[F1] drżenie kierownicy w combi

Topic created · 28 Posts · 7309 Views
  • Drżenie kierownicy występuje podczas przyspieszania,sprawdzona zbieżność,nowe oponki, Czy ktoś miał podobny problem,jak go rozwiązał dzięki.

  • Na poprzednich oponach nie było problemów?
    Spróbój zmienić opony/koło miejscami, tzn przód wrzuć na tył.
    Oczywiście przyjmuje że są dokładnie wyważone.
    Jakie opony zalożyłeś?
    Niektorych opon niestety nie da się prawiłowo wyważyć.... 😞 <!-- s:( -->

  • Założyłem opony pirelli wyważone i sprawdzone.Tylko że ciekawi mnie taka sytuacja,przyspieszam drży kierownica(nie zawsze) puszczam pedał gazu przestaje.Czym przyspieszenie gwałtowniejsze tym drżenie intensywniejsze. Jestem świeżo po przeglądzie u kolegi wszystko jest OK.

  • Pisales, ze nowe oponki - są totalnie nowe czy moze maja juz roczek ??

  • [quote="Piotr Ginda"]Założyłem opony pirelli wyważone i sprawdzone.Tylko że ciekawi mnie taka sytuacja,przyspieszam drży kierownica(nie zawsze) puszczam pedał gazu przestaje.[/quote]

    Jeżeli opony są OK, wyważone i bez bicia, to pozostaje układ przeniesienia napędu.
    Piszesz, że na biegu jalowym nie ma drgań, a zalezy to od prędkości? Może powyżej jakiejś prędkości objawy ustępują?
    Może to któraś z poduszek...
    Sprzęgło...
    Sprawdziłeś dokładnie zawieszenie- nie ma żadnych luzów?

  • Ile kasy kosztowała Cię wymiana przegubu wewnętrznego??

  • Witam

    Ja tak miałem po naprawie powypadkowej w Śliwce - NIE POLECAM !!!, wjechałem an kanał i okazało się że stabilizator był przestawiony w lewo o 15 CM !!! i gumy pozrywane... pokazałem to specjalistom w skodzie i wymienili na nowe na ich koszt - cena na fakturze 160 zł

  • Zawieszenie jest OK żadnych luzów pozostaje sprawdzić półosie?

  • [quote="pablaris"]Witam. Ja miałem podobny problem wymieniłem przegub wewnętrzny i ustało[/quote]

    Witam,
    ja również mam taka sytuascję, ze jak przyśpieszam to kierownica ma "bicie", na luzie lub przy stałej prędkości jest ok, a wymieniłem juz chyba "pół auta" ( łączniki stabilizatora, przeguby zewnętrzne, 2x wywazanie nowych opon i kół oczywiście za radą "fachowców z warsztatów również skody") więc moze masz radę jak sprawdzić który wewnętrzny przegub jest do kitu??? bo znów wywalic kase na chybił trafił to mi nie pasuje....

  • U mnie pomogła wymiana końcówek wachaczy

  • u mnie drży i puka także przy przyspieszaniu Jak puszczę pedał gazu wszystko jest ok
    Opony są ok przeguby zew ok nie wiem jak sprawdzić przegub wew

    Co to może być??

  • jeśli jesteś pewien, że to nie opony to pozostają tylko przeguby lub / i tarcze hamulcowe.

    PS. u mnie w Citroenie jakiś mądry mechanik podczas wyważanie koła na odwrót zamocował ciężarki potęgując efekt bicia koła - bez tych ciężarków koło nie miało by aż takich wibracji jak z nimi - masakra! Radzę sprawdzić wyważenie kół w innym warsztacie.

    Ponadto opona jak się ułoży może mieć inne bicie niż jako nowa świeżo założona na felgę dlatego ponowne sprawdzenie wyważenia jest wskazane.

  • tarcze z klockami wymieniłem na nowe a drżenie przy przyspieszaniu zosstałp

  • no to sprawdź stan osłon gumowych oraz samych przegubów

  • osłony gumowe całe
    przeguby zewnętrzne także są ok

    Najdziwniejsze jest to że problem występuję tylko przy przyspieszaniu

    Zastanawiam się czy to nie przegub wew Tylko nie mam pojęcia jak go sprawdzić

  • tylko kierownica mi nie drży

    Występują takie dziwne pukania jakby kamień znajdował się w oponie
    Wydaje mi się że drży podwozie pod nogami

  • drganie przenosi Ci się na lewarek zmiany biegów?

  • nie

  • [quote="maninnew"]u mnie drży i puka także przy przyspieszaniu Jak puszczę pedał gazu wszystko jest ok
    Opony są ok przeguby zew ok nie wiem jak sprawdzić przegub wew

    Co to może być??[/quote]

    ja dalej walczę z takim samym problemem i na pewno jest to związane z przeniesieniem napędu, obecnie mam dwie możliwości przegub wewnętrzny lub (oby nie) maglownica...

  • według mnie to przegub wew. u mnie był walnięty prawy a po wymianie całkiem inna jazda

Log in to reply