Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. skodzik
    S

    skodzik (@skodzik)

    0
    Reputacja
    26
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o skodzik

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez skodzik

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez skodzik

    • S
      Archiwum

      Witam.

      Chcę się odnieść do nieco innego problemu. Otóż prowadziłem, w jednym z tematów, polemikę odnośnie zachowania moderatora MŁODY, na końcu którego podałem wnioski jakie wyciągnąłem oraz powody mojego odejścia z forum. O swojej decyzji, wraz ze wskazaniem problematycznego tematu, poinformowałem, w prywatnej wiadomości, jednego z administratorów. Jednak temat nagle został usunięty, ja nie zostałem poinformowany o tym, więc napisałem ponownie do administratora, jednak z powodu braku odpowiedzi, piszę tutaj aby poinformować wszystkich, że z powodu braku mojej akceptacji dla zachowania moderatora MŁODY, odchodzę z forum, w związku z czym nie będę dostępny dla ewentualnych użytkowników, którzy by mieli do mnie jakiekolwiek pytania. Dziękuję wszystkim za wspólną wymianę poglądów i wzajemne rozwiązywanie problemów. Poniżej zamieszczam "kopię tematu", który został usunięty"

      Pozdrawiam

      forum miłośników i użytkowników Skody Fabii

      PORTAL • Pomoc • Statystyki • Użytkownicy • Grupy • Album • Download

      Szukaj • Prywatne Wiadomości • Profil • Zaloguj • Rejestracja

      Ogłoszenie
      ZOBACZ JAK ZOSTAĆ KLUBOWICZEM !

      Pobierz ulotkę reklamującą klub
      Ogłoszenie

      Fabia Club Polska Strona Główna » GARAŻ » Warsztat mechaniczny » wymiana oleju w HTP 1,2 64KM Poprzedni temat «» Następny temat
      wymiana oleju w HTP 1,2 64KM
      Autor Wiadomość
      MŁODY
      Moderator
      --- Sport Line ---

      Silnik: 1.2 HTP/64 KM
      Pomógł: 5 razy
      Dołączył: 05 Mar 2005
      Posty: 1271
      Skąd: SY - MŁODY

      Wysłany: Wto 24 Lis, 2009 15:54 wymiana oleju w HTP 1,2 64KM
      panowie czy ktoś wymieniał olej w HTP
      jeśli tak to proszę o krótki opis czynności
      najbardziej interesuje mnie wymiana filtra oleju

      skodzik
      rozkręca się

      Silnik: 1.2 HTP/64 KM
      Pomógł: 1 raz
      Dołączył: 08 Maj 2009
      Posty: 27
      Skąd: Bydgoszcz

      Wysłany: Wto 24 Lis, 2009 17:49
      Witam

      Rozumiem, że to pytanie, to rodzaj intelektualnej prowokacji, bo jeśli "moderator" nie potrafi skorzystać z opcji szukaj, to myślę, że istnienie tego forum nie ma większego sensu.

      1. http://www.fcp.pl/forum/v...t=wymiana+oleju<!-- m -->

      2. http://www.fcp.pl/forum/v...t=wymiana+oleju

      Pozdrawiam

      wolfmk
      klubowicz
      Choice

      Silnik: 1.2 HTP/64 KM
      Lakier: Srebrny Diamond metalic
      Pomógł: 8 razy
      Dołączył: 27 Paź 2004
      Posty: 1452
      Skąd: Jaworzno - SJ

      Wysłany: Dzisiaj 7:56
      Noo MŁODY, to pojechałeś po bandzie 😄 .


      MŁODY
      Moderator
      --- Sport Line ---

      Silnik: 1.2 HTP/64 KM
      Pomógł: 5 razy
      Dołączył: 05 Mar 2005
      Posty: 1271
      Skąd: SY - MŁODY

      Wysłany: Dzisiaj 15:47
      skodzik napisał/a:
      Witam

      Rozumiem, że to pytanie, to rodzaj intelektualnej prowokacji, bo jeśli "moderator" nie potrafi skorzystać z opcji szukaj, to myślę, że istnienie tego forum nie ma większego sensu.

      1. http://www.fcp.pl/forum/v...t=wymiana+oleju

      2. http://www.fcp.pl/forum/v...t=wymiana+oleju

      Pozdrawiam

      i sadzisz że tu jest wszystko wyjaśnione ?!

      to np .:

      jakim kluczem odkręcić tzw korek od filtra paliwa ?

      czekam na konkretny opis czynności :cisza:

      Ciacho
      Miłośnik FCP
      Skoda Lover

      Silnik: 1.4 TDI/70 KM
      Lakier: Srebrny Brilliant metalic
      Pomógł: 4 razy
      Dołączył: 27 Sty 2008
      Posty: 414
      Skąd: Ropczyce

      Wysłany: Dzisiaj 15:50
      filtra oleju chyba??

      ja też nie wiedziałem jakim kluczem jak kiedyś zmieniałem sobie olej, więc wziąłem co miałem klucz tzw. francuz z regulacją, wziąłem przez szmatkę żeby tego plastiku nie zjechać brzydko, i sie elegancko odkręciło, tak samo zakręciłem i nic sie nie dzieje

      jest to masakrycznie proste, więcej wiary w siebie i do dzieła 🙂


      Było SDI, jest TDI 🙂

      skodzik
      rozkręca się

      Silnik: 1.2 HTP/64 KM
      Pomógł: 1 raz
      Dołączył: 08 Maj 2009
      Posty: 27
      Skąd: Bydgoszcz

      Wysłany: Dzisiaj 16:57
      Witam.

      Odnośnie postów w tym temacie, autora "MŁODY", to przerażające jest, że osoba będąca moderatorem nie rozumie, że forum jest od tego, żeby dyskutować o problemach i ewentualnych rozwiązaniach i ma na celu nakierowanie użytkowników na właściwe tory, a nie pisanie każdemu z osobna, "punkcik po punkciku", jak wszystko wykonać, szczególnie jeśli chodzi o wymianę oleju, której nawet szczegółowy opis można znaleźć, zarówno w tematach, jak i w materiałach, typu książki czy broszury, zamieszczanych w linkach na tym i na konkurencyjnym forum, do którego "MŁODY" również należy i na którym również zadał to pytanie, wystarczy tylko chcieć poszukać. Wobec powyższego, rozumiejąc, że jako "moderator stoi wyżej w hierarchii forum niż ja i na pewno nie zostanie w żaden sposób upomniany", a ja nie mogę się pogodzić z takim zachowaniem, osoby będącej moderatorem forum, postanawiam odejść z tego forum. Dziękuję wszystkim za współpracę i wspólną wymianę poglądów.

      Pozdrawiam

      P.S

      Wysłałem już do administratora e-mail z prośbą o usunięcie konta.

      Wyświetl posty z ostatnich:
      Fabia Club Polska Strona Główna » GARAŻ » Warsztat mechaniczny » wymiana oleju w HTP 1,2 64KM
      Odpowiedz do tematu
      Nie możesz pisać nowych tematów
      Nie możesz odpowiadać w tematach
      Nie możesz zmieniać swoich postów
      Nie możesz usuwać swoich postów
      Nie możesz głosować w ankietach
      Nie możesz załączać plików na tym forum
      Nie możesz ściągać załączników na tym forum
      Dodaj temat do Ulubionych
      Wersja do druku

      Skocz do:

      Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

      napisane w Uwagi
    • S
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Witam.

      Jest to błąd, który najczęściej wskazuje na problem około turbiny bądź również z nią samą. Do sprawdzenia są wszystkie wężyki i rury (czy są drożne, czy nie popękane), zawór podciśnieniowy sterujący kierownicami turbiny (ten na turbinie), a co za tym idzie również same kierownice czy się nie zacinają, do tego oczywiście N75 (bo N18 o ile się nie mylę ten silnik nie ma, ma wersja 130 konna) no i EGR i intercooler. Na sam początek najlepiej by było zrobić "logi dynamiczne" przy pomocy vag-a, co by nam powiedziało co dzieje się z ciśnieniem, a co za tym idzie jaki element najpierw sprawdzić. Jeśli chcesz zacząć od ręcznego sprawdzania to ja bym zaczął od wężyków i rur, potem praca kierownic turbiny i zaworu nimi sterującymi i zawór N75, potem cała reszta.

      Pozdrawiam

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • S
      Podgrzewane fotele

      Witam.

      W schematach elektrycznych (po czesku), do których link jest podany na forum, na stronach oznaczonych jako c.52/2 i c.52/3 masz wszystko rozpisane i rozrysowane (język czeski nie stanowi tu żadnego problemu gdyż oznaczenia są standardowe, gdyby coś to pytaj to ci powiem). To co potrzebujesz to maty (siedzenie plus plecy i to już masz jak piszesz), potencjometryczne regulatory (te, których właśnie szukasz, jak piszesz) oraz moduły kontrolujące ("rodzaj sterownika, wyglądającego jak przekaźnik, w którym tranzystor steruje pracą przekaźnika", w oryginale montowany pod siedzeniem o ile się nie mylę, w fabii jeszcze się tym nie zajmowałem), no i oczywiście wiązkę kabli z wtykami. Jeżeli kupisz elementy dedykowane do fabii to z tymi dostępnymi schematami będzie to bajecznie proste. Jeżeli kupisz od vw czy audi czy jeszcze innego koncernu to zajmie to troszkę więcej czasu bo trzeba będzie sprawdzić oznaczenia elementów (wejścia i wyjścia) i kolorystykę kabli. Jeszcze prościej będzie jak masz program ETKA, ja w tej chwili nie mam dostępu. Części najlepiej wymontować z rozbitej fabkii ze szrotu.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Archiwum

      Witam.

      Nie wiem jak innych użytkowników ale mnie denerwuje jak świeżo zarejstrowani użytkownicy, ale też i "starsi" zamiast używać opcji szukaj, zadają pytanie, na które już istnieją dziesiątki odpowiedzi, bądź piszą, że "szukali ale nie znaleźli więc ..." choć to nie prawda bo innym użytkownikom jakoś zawsze udaje się wyszukać , czy też po otrzymaniu jakiś odpowiedzi nie piszą czy któraś była prawdziwa ewentualnie jakie było rozwiązanie ich problemu, czy też zakładają takie same tematy na tym i na konkurencyjnym forum, nie wspominając o tym, co najczęściej prowadzi do tego, że ktoś poświęca swój czas żeby napisać odpowiedź, a takowa już istnieje w tym drugim temacie na konkurencyjnym forum. W związku z powyższym proponowałbym aby osoby zaraz po zarejstrowaniu nie mogły pisać na forum, a jedynie mogli je przeglądać i używać opcji "szukaj" np. przez okres 7 dni i np. na taki sam okres powinni być zawieszani już zarejstrowani użytkownicy, którzy popełniliby powyższe "wykroczenia". Z doświadczenia z innych forów wiem, że to działa, jak i z własnego doświadczenia kiedy to zapisałem się na forum, na którym nie mogłem pisać przez tydzień, jako nowo zarejstrowany, a po owym tygodniu okazało się, że już nie musiałem o nic pytać bo wszystko znalazłem korzystając z opcji "szukaj" i mogłem się zająć bieżącymi dyskusjami na forum.
      Podobną sugestię złożyłem na konkurencyjnym forum.

      Pozdrawiam

      napisane w Uwagi
    • S
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Nie ma różnicy czy com czy usb, usb wymaga jedynie czasami drobnej konfiguracji w ustawieniach systemowych ale to też jest opisane i na tym i na wielu innych forach. Poza tym jak kupisz w Viakenie to dostaniesz płytę ze sterownikami i z instrukcją instalacji i konfiguracji interfejsu jak i ustawień systemowych.

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • S
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Jak by się korzystało z funkcji szukaj na forum bądź z google to by się wiedziało 😉 , że w fabii, nawet po 2004 r. (i na pewno do 2006, nie wiem jak później bo nie badałem), że tak powiem, bez wdawania się w szczegóły bo o takie rzeczy i tak pytają się głównie początkujący, główna diagnoza idzie po linii K lub L lub różnych ich kombinacji, a po CAN to komunikują się między sobą niektóre sterowniki i nie ma to wpływu na diagnozę gdyż jest nie wiele sytuacji gdy wymagamy CAN żeby coś sprawdzić i na pewno nie będzie to potrzebne początkującym, którzy ograniczają się do odczytania błędów i ich skasowania, adaptacji przepustnicy i jeszcze kilku pierdół ułatwiających życie i dających satysfakcję z tego, że zrobiło się coś samemu. W tej sytuacji kabelek Viakena KKL (ja mam ten najdroższy 😉 <!-- s;) --> ) rozwiązuje wszystkie problemy początkujących. Kwestia spasowania go z komputerem i z oprogramowaniem to już inna sprawa.

      Pozdrawiam

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • S
      [F1 i F2] Akumulator

      No to już lepiej brzmi 🆗 <!-- s🆗 -->

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      [F1] Problem z ABS /czujniki/pompy/inne - temat zbiorcz

      Zapomniałem dodać, żebyś oczywiście sprawdził rezystancje czujnika/czujników aby wyeliminować ewentualne uszkodzenie.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      [F1] Problem z ABS /czujniki/pompy/inne - temat zbiorcz

      Tak jak koledzy piszą najlepiej zacząć od vag-a. Przy wymianie piast najczęstszym grzechem jest złe "spasowanie czujnika z wianuszkiem" co generuje błędy. Czujnik musi być dokładnie w pozycji, względem wianuszka, w jakiej przewiduje producent. Czasem zdarza się również, że nowy wianuszek jest błędnie wykonany. Jeśli nie masz vag-a, a chcesz sprawdzić to odłącz czujnik od instalacji na kole, w które ingerowałeś, podłącz miernik cyfrowy nastawiony na napięcie przemienne (około 2V) i pokręcaj kołem i obserwuj wskazania, a następnie powtórz to dla przeciwległego koła oraz pozostałej pary kół i porównaj wskazania.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      [F1 i F2] Akumulator

      A tak poza tym, jeśli już zakładasz taki sam temat, w tym samym czasie, na drugim forum "www.fabiaclub.pl", to chociaż się do tego przyznaj i napisz jakie odpowiedzi już uzyskałeś, zarówno tu i tam napisz, żeby ktoś niepotrzebnie nie pisał o czymś co Ci już ktoś inny napisał. Szanuj forumowiczów, ich wiedzę i czas. Ja również należę do obydwu, ale nie zakładam w każdym tego samego tematu, zresztą prawie w ogóle nie zakładam tematów, a jedynie biorę udział w dyskusji aby pomóc innym i samemu sie doszkolić

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny