Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. grzesk
    G

    grzesk (@grzesk)

    0
    Reputacja
    17
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o grzesk

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez grzesk

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez grzesk

    • G
      Skoda Fabia 3

      wrocek

      Pojawił się kolejny test F3 z silnikiem 1.0 a dokładnie wersji 60 KM z LPG.
      Niestety człowiek to samo napisał co ja jeśli chodzi o silnik. Do 50 km/h jest w miarę OK. Później zaczynają się nieciekawe wrażenia.

      Naszymi HTP naprawdę fajnie się jeździ w porównaniu do tego 1.0.

      Pełny tekst tutaj: [url]http://motopodprad.pl/test-skoda-fabia-1-0-mpi-lpg/[/url]

      napisane w Wiadomości ze świata
    • G
      Skoda Fabia 3

      wrocek

      1.0 75 KM jest dostępne w łódzkim a konkretnie jeździłem w salonie w Dobroniu.

      Co do silnika i parametrów na papierze to i może przyspieszenia wyglądają znośnie ale zobacz sobie na moment obrotowy i przy jakich obrotach go masz. Jest niższy niż w 1.2 HTP 64 KM 113 Nm, 1.2 HTP 70 KM, 1.2 MPI 75 KM 112 Nm (praktycznie te same silniki) nie wspominając o 1.4 85 KM (choć tego trzeba bardziej kręcić w mieście aby przyjemnie jeździł). Do tego 1.0 maksymalną moc rozwija przy wyższych obrotach i tu masz odpowiedź dlaczego ja na niego narzekam i czeski test.
      Ja lubię jak nie muszę kręcić silnika i w takiej jeździe lepiej sprawuje się mój stary 1.2 HTP 64 KM. Ciągnie już z mniejszych obrotów i jest elastyczny. Dlatego też po mieście lepiej mi się jeździ 1.2 HTP niż np. 1.4 MPI (kilka dni Roomsterem jeździłem). Na trasie sytuacja się odwracała ale więcej jeżdżę po mieście.
      Przy F3 z 1.0 75 KM wrażenia miałem naprawdę niezbyt przyjemne. Przy prędkościach typowo miejskich 50 - 60 km/h było jeszcze znośnie, bym się przyzwyczaił choć przy moim stylu jazdy czuło się różnicę na niekorzyść. Dopiero jak wkręca się go na obroty zaczyna być dobrze. Niestety powyżej tych 60 km/h już zaczyna się robić coraz większa różnica na korzyść 1.2 HTP (MPI). 1.0 przy 80 km/h możemy zapomnieć o w miarę sprawnym przyspieszaniu. Niewiele się dzieje z samochodem poza zwiększeniem hałasu i znacznym zwiększeniu spalania. Lepiej będzie jak spokojnie będziemy przyspieszać bo efekt będzie podobny a nie spalimy tyle paliwa i będzie ciszej.
      Na plus tego silnika to spalanie jak spokojnie się poruszamy. Wtedy naprawdę mało pali ale warunek, że jeździmy spokojnie i niepotrzebnie nie wciskamy "gazu" do podłogi. Zresztą jak pisałem wcześniej powyżej 60 km/h trwa to już sporo i nie ma sensu deptać. No chyba, że ktoś cały czas jeździ przy obrotach 3000 - 3500 obr/min i wyżej to wtedy jakoś to będzie. Ja jak jeżdżę Fabią to najczęściej używam 2000 - 2500 obr/min i autko fajnie jeździ. Przy Rapidzie i 1.2 TSI 105 używam najczęściej 1800 - 2200(2500) obr/min ale tu jest całkiem inna jazda dołem którą lubię 🙂 <!-- s:) -->. Jeździłęm też F3 1.2 TSI 110 KM i tu jest prawie tak samo jak u mnie w Rapidzie i jest OK więc i wersja 1.2 90 KM będzie OK.
      Jak dla mnie przy braku 1.2 HTP (MPI) w F3 podstawą będzie 1.2 90 KM. Wg. mnie takie 1.2 HTP (MPI) byłby bardziej odpowiedni niż 1.0 MPI. Niestety księgo muszą swoje 5 gr. wrzucić w projekt. Dla mnie tłumaczenie się normą EURO 6 jest śmieszne bo dla silników benzynowych jest takie samo jak EURO 5 więc jak dla mnie silnik 1.2 MPI (HTP) z Rapida mógłby spokojnie nadal jeździć w takiej F3 bo spełnia EU5 a więc i EU6. Niestety producent zadecydował inaczej a do tego znika on całkowicie bo i w Rapidzie od MY16 będzie niedostępny i podstawą będzie teraz 1.2 TSI 90 KM z F3.

      Pozdrawiam

      napisane w Wiadomości ze świata
    • G
      Skoda Fabia 3

      pietrass

      Ciekawi Cię najsłabsza wersja jak to jeździ w porównaniu z Twoim obecnym autem. Mnie też to ciekawiło jak jeździ 1.0 w F3 i w końcu mi się udało sprawdzić.

      Na co dzień jeżdżę Rapidem 1.2 TSI 105 KM i Fabią I 1.2 HTP 64 KM, więc mam porównanie do dwóch całkiem odmiennych silników.
      1.2 TSI 105 KM jeździ prawie tak samo jak 1.2 110 KM, którego testowałeś więc wiesz jak to jeździ. Moje 1.2 w F1 jest znów prawie takie samo jak Twoje w F2 70 KM. Masz tylko inaczej ze stopniowaną skrzynię.

      Teraz porównanie do F3 z silnikiem 1.0. Jeździłem tą mocniejszą wersją czyli 75 KM a auto było w wersji HTB.
      Czytając specyfikację silnika spodziewałem się, że cudów nie będzie ale chyba źle nie będzie.
      Niestety jest źle. Może ten silnik nadaje się do Citigo ale nie do Fabii.
      O ile do 50 - 60 km/h jeszcze jakoś to się rozpędza to do 80 km/h nie mówiąc już o większej prędkości trwa to już długo. Wciskasz pedał i niewiele się dzieje, poza zwiększonym zużyciem paliwa jaki pokazuje komputer.
      Moje (64KM) i Twoje (70KM) 1.2 HTP w porównaniu do tego 1.0 75 KM to naprawdę fajny silnik bardzo sprawnie napędzający auto jakim jest Fabia. Nasze silniki są dużo bardziej elastyczne i zrywne. Dużo sprawniej przyspieszają do tych 100 km/h.
      Powiem, krótko. Szkoda, że naszych silników HTP już nie montują do Fabii. Byłaby to fajna podstawa, którą do tej pory wiele osób sprawnie poruszało się. To samo się tyczy 1.2 MPI z Rapida. Myślałem, że ten będzie w F3 ale niestety nie. I ten od czerwca znika z oferty. 1.0 w F3 to dla mnie krok wstecz jeśli chodzi o dynamikę i przyjemność z jazdy. Brak momentu obrotowego (niższy i wyżej niż w naszych HTP) swoje robi. Wyprzedzanie dużo mniej sprawne niż u nas. Aha jechałem bez włączone klimatyzacji. Co będzie jak ją załączymy... !?
      Jedyny plus mniejsze spalanie przy równej jeździe.

      Tak ja to widzę na szybko i po odczuciach z jazdy.

      napisane w Wiadomości ze świata
    • G
      Fabia 1.9 SDI 2001 problemy

      Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to masz uszkodzoną krańcówkę w drzwiach kierowcy, konkretnie włącznik odpowiedzialny m.in. za włączenie lampki w posufitce. Bardzo częsta i znana przypadłość w fabiach, więc nic strasznego.
      Trzeba to naprawić lub wymienić i na jakiś czas będzie spokój.

      Na pozostałe pytania nie odpowiem bo nie mam tempomatu w Fabii i nie wiem czy działa tak samo jak np. w Rapidzie, którym też jeżdżę.

      Bagażnik mam na elektryczny przycisk w klapie więc inaczej niż z zewnątrz go nie otworzę więc też nie pomogę.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • G
      Skoda Fabia 3

      warzo Z tym stwierdzeniem sprzedawco ASO na temat F1 też się zgodzę. Mając u siebie w domu F1 z 2006 r. i nowego Rapida oraz jak sobie przypominam swoje oględziny F3 mogę też pod tym stwierdzeniem się podpisać.
      Jest wiele miejsc i rzeczy w F1, które są lepiej wykonane niż w nowych autach i jest mniej oszczędności. Materiałowe boczki drzwi w F1 raczej nie były tańsze niż ten plastik w Rapidzie i F3. Inne oszczędności to deska rozdzielcza. W F1 miękka przez to mniej rysująca się bo nie chodzi mi o macanie jej. Ja jej nie dotykam ja jeżdżę wiec mi to obojętne ale liczy się sam fakt. W F1 tylna klapa była na całej jej powierzchni obudowana plastikiem tak jak np. teraz można w O3 spotkać. F3 i Rapid ma gołą blachę wokół szyby a dodatkowo F3 dół drzwi znów obity twardym plastikiem, który w bagażniku jest bardziej narażony na zniszczenie. W Rapidzie na szczęście jest miękki dywanik w tym miejscu jak i w całym bagażniku (mówię o wersji LB bo SB też jest cały plastikowy).
      W F1 po przebiegu 157 tys. km. nadal mi nic nie stuka nie puka (no może poza tylną półką bagażnika), cisza w zawieszeniu a nie jeździłem tylko po równych drogach bo przez pół życia auta jeżdżone było drogach bez asfatu z wielkimi wybitymi dziurami po kałużach. Pokonanie 1 km zajmował ładnych kilka minut.
      W F3 jak pisałem na dzień dobry w aucie z przebiegiem około 2 tys. km plastiki z prawej strony już stukają a zawieszenie tak samo jak w Rapidzie pracuje głośniej niż w mojej F1.
      Mógłbym tak jeszcze wymieniać ale chyba musimy się takim stanem rzeczy pogodzić, jeśli chcemy jeździć nowymi autami.

      Sam kupiłem niedawno Rapida i cieszę się nim jak dziecko, cieszy mnie jazda nim, cieszy mnie to jak ten silnik pracuje nie ma co porównywać komfortu jazdy Rapidem czy Fabią niezależnie od modelu ale mam oczy szeroko otwarte, nie jestem nim zaślepiony i będę go krytykował tam gdzie mu się należy i widzę co jest lepsze w starszym aucie a tu gorsze. Na szczęście Rapid jest na tyle innym autem i ma swoje zalety, że jak dla mnie jest w stanie się nimi wybronić.
      Tak samo jest z F3, to przyjemne i fajne auto ale czasem trzeba przymknąć oko na niektóre babole lub jakoś sobie z nimi poradzić.

      napisane w Wiadomości ze świata
    • G
      Skoda Fabia 3

      Takie małe sprostowanie. Napisałem, że F3 ma większy rozstaw kół niż Rapid. To nie prawda!
      Pomyliłem dane bo porównałem F1 i F2 do F3, która ma większy rozstaw kół od poprzedniczek.
      Rapid ma po części większy rozstaw kół ale tylko z tyłu i to może być przyczyną dlaczego F3 prowadziła się lepiej w zakrętach.
      F3 ma przód szerszy od tyłu a Rapid tak samo jak Roomster gdzie tył jest szerszy od przodu i pewnie dlatego ma się wrażenie gorszych zakrętów w Rapidzie.

      Dane z katalogu ze strony Skody:
      F2:
      przód - 1417-1433
      tył - 1410-1426

      F3:
      przód - 1441-1463
      tył - 1435-1457

      Rapid:
      przód - 1441-1463
      tył - 1478-1500

      napisane w Wiadomości ze świata
    • G
      Skoda Fabia 3

      Wczoraj akurat byłem w salonie na "zakupach" i przy okazji dokładniej się przyjrzałem się F3 i odbyłem jazdę próbną. Chciałem się przejechać wersją 1.0 ale na tą chwilę mieli tylko wersję 1.2 110 KM. 1.0 75 KM będą mieli w ciągu 2 - 3 tygodni. Wtedy może się tam pojawię z ciekawości zobaczyć jak to jeździ 🙂 <!-- s:) -->.

      A moje wrażenia po oględzinach i z perspektywy użytkownika F1 1.2 HTP 64 KM i Rapida LB 1.2 TSI 105 KM są raczej pozytywne pomimo pewnych wad czy braków ale z mojego punktu widzenia. Inni mogą mieć inne zdanie.

      Miało być w telegraficznym skrócie ale nie wyszło. Trochę chaotycznie o F3 wg. mnie:

      • ogólnie fajne autko ale strasznie plastikowe, śmiem twierdzić, że nawet bardziej niż Rapid ale w środku przyjemnie wyglądające. Dużo lepiej niż F1 i praktyczniej bo materiałowa tapicerka drzwi ciężko się czyściła. Czy lepiej niż Rapid? To zależy w jakiej konfiguracji. Dużą robotę robi kolorowe radio, jeśli jest ale jak dla mnie dekor jest za wysoki. O ile czarny czy szczotkowany jest OK to biały przytłacza. Mi się nie podoba. Można by jeszcze przyczepić się wykończenia i mocowania elementów drzwi, bo gdzieniegdzie widziałem szpary (rączka do zamykania drzwi na połączeniu z tapicerką) lub nieobrobiony plastik z jakimiś zadziorami ale trzeba się przyglądać dokładniej. bo na pierwszy rzut oka jest OK. Robiłem to co Zachar w teście, czyli szarpałem za drzwi obie F3, które "macałem" jak i salonowego Rapida i mojego. Nie wiem, gdzie on widzi wyższość F3 nad Rapidem jeśli chodzi o wykonanie. Dla mnie identyczne. W obu nic nie trzeszczało, nic się nie ruszało za bardzo. Może jak pisałem kiedyś pierwsze egzemplarze takie były i on też takiego dostał. Obecne Rapidy pod tym względem są identyczne.

      • niby na papierze duże wnętrze ale ja oceniam, że z przodu ciut większe niż F2 a z tyłu bardziej przypomina F1. Na salonie stała jeszcze F2 i po ustawieniu tak samo siedzeń pode mnie z tyłu w F2 miałem więcej miejsca dlatego piszę, że bardziej z tyłu przypomina F1. W porównaniu do Rapida mniejsze z przodu i duuużo mniejsze z tyłu o bagażniku nie wspominając, który jest mały i cały plastikowy brrrrr przez co dla mnie mniej praktyczny ale większy niż w F1. W porównaniu do salonowej F2 na oko nie widać różnicy.

      • podłokietnik z przodu pokryty tym samym materiałem co podłokietniki w drzwiach. Miłe to w dotyku i ręka nie będzie się kleić przy gorączkach ale będzie się brudzić od skóry. Osobiście wolę te z Rapida, gdzie boczne i środkowy są zrobione z tej pseudo skóry, jakiejś dermy. Podłokietniki w drzwiach za wąskie. Nawet F1 ma szersze gdzie mieści mi się ręka, tutaj już tylko część ręki. Na długość ok. Ten środkowy tak jak w Rapidzie mogłoby być ciut dłuższy (te same podłokietniki).

      • włącznik świateł niby w tym samym miejscu jak w innych modelach ale jak dla mnie niewygodnie nisko. Jakoś tak na wysokości kolana miałem i jest jakoś tak dziwnie pochylony w dół. Regulacja wysokości świateł też niewygodna. Raz, że tak nisko jak włącznik, dwa to samo co w Rapidzie zasłania kierownica. Podczas jazdy a chwilę trzeba oderwać wzrok aby go zlokalizować.

      • auto nowe a coś stukało z prawej strony. Jakieś plastiki.

      • jeździłem wersją Style lub bardzo doposażonym Ambition, przyznam, że nie zwróciłem uwagi na to. Skupiłem się na innych rzeczach. Uruchamiany i gaszony z przycisku. Kluczyk w kieszeni. Ciekawy bajer, szybko działał ale tylko bajer jak dla mnie. Start -Stop albo mi się nie włączył pomimo ciepłego silnika albo działał tak niezauważalnie, że zwróciłem na niego uwagę dopiero na końcu podróży w salonie kiedy to auto zgasło po zatrzymaniu się. Ewentualnie tak jechałem, że nie miało prawa się włączyć.

      • Radio Bolero. Poza wyglądem na plus i możliwością ustawiania opcji auta (u mnie w Maxi-Dot) robi to samo co mój Swing. Czyli dobrze gra, odtwarza MP3 z USB, czysto łapie stacje radiowe.
        Jeśli będzie się kiedyś dało zmienić u mnie i będzie w miarę przystępne cenowo to może zmienię tylko dla koloru, możliwości wyświetlania RDS-Text jednocześnie z RDS w drugim wierszu i DAB. Tak to nie widzę potrzeby. Zresztą pytanie jeśli w Rapidzie będą od czerwca razem z nowymi silnikami to czy nie zmienią deski rozdzielczej pod radio i czy będzie dało się przypiąć pod obecną elektrykę. Jeśli tak to będzie można myśleć.

      • Radio to nie wszystko. Głośniki jak na moje ucho grają lepiej w F3. Pewnie za sprawą grubszych drzwi i robi się lepsza puszka rezonansowa. F1 też nieźle gra. Jakoś tak przyjemnie miękko. Rapid najgorzej, jak w puszcze ale trochę korektorem pokręciłem i jest już w miarę dobrze i trochę się już przyzwyczaiłem.

      • Auto w środku wygląda dość nowocześnie, głównie przez to radio. Dla mnie efekt psuje ten biały dekor i ręczne sterowanie klimatyzacją. cały czas w stylu F1, poprzez F2, Roomstera, kończąc na Rapidzie. Mogli by w końcu zaprojektować nowe gałki coś w stylu O3 w wersji z ręczną klimatyzacją. Siedzenia z tapicerką z dwóch różnych materiałów, z czego część środkowa jakaś taka dziwna, sztuczna w dotyku ale miła dla oka.

      • silnik fajnie się kręci. Bardzo podobnie jak mój w Rapidzie. Niewielka różnica ale na korzyść F3, głównie ze względu na mniejszą masę auta i nowszy silnik który ciut niżej lepiej się zbiera. Przy spokojnej jeździe nie czułem różnicy między moim
        Co ciekawe dźwięk silnika jak u mnie, czyli tak samo głośny i podobnie brzmi a przecież to nowa konstrukcja.
        Spalenie wg. komputera podobnie jak u mnie ale na korzyść F3, ale chyba też ze względu na masę auta ale nie są to wartości jakieś wielkie 0,1 - 0,4 l/100 km więc żadna różnica (tą samą trasę i w takim samym stylu pokonałem swoim dla porównania). Tak jak mój przy spokojnej jeździe pokazywał około 4,4 - 4,9 l przy prędkości do 90 km/h i ponad 15 - 20 a nawet 30 litrów podczas ostrego przyspieszania. Ostatecznie skończyło się na średnie 6,3 l na odcinku 50 km.
        U mnie jest tak samo wyszło.

      • zawieszenie przyjemne mało stuka mało puka, twarde jak lubię. Lepiej mi się jechało niż F1 ale jak mam porównać do Rapida to mam dylemat. Powiem podobnie ale w szybkich zakrętach na korzyść F3 bo ciut szerszy rozstaw kół ale w normalnej jeździe bez szaleństw dla mnie lepiej w Rapidzie. Auto dłuższe, większy rozstaw osi, mniej przez to trzęsie, inaczej pokonuje nierówności.

      • oszczędności i jeszcze raz oszczędności. Tutaj też tak jak w Rapidzie brak podstopnicy na lewą nogę. Brrr, dywanik ciągle upitolony przy obecnych pogodach. U siebie będę kombinował coś zamontować.

      Krótko w F3 silnik przyjemny, da się mało spalić, trzeba się go nauczyć zresztą jak każde TSI po przesiadce z wolnossaka.
      Czekam na możliwość przejechania się 1.0 75 KM

      Jak ktoś nie potrzebuje dużego auta to F3 pomimo jak dla mnie tych kilku wad lub mojego grymaszenia jest fajnym autem. Sam gdybym nie potrzebował czegoś większego w środku i w bagażniku byłbym zainteresowany jakąś doposażoną wersją.
      Niestety jak za obecne pieniądze wolę większego Rapida. Inna sprawa, że chciałem i potrzebuje większy samochód a w środku jest zauważalnie większy od F3, dlatego padło na Rapida, którego mam taniej niż F3 Kombii z tym samym wyposażeniem.

      Autko przyjemne, warte uwagi i z silnikiem 1.2 90 KM w zupełności wystarczy. 110 KM to już niezła sprinterka.
      Jak się znajdzie auto w dobrej cenie to fajne autko nawet w Active dla niewymagających po dołożeniu niezbędnych rzeczy (chociaż klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu, jakieś radio).
      Właśnie jak już wspomniałem o czujnikach parkowania. Nie wiem czy to wina tego, że teraz zakładają 3 sztuki na tył czy są mniej czułe ale w F1 (mam fabryczne 4 czujniki) wykrywają przeszkodę dużo szybciej i reagują szybciej. Przyzwyczaiłem się do tego, bo w mieście bez problemu łapało przejeżdżające samochody czy co ważniejsze rowerzystów i pieszych a tu w F3 i Rapidzie (pewnie te same są) jest pod tym względem gorzej. Niby działają ale sporo wolniej, auto przejedzie czy rowerzysta to potrafią się w ogóle nie odezwać lub dadzą pojedynczy sygnał a jadąc do tyłu należy jechać wolniej aby działały sprawnie. Dla mnei nei ma problemu cofać i bez czujników więc jakoś się tym nie przejmuje bo i tak uważam jak jadę ale da się taką przypadłość zauważyć i jak ktoś wspomaga się tym systemem musi bardziej się skupić.

      Za kilkanaście lat jak nie będę potrzebował już większego auta to taką Fabia z lepszym wyposażeniem mógłbym jeździć. Z tym że w przyszłości pewnie już coś innego wymyślą 🙂 .
      Najlepiej chciałbym jakąś hybrydę, która by pozwalała jeździć tylko na prądzie z 50 -100 km na jednym ładowaniu z prędkością do 60-70 km/h 😄
      Jakąś taką Octavie projektują ale jakby był taki Rapid lub Fabia w hybrydzie za znośne pieniądze to bym wziął 🙂

      Na razie cieszę się jak dziecko z Rapida. Spisuje się dobrze, mega funkcjonalne i pakowne auto i musi tak zostać przez najbliższe 6-8 lat o ile wytrzyma patrząc jak obecne auta są projektowane 😛

      Acha jeszcze jedno.
      Dla klientów będących już w systemie bo kupili kiedyś Skodę, pakiety dodatkowe wyposażenia np. MIXX są gratis. Nie pamiętam tylko czy wszystkie czy tylko wybrane. Dla osób pierwszy raz kupujących Skodę za pakiety trzeba płacić. W każdym razie takie jest oficjalne info. Nowy klient może dostać tylko tą przedłużoną gwarancje lub pakiet przeglądów.

      napisane w Wiadomości ze świata
    • G
      Skoda Fabia 3

      W tym temacie może się coś zmieni, bo Rapid od któregoś tygodnia tego roku ma mieć osłony siedzeń, to i może F3 też dostanie

      napisane w Wiadomości ze świata
    • G
      Światła do jazdy dziennej - temat zbiorczy

      [quote="kris3434"]Witaj grzesk.
      ...
      Co do tego wspomnianego przez ciebie kabla o którym pisałeś że znalazłeś i podłączyłeś światła - jeśli masz jakiś miernik to sprawdź jakie faktycznie jest na nim napięcie, bo podejrzewam że tam owszem może pojawiać się prąd po przekręceniu stacyjki, ale nie koniecznie 12V, no i dziwne jest to że światełka które pobierają zaledwie kilka wat powodują zakłócenia w radiu, to też może być wina tego kabla który znalazłeś - bo nie wiadomo co on i jak zasila.

      Jak coś to pisz i daj znać czy są jakieś postępy.[/quote]

      Witam kris3434,

      Troszkę czasu minęło ale dopiero teraz miałem chwilę aby posprawdzać to co napisałeś.

      Zaczynając od twojego mrugnięcia świateł to zrobiłem jak pisałeś i u mnie światła po prostu się zapalają. Nie ma mrugnięcia. Chyba jednak Box u mnie jest inny i u Ciebie załącza światła jak pojawi się większe napięcie niż 12 V w momencie pracy alternatora.

      Sprawdzałem miernikiem ten kabel do którego się wpiąłem i tam jest 12 V (dokładnie 0.1 - 0.2 V mniej niż na akumulatorze ale jest on do wymiany bo chyba tej zimy już nie wytrzyma, dlatego napięcie jest a granicy).

      Zrobiłem jeszcze inne próby i sytuacja wygląda tak:

      1. Na próbę podłączyłem bezpośrednio do akumulatora i radio też zaczyna delikatniej szumieć a po włączeniu pozycyjnych czy mijania szum unika.
      2. Przedłużyłem sobie kabel + po stacyjce i przypiąłem się do pinu TFL we włączniku świateł. Sytuacja z radiem jak wyżej.

      Zauważyłem, że położenie Boxa ma lekkie znaczenie. Gdy mam go zamocowanego przy akumulatorze (tam najbardziej mi pasuje i dobrze się trzyma) radio ciut bardziej szumi niż jak Box położyłem chwilowo na szkle reflektora. Chwilowo zostawiłem go przy akumulatorze gdyż nie wiem jak będzie zachowywał się podczas jazdy. Tak się złożyło, że pod czas prób radio prawie bez problemów grało ale podczas jazdy bywa różnie.

      Podsumowując zmieniając miejsce podłączenia + po stacyjce niewiele się poprawiło. Zostawiam na razie tak jak jest dopóki na coś nie wpadnę lub ktoś z Was może coś jeszcze podpowie. Tragedii nie ma ale trochę denerwuje 🙂 <!-- s:) -->

      Tak na zakończenie wyjaśnię, do którego kabla się przypiąłem w komorze silnika. Mam czeskie schematy może się doczytam co to jest ale może ktoś wie od czego to kabel.
      Kabel jest u mnie koloru czarno-żółtego i dochodzi do wtyczki która znajduje przy tylnym zewnętrznym narożniku akumulatora, tuż przy wlewie płynu do spryskiwaczy. Wtyczka ta jest przykręcona razem z pojemnikiem na płyn do spryskiwaczy do kielicha kolumny McPersona. Ten czarno-żółty kabel jest na górze tej wtyczki i jak dobrze pamiętam to na wtyczce kabel ten oznaczony jest jako pin nr 13. Ktoś wie co to jest ?

      Pozdrawiam

      napisane w Zrób to sam
    • G
      Światła do jazdy dziennej - temat zbiorczy

      [quote="kris3434"]
      Przyszło mi jeszcze do głowy (zgodnie z instrukcją montażu lamp) aby może spróbować wpiąć się w kable od czujnika biegu wstecznego -on też działa dopiero po przekręceniu kluczyka (tylko czy do niego dochodzi plus - chyba tak - trzeba by to było sprawdzić) - lokalizacja czujnika jest niedaleko akumulatora - więc było by OK. Gdzie jest czujnik - znalazłem temat o jego wymianie - są zdjęcia http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=5479<!-- m --> Co o tym sądzicie ? Będzie tam plus ?[/quote]

      Tak czytałem ten wątek bo również chce założyć DRL-510HP i powiedz mi kris3434 lub jacekpk bo obaj podłączaliście się pod czujnik biegu wstecznego czy ten sam efekt nie uzyskalibyśmy podłączając się gdzieś w lampie do przewodu od świateł mijania/krótkich? Przecież te światła też możemy dopiero zapalić po przekręceniu kluczyka.

      Pozdrawiam

      [b]PS1[/b]. Wiem już że to nie wypali 😞 . Napięcie pojawia się tam dopiero po włączeniu świateł.
      Przyszło mi coś jeszcze do głowy. A może by udało się wpiąć pod zasilanie sterowania położenia lamp? Czy tam napięcie jest po przekręceniu kluczyka czy też dopiero jak włączymy światła?

      [b]PS2[/b]. Sterownie silniczkiem też odpada ale już poradziłem siebie z tematem.
      Znalazłem zasilanie po stacyjce w komorze silnika w okolicach akumulatora więc nie musiałem płatać się z kabałami w kabinie czy tak jak chłopaki tu pisali przy czujniku wstecznego 🙂 .
      Wszystko działa jak trzeba ale nie mam takiego efektu jak było tu wspomniane:
      [quote="kris3434"]

      Efekt końcowy, światełka super świecą. A to o czym pisał - [b]jacekpk[/b] - "W kwestii "control boksa" dołączonego do zestawu świateł dziennych NSSC HP510. "Sterownik" ten zapewnia włączenie świateł dopiero po uruchomieniu silnika - po włączeniu zapłonu światła włączają się na ułamek sekundy, a ich definitywny start wyzwalany jest skokiem napięcia towarzyszącym "odpaleniu" maszyny" - to naprawdę super sprawa.

      [/quote]

      Nie wiem czy to zależy od "control boksa" bo widzę na zdjęciach, że mam ciut inny niż Wy. Pudełko takie samo, żółta naklejka taka sama ale u Was widziałem na pudełku naklejoną okrągłą naklejkę z literą F u u mnie w tym miejscu jest A. Może jednak czymś się różnią bo u mnie światła zapalają się po przekręceniu kluczyka i świecą, przy odpalaniu silnika przygasają (jak większość urządzeń w samochodzie tak jak fabryka zrobiła) i świecą dalej. Po włączeniu pozycyjnych i mijania oczywiście gasną. Nie ma tego efektu włączenia ze zwłoką. Ciekawe czym to spowodowane jest, chyba że w tym kablu nie ma 12 V ale wtedy by światła nie świeciły. Poza tym elementem, który raczej jest charakterystyczny dla tego egzemplarza jest wszystko OK 🙂

      [b]PS3[/b]. Nie wiem jak u Was ale u mnie pojawiły się zakłócenia w radiu jak mam zapalone dzienne. Po przełączeniu na mijania szumy ustępują.
      Nie jest to może jakieś straszne ale pojawiły się.

      napisane w Zrób to sam