Dziwne objawy instalacji

Topic created · 4 Posts · 1359 Views
  • Witam
    Mam pytanie do klubowiczów a raczej prośba o sugestie:

    Posiadam 1.4 6V AZE 2001r.– silnik czeski z gazem nie sekwencyjnym.

    Cos jest nie tak z moja instalacja elektryczną a mianowicie:
    Mam nowiutki akumulator 50Ah jeżdżę min 10-15 km dziennie. Ostatnio 2 krotnie rozładował mi się akumulator i musiałem korzystać z kabelków. Raz nawet po 2 godzinach pozostawienie na światłach postojowych.

    Dodam że mam niepokojący objaw lekkiego krótkiego załączania centralnego zamka w trakcie jazdy. Drzwi nie zamykają się, ale słychać jest wyraźnie krótkie załączenie wszystkich zamków.

    Czy któryś z Was spotkał się już z podobnymi objawami i co na ten temat myślicie?

  • sprawdź ładowanie aq, następnie poziom gestości elektrolitu , jesli jeździsz na krótkich dystansach a masz slabe ładowanie to może być ten objaw.
    Poza tym warto by sprawdzic prąd uplywu , tzn weź multimetr ustaw go na zakres 200mA rozłącz minusowa kleme i wepnij się między kolek minusowy aq a odpięta kleme. NIE ODPALAJ SAMOCHODU. sprawdź warośc prądu jesli bedzie powyzej 100mA to zacznij odpinac wszystkie odbiorniki (alarm, radio itp) działające poza stacyjką. jęsli dalej bedzie coś pokazywało to cos masz zwarte( czesto zdarza sie że jest uszkodzony włacznik oswietlenia bagażnika i światełko pali się cały czas.

  • dziękuje bardzo and61!
    sprawdzę co będę mógł

    a masz może jakieś sugestie co do tego zamka, nie wiedzieć czemu co jakiś czas słychać krótkie załączenie wszystkich zamków

    jakieś zwarcie?

  • [quote="leszekgdynia"]dziękuje bardzo and61! [/quote]
    nie ma za co[quote="leszekgdynia"]a masz może jakieś sugestie co do tego zamka, nie wiedzieć czemu co jakiś czas słychać krótkie załączenie wszystkich zamków

    jakieś zwarcie?[/quote]
    zwarcie bym wykluczał , ponieważ padały by bezpieczniki , raczej problem tkwi w centralce alarmu ( z niej masz wysterowanie CZ, moze coś sie w niej z crossowało 😞 <!-- s:( --> , prawdopodobnie ona wysyła sygnał do siłownikow, proponuje popatrzeć na schemat podłączenia alarmu i CZ i podłączyć równolegle do jego wyjścia LED na 12V i poprowadzić do kabiny i obserwowac czy sie zaświecą

Log in to reply