie, ale komfort jazdy jest porównywalny do F2. Wyposażenie ciekawie się prezentuje,ale bez spodziewanego efektu WOW. Dużym minusem jest dla mnie sposób wykończenia wnętrza - jest gorzej niż źle. Plastiki użyte do boczków oraz tunelu i okolic są nieprzyjemnie w dotyku, twarde i wyglądają jak z recyklingu.
      W tych pieniądzach lepiej i racjonalniej jest kupić auto używane klasy wyższej.[/quote]

      Witam po długiej przerwie.
      Też planowałem zakup F3 kombi. Poszedłem do salonu zobaczyć i pierwsze co mnie zaskoczyło to ... chamowata obsługa sprzedaży. Całkiem jakbym się cofnął w czasie do przełomu lat 80/90. Dewiza klient nasz wróg nadal aktualna 😉
      Na co zwróciłem uwagę:

      • lipny plastik w bagażniku, jakością porównywalny z cc czy matizem, a może nawet gorszy. Bardzo nietrwały. Sprzedawca niechcący zadrapał go... zamkiem kurtki. Jak ktoś często korzysta z bagażnika to straszna LIPA
      • dużo miejsca pod podłoga bagażnika w styropianowej kuwecie, zdecydowanie więcej niż w FI
      • brak zestawów do montażu radia innego niż fabryczne. Albo fabryka albo koszmarna dziura, tak przynajmniej twierdził sprzedawca
      • wysoko podniesiona deska rozdzielcza i cały plastik przed szybą, przez co utrudniona widoczność drogi tuż przed samochodem. Oczywiście można się podnieść na fotelu, ale szorowanie włosami po dachu to nic fajnego. W FI w najniższym położeniu fotela jest chyba lepiej niż w FIII w najwyższym
      • panel basket matt (chyba jedyny nie dający po oczach w słoneczne dni) tylko w wersji style bez dopłaty. W ambition + 100. Panel piano white to nieporozumienie.
      • wewnętrzne lusterko z czujnikiem zmierzchu bardzo wąziutkie
      • fajnie działający mechanizm zwijania rolety
        -/+ szerokie progi; może to bezpieczne, ale szybko będzie podrapane przy wysiadaniu/wsiadaniu
      • dostęp do żarówek z przodu na szczęście jeszcze bezproblemowy, z tylu nie sprawdziłem

      Przejechać mi się nie udało. Ponoć w tym salonie nie dostali jeszcze auta do jazd próbnych. Albo nie chcieli dać. Srał ich pies.
      Chwilowo jestem zniechęcony, ale całkiem jeszcze FIII nie skreśliłem. I tu trzy pytania:

      1. Czy ktoś już może miał okazję jechać wersją 1.0 i może się podzielić wrażeniami? Może jakiś filmik jak to się zbiera?
      2. Jakie maksymalne przebiegi wytrzymują TSI w FII?
      3. Czy wie ktoś czy ekran radia da się wyłączyć (albo chociaż ściemnić), bez wyłączania radia?
      napisane w Wiadomości ze świata
    • W
      Zawieszenie przód - pytanie

      Mam do wymiany drążek lewy, tuleje stabilizatora i łączniki.
      I tu pytanie: czy wybór jest tylko pomiędzy częściami skody i zamiennikami, czy też pasuje coś np. z VW Polo albo Golfa? Za radą kogoś z forum w 2010 zmieniłem tuleje tylne wahacza na takie z VW (z czterema łapkami) i od tego czasu mam z nimi spokój. Czy w przypadku wymienionych na wstępie części też da się tak zrobić? Tuleje stabilizatora (zamienniki jakieś) nie wytrzymały nawet 8 miesięcy.
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

      [quote="TOMUŚ"]Odnoszę wrażenie że na olejach z castrola lepiej chodzi silnik . A w to , że jest mniejsze spalanie czy mocy jest 45% więcej radziłbym nie wierzyć. Moim zdanie jest marketing handlowy mający na celu to żeby klient kupił ten produkt.[/quote]

      Robiłem kiedyś pewną robótkę dla gościa, który ma hurtownię oleju. Facet twierdził, że jak olej spełnia jakąś normę (np. ta wspomnianą vw) to ja spełnia i już. A te wszystkie dodatki, cuda itd. to tylko marketing. Mówił, ze do swoich aut leje Gulfa, bo kupuje go najtaniej. A jak frajer chce kupić olej tzw. markowy (czytaj reklamowany za bajońskie kwoty w TV, gazetach, czy na meczach) więc siłą rzeczy droższy, to mu przecież nie zabroni. Według niego sprzedawane w Polsce oleje pochodzą w większości z jednej rafinerii i tylko opakowaniem i logo producenta się różnią.

      Czy to prawda nie wiem, pokazuję tylko, że są i takie zdania ludzi z branży.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1] Rurka odmy

      A można prosić o foto lub łopatologiczny opis, która to rurka. Też bym sobie profilaktycznie wyczyścił.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1 i F2] Tuleje wahaczy - temat zbiorczy

      W końcu zakupiłem wzmacniane, oryginalne volkswagenowskie od polo. Tak mi polecił mechanik z aso skody 🙂 W serwisie VW dałem 43 zł. za jedną. Można też dostać pełne montowane do Audi A2. W sobotę montaż, zobaczymy jak się będą sprawowały.

      napisane w Warsztat mechaniczny