[quote="Micza"]Co można we własnym zakresie zrobić, gdy wyrzuca żółty helikopterek na kontrolkach ? Różne mogą być przyczyny od sondy mieszania paliwa z powietrzem (lambda) po kiepskie paliwo.[/quote]
Witam
z mojego doświadczenia powiem że samodzielnie bez Vaga ciężko zdiagnozować przyczynę świecenia.
U mnie świeciło dosyć długo i po jakimś czasie jak jechałem na małym gazie (lekko wciśnięty pedał) zaczęło szarpać autem w czasie jazdy. Podjechałem do elektryka i przyczyną okazał się zawór EGR, który się zawiesił. Odpowiada on za recyrkulację spalin do silnika czyli tzw ekologia.
Jest to takie g...no które nie występuje we wszystkich skodzinach ale ja mam pecha to mieć.
Jego wymiana to nie żadna filozofia ale koszt już tak ok 300 złotych.
Kolejny przypadek kiedy się zaświeca ta kontrolka to spalona cewka ale ten przypadek jest tak charakterystyczny że łatwo go zdiagnozować. Po pierwsze silnik pali na 2 gary i szarpie całą budą, za chwilę zapala się helikopterek i włącza się tryb awaryjny - obroty do 2000 tysięcy i dalej ni hu hu.
I jeszcze jeden przypadek który przeżyłem a jest charakterystyczny dla silnika który posiadam to przeskoczenie łańcucha rozrządu. W tym przypadku silnik gaśnie na jałowym i pracuje w trybie awaryjnym obroty do 3000 i dalej nie puszcza. Na szczęście silnik jest bezkolizyjny i nie rozwala głowicy, ale koszt wymiany rozrządu to już spory wydatek
Takie miałem przypadki i dzielę się wiedzą w tym temacie
autko ma obecnie 180 tys przejechane jeździ bez zarzutu. Nie czekam na kolejne niespodzianki (odpukać).
Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum