[F1] Oświetlenie klamek

Topic created · 4 Posts · 181 Views
  • Hej,
    Skoro teraz więcej czasu spędzamy w domu, to można zrobić coś przyjemnego, a zarazem niedrogiego dla naszego auta. Postanowiłem dołożyć oświetlenie wewnętrznych klamek, jakie występuje np w Superbie. Jeśli jesteś znudzony prostotą i niewielką finezją wnętrza fabii, bądź po prostu chcesz ze swoich klamek rodem z wersji Classic przeskoczyć na poziom L&K, to jest to poradnik dla Ciebie 😄 <!-- s:D --> .
    [b]Pamiętaj, że modyfikację wykonujesz na [color=#FF0000]własną[/color] odpowiedzialność[/b] 😉

    Więc zaczynajmy.

    [b]Do wykonania modyfikacji będziemy potrzebować:
    [/b]

    1. Do ściągnięcia boczka (może uda Wam się przeskoczyć ten krok wypinając zatrzaski klamki od przodu, ale wygodniej jest na spokojnie w domu sobie wyciągnąć ją z boczka)
    • Klucz TORX 15
    • Duży śrubokręt krzyżakowy
    • Płaski ściągacz tapicetki/płaski śrubokręt (wskazane to pierwsze ze wzglęgu na mniejsze ryzyko porysowania lub uszkodzenia elementu)
    1. Do dołożenia oświetlenia
    • Dioda 3mm z rezystorem i przewodem (ok. 20cm) cena ~ 1,5zł
    • wiertło 3mm + wiertarka
    • klej na gorąco
    • Kawałek przewodu do przedłużenia kabli.
    • lutownica + rurki termokurczliwe
    • szybkozłączki

    [b]Koszt modyfikacji[/b] ~ [b]6zł[/b] (Jeśli mamy wszystkie narzędzia)

    Jak już wszystko udało się nam skompletować, to przechodzimy do właściwej operacji

    [url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/f1f86e6f495ab256][img]https://images91.fotosik.pl/336/f1f86e6f495ab256gen.jpg[/img][/url]

    Krok_1 Demontaż boczka

    Wypinamy panel elektrycznych szyb z zaczepów (do góry) oraz podłokietnik (do przodu i do góry)
    Wypinamy zaślepkę/sterowanie lusterek. zaczep od strony klamki
    Wykręcamy 4 wkręty Torx 15 (jeden obok klamki i trzy od spodu boczka) oraz trzy śruby na wysokości podłokietnika.
    Wypinamy boczek wokół ze spinek i wyciągamy go do góry. Odczepiamy linkę klamki wewnętrznej i powinien być już nasz 🙂

    Krok_2 Dołożenie oświetlenia

    Wypinamy klamkę z boczka z zaczepów widocznych na zdjęciach na zewnątrz.

    [url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/562b285e1ba81f6a][img]https://images92.fotosik.pl/336/562b285e1ba81f6agen.jpg[/img][/url]

    Następnie bierzemy klamkę na stół. Wiercimy w niej otwór o średnicy 3mm pod diodę.

    [url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/b074af412e10a010][img]https://images92.fotosik.pl/337/b074af412e10a010gen.jpg[/img][/url]

    Chciałem zastosować oprawkę pod diodę, jednak plastik klamki okazał się minimalnie za gruby i nie dało się jej założyć. Dlatego w ruch wszedł klej na gorąco i wkleiłem diodę. Jak już klej zastygnie musimy przedłużyć przewody wychodzące z diody. Mamy dwie opcje podłączenia. Albo pod oświetlenie wnętrza (oświetlenie załącza się z oświetleniem kabiny), bądź pod oświetlenie deski np. z oświetlenia przycisku podnoszenia szyb (załącza się po włączeniu świateł pozycyjnych/mijania). Ja wybrałem tą drugą opcję. Dolutowywujemy przewody, połączenie zabezpieczamy rurką termokurczliwą. Na tym kończy się etap "stołowy". Montujemy klamkę w boczek i idziemy do auta.

    Krok_3 Montaż

    Jak wspomniałem podłączyłem się pod oświetlenie z przycisku podnoszenia szyb. Przewód niebiesko-biały to + do oświetlenia, a brązowy to masa. Pod nie podłączamy się szybkozłączkami. Zielono-czarny to plus do podnoszenia szyb. Następnie sprawdzamy działąnie i powoli możemy cieszyć się finalnym efektem. Ostatnim krokiem jest montaż boczka, czyli krok_1 w odwrotnej kolejności 🙂 .

    Efekt końcowy oceńcie sami. Ja dodatkowo okleiłem w czarny połysk (tą samą folią, którą oklejałem w swojej fabii grill i kratki nawiewu) ramkę klamki.

    [url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/25cf2d6d68d5ab3e][img]https://images90.fotosik.pl/337/25cf2d6d68d5ab3egen.jpg[/img][/url]

    Życzę powodzenia i dobrej zabawy przy modyfikacji!!! 8-)

  • W F3 tak to nie zadziała, klamka jest częścią boczka 😕
    Wtedy trzeba walczyć z całym dużym plastikiem.

  • Dzięki za info. W takim razie zawężę na razie do F1 🙂 <!-- s:) -->

  • Widziałeś jakie ledy są w OII?
    Takie wygięte.
    Szukaj hasła griffbeleuchtung czy jakiś tak.
    Ciekawe czy w F1 też jest jakieś "planowane" miejsce do wycięcia.

    Podobnie w OI chłopaki robili.

    Tu też fajny opis :
    http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=12&t=3146<!-- m -->

Log in to reply