Fabia II 1,4 16V 86KM - przytykanie/dławienie
-
Witajcie,
Borykam się z takim problemem, a mianowicie podczas jazdy zwłaszcza na zimnym fabia ma tendencje do takiego przytykania podczas odpuszczania gazu. Przykładowo ruszam, chcę zmienić na 2 bieg, puszczam gaz, wciskam sprzęgło i jest taki "przytyk" jakby ktoś próbował mnie zatrzymać. Normalnie to jestem przyzwyczajony, że przy zmianie biegu wciskam sprzęgło i nic mnie nie hamuje, bynajmniej tego nie odczuwam. Szczególnie ma to miejsce właśnie na zimnym i przy zmianie z 1 na 2. Na zagrzanym jest lepiej, ale też jest taki efekt odczuwalny. Przy prędkości większej, rzędu 100km/h puszczając pedał gazu też jest takie przytkanie, wręcz szarpnięcie i przy wciśnięciu go ponowne szarpnięcie. Czy ktoś, kto użytkuje ten silnik też ma takie problemy z jazdą w korku, typu "kangurzenie" na 1 biegu podczas dodawania i ujmowania gazu? Czy ktoś może zasugerować gdzie szukać przyczyny? Świece wymieniłem, przepustnicę wyczyściłem, bez adaptacji bo po założeniu nie było w zasadzie różnicy, a i sama przepustnica nie była jakoś mega zasyfiona. Filtr powietrza nowy. -
Witam.
Czyszczenie przepustnicy bez adaptacji jest bezsensu. Sterownik pamięta i widzi tą brudną i pod nią steruje wszystkim.
Może być tak że silnik krokowy jest zabrudzony i na jakieś kroki nie łapie przez co są te problemy -
Masz na myśli silnik krokowy przepustnicy?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
-
tak <!-- s:) -->
-
To jeszcze tak z innej strony. Dziś zmieniałem olej, odpaliłem na zimno i taki objaw, trzymając go na 1300 obr obroty zaczęły falować, do 1100 i znów 1300, co może być powodem?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
-
może być przepustnica wraz silniczkiem krokowym. Może tez być sonda Lambda. Przeważnie sprawa tkwi w przepustnicy
-
Ok, muszę zatem przyjrzeć się obu.
Czy wiesz jaka wartość rezystancji, ta prawidlowa charakteryzuje sondę? Czy pomiar rezystancji wystarczy? Czy ew. błąd sondy powinien być wychwycony przez komputer?Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
-
Błąd sondy pokazuje się na komputerze.
Sonda powinna mieć różną rezystancje w zależności od położenia pedału gazu