http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=5769<!-- w --> tutaj znajdziesz wszystko
halomistrz (@halomistrz)
Informacje o halomistrz
Najlepsze posty napisane przez halomistrz
Najnowszy post utworzony przez halomistrz
-
-
Miałem podobnie ,proponuję wyczyścić przepustnicę (tylko porządnie,nie jakimś sprayem)
-
Mój problem rozwiązany-po wymontowaniu zamka dobrałem się do silniczka siłownika i wyczyściłem dość mocno nadpalony komutator,poprawiłem również luty na znajdujących się w środku na płytce dwóch mikrostykach.Całość zmontowana do kupy i narazie jest OK;blachę miałem nitowaną-zastosowałem teraz nitonakrętki,jako uszczelki użyłem uszczelkę okienną i uszczelniacz akrylowy.
-
Wtyk o który pytasz wchodzi do modułu komfortu (po zdjęciu osłony pod kierownicą będzie do niego dostęp,znajduje się on na prawo od kolumny kierownicy i jest zamontowany "głębiej")O ile mnie pamięć nie myli ,to jest to "pudełko" zamontowane w pozycji pionowej.Dokładnie już nie pamiętam bo dosyć dawno montowałem alarm.
-
Tylko skąd pewność że to wina silniczka?miałem nadzieję że ktoś miał tak samo i podzieli się :zalamany: <!-- s:zalamany: --> wiedzą
-
Może to wina silniczka siłownika? da sie wymontować sam silniczek i go rozebrać? Jeśli winny byłby silniczek obstawiałbym zawieszające się szczotki (myślę że wtedy wystarczyło by go tylko przejrzeć i ewentualnie oczyścić komutator) ale czy silniczek jest rozbieralny?Żeby się do niego dostać trzeba zdjąć blachę z drzwi i moje pytanie jest takie,czy da się jakoś bez tej blachy zamknąć drzwi (naprawa może trochę potrwać a garażu chwilowo brak)
-
Zanim napisałem ten post przeszukałem forum i nie znalazłem takiej usterki: Fabia ma fabryczny centralny zamek,opisana usterka pojawia się zarówno przy sterowaniu kluczem jak i pilotem.Usterka pojawia się co jakiś czas,ale coraz częściej.Po otwarciu samochodu nie podnosi sie rygiel tylnych lewych drzwi,drzwi nie można w żaden sposób otworzyć,po jakimś czasie sytuacja wraca do normy i wszystko działa,innym razem drzwi nie chcą się zamknąć (rygiel nie chce się opuścić) po ręcznym przyciśnięciu rygla drzwi dają się zablokować,ale przy zamykaniu reszty drzwi pilotem lub kluczem w drzwiach kierowcy słychać że ryglowanie działa (podwójny click) ale nie działa dioda sygnalizująca ryglowanie.Po jakimś czasie sytuacja wraca do normy i znowu jest wszystko OK przez jakiś czas.Sprawdziłem narazie styki w słupku i je przeczyściłem-nic to nie dało.Krańcówka chyba w porządku ponieważ lampka w podsufitce działa na otwarcie tych drzwi.Najgorsze jest to że usterka pojawia sie i znika (jak w tej sytuacji szukać usterki?)
-
U mnie benzyna nie chciała zmyć brudu (rozpuszczalnik nitro umył bez problemu).Dostęp do przepustnicy będzie po zdjęciu plastikowej osłony z silnika.Na początek odłącz akumulator,zdejmij osłone z silnika,odepnij wtyczkę od przepustnicy,odkręć przepustnicę (z góry pewnie nie będzie mocno brudna,ale od spodu zapewne będzie zapaprana strasznie),weź jakiś pojemnik nad którym będziesz mył miękkim pędzelkiem i drugi w którym będzie czysty rozpuszczalnik.Po umyciu jak wyschnie złóż wszystko do kupy i na koniec podłącz akumulator.Uruchom silnik bez dodawania gazu i niech popracuje ok 15 min na biegu jałowym (nie dotykac w tym czasie pedału gazu i poczekać aż silnik się nagrzeje)W tym czasie silnik może pracowac trochę nierówno i "kulawo" ale sie tym nie przejmuj.Gdy się nagrzeje po ok 15 minutach zgaś go i odpal ponownie po 1-2 minutach.Powinno być wszystko OK (radzę przez ok 50-100 km jeździć spokojnie i nie przekraczać 3 tys.obrotów)-przepustnica powinna sie w tym czasie sama zaadoptować.Można również (niektórzy nawet zalecają) zrobić adaptację VAGIEM.Takie czynności wykonałem u siebie i wszystko jest OK,co prawda za bardzo po tym czyszczeniu przegoniłem auto na zbyt dużych obrotach i zapaliła sie kontrolka silnika,ale po 2 dniach zgasła i do dziś wszystko gra.Powodzenia w czyszczeniu.
-
Miałem prawie tak samo,u mnie zimny zapalał od pierwszego razu;po krótkiej pracy silnika gdy jeszcze nie był nagrzany też był problem z odpaleniem-pomagało dodanie gazu.Myślę że masz trochę inaczej -wynika to ze stopnia zabrudzenia przepustnicy(ja czyściłem po ok 70tys.km)Po wyczyszczeniu przepustnicy problem zniknął,zawsze odpala od pierwszego razu.