Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Robertinni
    R

    Robertinni (@Robertinni)

    0
    Reputacja
    11
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Robertinni

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Robertinni

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Robertinni

    • R
      [F1 , F2] SILNIK 1,4 16V

      Cześć wszystkim

      Nie a dużo wpisów bo i silnik jeden z lepszych jakie włożyli do Fabii. Ja również mam wersję BUD produkcja koniec roku 2006. Przebieg mam niewielki około 65k natomiast silnik nie sprawia żadnych problemów. Niestety brakuje nieco mocy na dłuższych trasach (mam wersję kombi). W ruchu pozamiejskim naprawdę ekonomiczny samochód 800 km na jednym baku to nie problem. Brakuje tej 6;) wtedy byłoby jeszcze ekonomiczniej;) W ruchu miejskim nie ma się do czego przyczepić.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • R
      [F1 i F2] Jakie opony, felgi - temat zbiorczy

      Cześć wszystkim

      Prosze o poradę jakie opony letnie zalożyć na felgi 14. Co byście subiektywnie wybrali 165/70/R14 czy 185/60/R14 :mur: <!-- s:mur: --> ? Głowne trasy robię w mieście. Czy ma ktoś sugestie który model opony wybrać? Cena do 250 za sztukę.

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • R
      Separator antenowy

      Cześć

      Ja jak najbardziej się z Tomusiem nie zgodzę;) Oczywiście że separator antenowy. Dłuższej anteny bym nie instalował gdyż może zaburzyć estetykę auta. Separator kosztuje kilkanaście złotych a różnica odbioru jest kosmiczna. Na moim przykładzie na oryginalnym radiu po wjeździe do garażu podziemnego na -1 były problemy z odbiorem stacji radiowych, teraz z wmontowanym separatorem i nowym radiem mogę słuchać radia na -2. Wszyscy malkontenci którzy narzekają na gubienie zasięgu radia to najczęściej tacy którzy wymienili radio na nowe a zapomnieli dodać tego gadźetu;) Kosztuje to śmieszną kasę, mieści się spokojnie w kieszeni radia.

      pozdrawiam

      napisane w Car-Audio
    • R
      Duży pobór prądu akumulatora na postoju

      Cześć wszystkim

      Finalnie chciałbym zamknąć całą sprawę. Wymieniłem akumulator. Pomiary niestety trzeba przeprowadzać po około godzinie od zamknięcia samochodu, u mnie pobór prądu wynosi 50mA więc moim zdaniem jest ok.

      pozdrawiam wszystkich

      napisane w Warsztat elektryczny
    • R
      [F1 i F2] Akumulator

      Cześć kolego

      Ad.1 Odnośnie punktu pierwszego w mojej fabi F1 1.4 16V (2006) montowany był akumulator fabryczny 44Ah, jakiej marki tego Ci nie powiem, w każdym razie wytrzymał prawie 7 lat.
      Ad.2 Ja po przewertowaniu forum zainwestowałem w centrę plus 50Ah CB500, co do futury słyszałem wiele złych opinii. W tej samej cenie masz też Vartę, tu wybór należy do Ciebie.
      Ad.3 Kupować tam gdzie taniej;) oraz tam gdzie jest ruch aby akumulatory nie wietrzyły się na magazynie. Ja za swoją Centre zapłaciłem 189 zeta oraz znalazłem sklep na alledrogo (Zamieniecka Warszawa) gdzie za darmo wymieniali akumulator, trzeba było tylko do nich dojechać. Od razu pomierzyli napięcie ładowania, obsługa klienta na pewno na plus.
      Ad.4 Tu właściwie trochę loteria, dostajesz gwarancje bodajże na dwa lata, wypełniają kartę gwarancyjną wpisując numer seryjny akumulatora. Trzeba by trochę powertować może kawałek numeru seryjnego to data produkcji, ja nie miałem czasu na zabawy.

      Po wymianie akumulatora warto również sprawdzić sobie prąd poboru na postoju. Uwaga pomiary najlepiej przeprowadzić w następujący sposób:

      1. Otwierasz klapę silnika
      2. Zapalasz podświetlenie w podsufitce na stałe
      3. Załączasz alarm, oczywiście wcześniej zamykając wszystkie drzwi.
      4. Czekasz, i tu trzeba wykazać się cierpliwością około 40-60 min (sygnał to wyłączone podświetlenie na podsufitce)
      5. Mierzysz;)

      I tak jeżeli wszystko ok to powinieneś mieć około 20-30mA

      Jeżeli pomierzysz za wcześnie będzie 130-140mA.

      pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny
    • R
      Duży pobór prądu akumulatora na postoju

      Pomiary były robione po zamknięciu wszystkich drzwi i załączeniu alarmu. Niestety nie miałem czasu odczekać 10min.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • R
      Duży pobór prądu akumulatora na postoju

      Witam Panowie

      I w końcu wziąłem się porządnie za robotę i pomierzyłem pobór prądu na akumulatorze po wyjęciu poszczególnych bezpieczników, oto wyniki może komuś się przydadzą i kiedyś pomoże to w rozwiązaniu problemu, i tak:

      1- 2,47mA
      2- 0mA
      3- 0,03mA
      4- 7,98mA
      5-wolny
      6- 0mA
      7- 0,05mA
      8- wolny
      9- 0mA
      10- 0mA
      11- 0mA
      12- 0,05mA
      13-0mA
      14-pusty
      15-0mA
      16-0mA
      17-0,04mA
      18 do 22 - wolne
      23 - 0mA
      24 - 0mA
      25-0mA
      26-27 - wolne
      28-0mA
      29-wolne
      30- 0mA
      31 - 0,03mA
      32-37 - 0mA
      38 - 0,03mA
      39-42 - 0mA
      43 - 86mA -> główny złodziej prądu!!!!!!
      44 - 0mA
      45 - 42mA -> pomniejszy złodziej prądu
      reszta 0mA

      Opis bezpieczników

      1. zestaw wskaźników, ESP (5A)
      2. światła hamowania (10A)
      3. zasilanie gniazda diagnostycznego, klimatyzacja (5A)
      4. oświetlenie wnętrza (10A)
      5. wolny
      6. regulacja zasięgu świateł (5A)
      7. sterowanie silnika, wspomaganie kierownicy (5A)
      8. wolny
      9. sonda lambda (10A)
      10. zacisk S *a) (5A)
      11. elektrycznie ustawiane lusterka *b) (5A)
      12. zamknięty obieg powietrza, klimatyzacja, reflektory ksenonowe (5A)
      13. światło cofania (10A)
      14. sterownik silnika wysokoprężnego (10A)
      15. układ zmywania reflektorów, wycieraczki (10A)
      16. zestaw wskaźników (5A)
      17. sterownik silnika benzynowego *c) (5A)
      18. telefon (5A)
      19. automatyczna skrzynia biegów (10A)
      20. sterownik kontroli żarówek (5A)
      21. ogrzewane dysze spryskiwaczy (5A)
      22. wolny
      23. światło drogowe prawe (10A)
      24. układ sterowania silnika (10A)
      25. sterownik ABS, ASR, (5A)
        sterownik ESP (10A)
      26. wolny
      27. wolny
      28. tempomat, włączniki pedału hamulca i sprzęgła (5A)
      29. wolny
      30. światło drogowe lewe i lampka kontrolna (10A)
      31. centralne ryglowanie – zamek pokrywy bagażnika (10A)
      32. wycieraczka tylnej szyby (10A)
      33. światła pozycyjne prawe (5A)
      34. światła pozycyjne lewe (5A)
      35. wtryskiwacze silnika benzynowego (10A)
      36. oświetlenie tablicy rejestracyjnej (5A)
      37. tylne światło przeciwmgłowe i lampka kontrolna (5A)
      38. ogrzewanie lusterek zewnętrznych (5A)
      39. ogrzewanie tylnej szyby (20A)
      40. sygnał dźwiękowy (20A)
      41. przednie wycieraczki (20A)
      42. zapalniczka, gniazdo elektryczne (15A)
      43. sterownik centralny, blokada dźwigni sterującej
        automatycznej skrzyni biegów (20A)
      44. kierunkowskazy (15A)
      45. radio, nawigacja (20A)
      46. elektryczny podnośnik szyby (prawy przedni) (25A)
      47. wolny
      48. sterownik silnika wysokoprężnego, pompa wtryskowa (30A)
      49. centralne ryglowanie (15A)
      50. światło mijania prawe (15A)
      51. gniazdo elektryczne w bagażniku (15A)
      52. zapłon (15A)
      53. elektryczny podnośnik szyby (prawy tylny) (25A)
      54. światło mijania lewe (15A)
      55. wolny
      56. sterownik silnika benzynowego (20A)
      57. hak holowniczy (25A)
      58. elektryczny podnośnik szyby (lewy przedni) (25A)
      59. wolny
      60. syrena autoalarmu (15A)
      61. pompa paliwa silnika benzynowego (15A)
      62. elektryczny dach przesuwno-uchylny (25A)
      63. ogrzewane siedzenia (15A)
      64. układ zmywania reflektorów (20A)
      65. reflektory przeciwmgłowe (15A)
      66. elektryczny podnośnik szyby (lewy tylny) (25A)
      67. wolny
      68. dmuchawa (25A)

      *a) Zasilanie odbiorników (np. radia), których można używać po wyłączeniu zapłonu, dopóki kluczyk pozostaje w zamku włącznika zapłonu.
      *b) W samochodach z elektrycznymi podnośnikami szyb
      *c) W samochodach z silnikiem 1.2 litra – bezpiecznik 15A.

      Z tego co widać za duże bierze radio i nawigacja oraz sterownik centralny. Po wypięciu 43 przestał działać zamek centralny. I to ciekawostka wypiąłem radio z kostki, odłączyłem antenę i pobór spadł o jakieś 2 mA. I teraz sie zastanawiam co jest grane. Nie wypiąłem z kostki ISO sygnału PIN3 (K-BUS) oraz PIN1 GALA Natomiast PIN5 poszedł na na zasilanie separatora do anteny (nie odłączyłem go bo jest polutowany i zaklejony izolacją).

      napisane w Warsztat elektryczny
    • R
      Duży pobór prądu akumulatora na postoju

      Witam wszystkich

      Opisze wszystko od początku. Zoś mnie podkusiło aby wymienić standardowe radio w skodzie na nowe. Po wymianie radia na ALPINE zaczęły się problemy;) Najpierw podłączyłem zasilanie do radia na stałe do akumulatora, wynik rozładowanie się akumulatora po jednej nocy;( W końcu zasilanie podpiąłem do stacyjki i tu było właściwie ok aż do....dłuższego 6 dniowego postoju auta. Akumulator jest dosyć stary 6 lat (oryginalny). Ogólnie samochód więcej stał niż jeździł. Wziąłem miernik i pomierzyłem pobór prądu który ku mojemu niezadowoleniu wynosi 140mA (włączony autoalarm wszystkie oświetlenie wygaszone). W końcu dobrałem się do bezpieczników po wypięciu tych od radia 10 i 45 pobór spadł do 100mA, co moim zdaniem i tak jest za dużo. W końcu zacząłem sobie przeliczać ile czasu wystarczyło by rozładowania akumulatora w moim najgorszym przypadku 140mA na h to daje przy akumulatorze 44Ah około w przybliżeniu 290 h do rozładowania przy takim obciążeniu czyli jakieś 12 dni!!!!! Więc nie możliwe by działo się cokolwiek po 6 dniach...chyba że akumulator jest słaby. Auto jest garażowane, i tu właściwie się zastanawiam czy po prostu nie wymienić na nowy i nie zagłębiać się w szczegóły z drugiej strony co jeżeli wymienię i dalej będzie tak samo. Przy podłączeniu radia oczywiście skorzystałem z separatora do anteny który zasiliłem poprzez zasilanie do anteny na kostce ISO, może tu leży przyczyna? Z kolei nie wiem pod który obwód elektryczny te zasilanie do anteny w oryginalnym radiu jest podpięte( nie pamiętam czy na antenie jest na stałe zasialnie czy idzie to też przez stacyjkę). Może macie jakieś doświadczenia w tej kwestii.

      pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny
    • R
      Tylne drzwi mokra uszczelka &quot;zamszowa&quot; Fabia II

      Przy nieszczelności okien również cieknie po wewnętrznej uszczelce od drzwi, u mnie wyglądało to w ten sposób że kanapę miałem mokrą oraz kapało właśnie po wewnętrznej uszczelce od drzwi od góry po sam bok :szok: <!-- s:szok: --> Na początku też podejrzewałem samą uszczelkę jednak przyczyną była nieszczelność od okna (minimalnie można było wyczuć luz przy domykaniu okna). W moim przypadku samochód był nowy rocznik 2012.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • R
      Tylne drzwi mokra uszczelka &quot;zamszowa&quot; Fabia II

      Witam

      Ja również miałem taki przypadek w swojej służbówce F2 po deszczu, przyczyną było otwieranie się okna poprzez opadającą korbę otwierania szyby od strony pasażera. Pomogło przełożenie korby tak aby siłą grawitacji szyba się zamykała a nie odwrotnie;P

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny