Witam Panowie
I w końcu wziąłem się porządnie za robotę i pomierzyłem pobór prądu na akumulatorze po wyjęciu poszczególnych bezpieczników, oto wyniki może komuś się przydadzą i kiedyś pomoże to w rozwiązaniu problemu, i tak:
1- 2,47mA
2- 0mA
3- 0,03mA
4- 7,98mA
5-wolny
6- 0mA
7- 0,05mA
8- wolny
9- 0mA
10- 0mA
11- 0mA
12- 0,05mA
13-0mA
14-pusty
15-0mA
16-0mA
17-0,04mA
18 do 22 - wolne
23 - 0mA
24 - 0mA
25-0mA
26-27 - wolne
28-0mA
29-wolne
30- 0mA
31 - 0,03mA
32-37 - 0mA
38 - 0,03mA
39-42 - 0mA
43 - 86mA -> główny złodziej prądu!!!!!!
44 - 0mA
45 - 42mA -> pomniejszy złodziej prądu
reszta 0mA
Opis bezpieczników
- zestaw wskaźników, ESP (5A)
- światła hamowania (10A)
- zasilanie gniazda diagnostycznego, klimatyzacja (5A)
- oświetlenie wnętrza (10A)
- wolny
- regulacja zasięgu świateł (5A)
- sterowanie silnika, wspomaganie kierownicy (5A)
- wolny
- sonda lambda (10A)
- zacisk S *a) (5A)
- elektrycznie ustawiane lusterka *b) (5A)
- zamknięty obieg powietrza, klimatyzacja, reflektory ksenonowe (5A)
- światło cofania (10A)
- sterownik silnika wysokoprężnego (10A)
- układ zmywania reflektorów, wycieraczki (10A)
- zestaw wskaźników (5A)
- sterownik silnika benzynowego *c) (5A)
- telefon (5A)
- automatyczna skrzynia biegów (10A)
- sterownik kontroli żarówek (5A)
- ogrzewane dysze spryskiwaczy (5A)
- wolny
- światło drogowe prawe (10A)
- układ sterowania silnika (10A)
- sterownik ABS, ASR, (5A)
sterownik ESP (10A)
- wolny
- wolny
- tempomat, włączniki pedału hamulca i sprzęgła (5A)
- wolny
- światło drogowe lewe i lampka kontrolna (10A)
- centralne ryglowanie – zamek pokrywy bagażnika (10A)
- wycieraczka tylnej szyby (10A)
- światła pozycyjne prawe (5A)
- światła pozycyjne lewe (5A)
- wtryskiwacze silnika benzynowego (10A)
- oświetlenie tablicy rejestracyjnej (5A)
- tylne światło przeciwmgłowe i lampka kontrolna (5A)
- ogrzewanie lusterek zewnętrznych (5A)
- ogrzewanie tylnej szyby (20A)
- sygnał dźwiękowy (20A)
- przednie wycieraczki (20A)
- zapalniczka, gniazdo elektryczne (15A)
- sterownik centralny, blokada dźwigni sterującej
automatycznej skrzyni biegów (20A)
- kierunkowskazy (15A)
- radio, nawigacja (20A)
- elektryczny podnośnik szyby (prawy przedni) (25A)
- wolny
- sterownik silnika wysokoprężnego, pompa wtryskowa (30A)
- centralne ryglowanie (15A)
- światło mijania prawe (15A)
- gniazdo elektryczne w bagażniku (15A)
- zapłon (15A)
- elektryczny podnośnik szyby (prawy tylny) (25A)
- światło mijania lewe (15A)
- wolny
- sterownik silnika benzynowego (20A)
- hak holowniczy (25A)
- elektryczny podnośnik szyby (lewy przedni) (25A)
- wolny
- syrena autoalarmu (15A)
- pompa paliwa silnika benzynowego (15A)
- elektryczny dach przesuwno-uchylny (25A)
- ogrzewane siedzenia (15A)
- układ zmywania reflektorów (20A)
- reflektory przeciwmgłowe (15A)
- elektryczny podnośnik szyby (lewy tylny) (25A)
- wolny
- dmuchawa (25A)
*a) Zasilanie odbiorników (np. radia), których można używać po wyłączeniu zapłonu, dopóki kluczyk pozostaje w zamku włącznika zapłonu.
*b) W samochodach z elektrycznymi podnośnikami szyb
*c) W samochodach z silnikiem 1.2 litra – bezpiecznik 15A.
Z tego co widać za duże bierze radio i nawigacja oraz sterownik centralny. Po wypięciu 43 przestał działać zamek centralny. I to ciekawostka wypiąłem radio z kostki, odłączyłem antenę i pobór spadł o jakieś 2 mA. I teraz sie zastanawiam co jest grane. Nie wypiąłem z kostki ISO sygnału PIN3 (K-BUS) oraz PIN1 GALA Natomiast PIN5 poszedł na na zasilanie separatora do anteny (nie odłączyłem go bo jest polutowany i zaklejony izolacją).