Witam, zakupiłem kabelek od naszych chińskich przyjaciół do VCDSa 12.12 wszystko ładnie pięknie.
Chciałem ustawić sobie światła dzienne z przeciwmgłowych.
Byłem prawie pewny, że bez problemu moja wersja modułu jest na tyle wysoka, że sobie z tym poradzi (tempomaty i inne pierdoły są).
Aktualnie mam doświetlanie zakrętów przez przeciwmgłowe.
Wchodzę w 09 - Cent. Elect. -> 07 - Coding.. i niestety nie mam tam długiego kodowania.
I w tym momencie cały mój misterny plan przepadł.
Wyczytałem, że mogę mieć za słaby moduł centralki elektrycznej, ale wydawało mi się, że mają doświetlanie zakrętów nie powinno być problemu z ustawieniem czegoś innego. W końcu to dość bogata wersja Fabii.
Czy jest gdzieś rozpiska co można włączyć/wyłączyć dla danego modelu modułu?
Ewentualnie jak sobie poradzić z kodowaniem "krótkim" aby włączyć światła dzienne.
Wszystkie tutoriale pokazują jak to zrobić na długim kodowaniu które u mnie nie jest dostępne.
Mój nr modułu centralki elektrycznej to: 6Q1 937 049 F
topor1988 (@topor1988)
Informacje o topor1988
Najlepsze posty napisane przez topor1988
Najnowszy post utworzony przez topor1988
-
-
Zacząłem mierzyć napięcia w przełączniku świateł on działa chyba trochę jako przekaźnik, bo pobiera prąd (po stacyjce) i po przekręceniu na światłą na dany pin wysyła napięcie. I to nie takie jak do przekaźnika, bo tam na tym pinie podobnież 7.5A ma lecieć (pin do światem mijania) gruby przewód.
Tak się zastanawiałem czy nie zmostkować przewodu zasilającego (po stacyjce) z przewodem od świateł mijania. Wtedy obeszło by się bez przekaźników. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? -
Cześć,
Jako, że należę do leniwych którym czasami zapomina się włączyć świateł mijania postanowiłem coś z tym zrobić.- Przy bezpiecznikach nie mam przycisku do aktywowania świateł do jazdy dziennej - więc takowych pewnie nie ma
- Posiadam doświetlanie zakrętów - światła przeciwmgłowe - poszperałem w necie czy da się jakoś w ustawieniach kompa zrobić aby świeciły one jako światła do jazdy dziennej - wyszło, że nie (sprostujcie jeśli się mylę)
Suma sumaru, stwierdziłem, że zamontuje po prostu przekaźnik z sygnałem po stacyjce który będzie odpalał światła mijania.
Mój przekaźnik chciałem umieścić razem z innymi przekaźnikami w aucie i tutaj zaczęły się schody - nie znalazłem ich położenia.
W kabinie kierowcy bezpieczniki są, w komorze silnika przy akumulatorze znalazłem 1-2 zwykłe bezpieczniki, ale żadnego przekaźnika.
Gdzie znajdują się te przekaźniki bo zgłupiałem?
-
[quote="kapi"]Bez tej lampy będzie ci zalewać wnętrze auta.[/quote]
Niby dlaczego miało by zalewać wnętrze auta? To jest mocowane od wewnątrz, także nie ma prawa nic zalewać.Co do linka to tam na zdjęciu też jeden zaczep wygląda na ułamany.
-
Witam forumowiczów.
Tydzień po zakupie auta okazało się, że trzecie światło stop wisi na jednym zaczepie i strasznie hałasuje w samochodzie (nie licząc, że świeci w dół nie do tyłu). Rozebrałem osłonkę światła stop i 2 boczne zaczepy są ułamane (poprzedni właściciel próbował klejem na gorąco to łatać bo zostały jego resztki). Zastanawiam się jak to przymocować, jak taki zaczep wygląda "cały" próbowałem googlować, ale zazwyczaj jakość zdjęć jest kiepska. Chętnie sam bym tam dosztukował kawałek plastiku/metalu. Ewentualnie jakiś inny sposób zamocowania tego. W internecie jest do kupienia taka część, ale płacić ponad 100zł za nią to mi się nie uśmiecha.
Na chwilę obecną całkiem zdemontowałem trzecie światło stopu (raczej nie powinienem mieć z tego tytułu problemu?) Czytałem, że jak światło jest to ma świecić, ale u mnie nie ma fizycznie <!-- s:D --> Więc policja nie powinna mieć problemów. No ale jak wiadomo wolał bym to przymocować aby działało jak powinno. -
Wydaje mi się, że jak by były zimne luty to np by całkiem się nie odryglowało A tutaj od zewnątrz otwiera się.
z przelutowaniem nie było by problemów dorobiłem się lutownicy gazowej dremela. Tylko pytanie czy na 100% w tym jest problem, gdyż chciałbym za jednym razem rozwiązać problem, gdyż o garaż muszę się prosić znajomych. Ewentualnie zostaje zamówienie w necie całego modułu centralnego zamka (150zł) i wtedy się nie bawić w nic i mieć pewność. Ale jeśli to jakaś pierdółka to szkoda tych 150zł.EDIT.
Dla potomnych - temat rozwiązany.
Problemem była za mocno naciągnięta linka przy klamce. Zmniejszyłem naciąg o jakieś 5mm i problem znikł.
Najprawdopodobniej mocno naciągnięta linka klamki wywoływała efekt, że nie dało się odryglować, bo centralny myślał, że ktoś złapał za klamkę a dopiero po którymś pociągnięciu przeskakiwało i odryglowało. Teraz działa wszytko idealnie -
Cześć.
Dzień po zakupie Fabii jadąc z pasażerem nie mógł otworzyć drzwi od wewnątrz, wyszedłem i od zewnątrz za 2-3 pociągnięciem się otworzyły.
Problem był za każdym razem, więc stwierdziłem, że być może linka przy klamce od wewnątrz się zepsuła.
Dzisiaj zdjąłem tapicerkę niby wszytko ok. Ciągnę za linkę otwiera, z zewnątrz też za pierwszym razem, myślę sobie, fajnie skręcam.
Skręciłem całość testuje - od wewnątrz działa od zewnątrz również działa. Super, problem rozwiązany.
Wyjechałem za garażu i pasażer znowu nie może wysiąść. Z zewnątrz za pierwszym pociągnięciem zamknięte, ale za drugim/trzecim (losowo) już się drzwi otwierają (od wewnątrz ile razy bym nie ciągnął to i tak nic to nie daje).
Więc problem prawdopodobnie jest w centralnym zamku, ponieważ jak nie zamykałem samochodu to otwieranie drzwi działało, a dopiero jak się zamknie (automatycznie po ruszeniu) i potem odryglowaniu przy wyjęciu kluczyka jest problem.
Jeżeli problem był by konkretnie z centralnym zamkiem który nie otwiera drzwi, to z zewnątrz by również blokował, a z zewnątrz po kilku pociągnięciach się otwiera, chyba, że z zewnętrznej klamki jest jakiś inny całkiem mechanizm.
Przed następnym rozbieraniem tapicerki już chciałbym się przygotować i naprawić całość. Czy powinienem skupić się na rozebraniu wszystkiego i szukać winy w zamku (jakiś mechanizm zespolony z centralnym)? Czy powinienem kupić jakąś część do wymiany? Czy cały moduł zamka?
Jakieś pomysły co mogło się uszkodzić? Bo troszeczkę jest to irytujące, na razie informuje pasażerów, że to moduł "dżentelmena" nakazujący mi wysiąść i otworzyć drzwi pasażerowi <!-- s:D -->