FABIA2 1.2 powracający błąd P2096

Topic created · 16 Posts · 4660 Views
  • Koleżanka kupiła skodę Fabię 2 1.2 rok, 2012, 60 km. Po około tygodniu wyskoczył błąd P2096, który został skasowany. Po około 2 tyg. wyskoczył ponownie i również został skasowany. Dziś jak jechała do pracy również ten komunikat się pojawił. Pierwsze podejrzenie padło na paliwo, ale samochód był tankowany na innych stacjach. Czy jednak jest to sonda sonda lambda?
    [url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/b0b5c0723f225ee0][img]https://images89.fotosik.pl/68/b0b5c0723f225ee0m.jpg[/img][/url]

  • Cześć.

    Sonda lambda odpowiada za poprawny skład mieszanki czyli mieszaniny powietrza i benzyny.

    W jakich warunkach bląd sie pojawia?
    Jakiego interfejsu użyłeś aby zczytac błędy?

  • Do odczytu błędu użyłem Piston na androida i złącza bluetooth Vgate iCarII. Błąd odczytywał jeszcze jej brat, jakimś Interfejsem z grupy VAG. Również pokazało ten sam błąd. Pytałem się, kiedy on się pojawia to powiedziała mi jak jest wilgotno.

    Samochód stał parę tygodni w komisie w nimczech. Czy coś mogło się zebrać na sądzie że powodowała takie błędy?

    Wczoraj pojechała do mechanika i została zmieniona sonda, miejmy nadzieję że będzie już wszystko ok.

  • Na sondzie raczej się nie moglo nic zrobić. Sonda sie może jedynie wypalić. Ale gdy sonda jest uszkodzona poprzez wypalenie to błędy są cały czas i świeci się check lub epc.
    Teraz to tylko spekulacje/ domniemywania nam zostały. Być może że to był problem kostki łaczeniowej. Sonda ori ma kawałek kabelka który jest zakończony złączem hermetycznym czyli potocznie mówiąc kostką. W tym złączu są uszczelki żeby wilgoć i woda się nie dostawała i żeby nie było zwarcia i innych dziwnych przypadłości.

  • Też wspominałem o tym żeby najpierw spróbować wyczyścić złącza od sondy... ale dzięki za chęć pomocy i wyjaśnienie.

  • Złącza od sondy raczej wymienić na nowe niż czyścić czy psikać jakimiś sprejami

  • Niestety, dziś błąd wyskoczył ponownie... Czy może on być spowodowany paliwem z Orlenu?

  • Może być . Zdarza się że markowe stacje robią wałki. Tak naprawdę nigdy nie wiesz co lejesz do baku

    Kupiłeś ori sonde?

  • Nie była to orginalna sonda, ale dedykowana do skody fabii i do tego konkretnego silnika - kosztowała 660zl.

  • niestety zamienniki są różne.
    Jeżeli kupiłeś od NTK lub NGK to może być dobra. Oni produkują sondy dla Skody jako ori i zamienniki pod własną nazwą ( ntk lub ngk)

  • Została wstawiona któraś z tych dwóch. pozostaje wyjeżdżenie/spuszczenie i zatankowanie z innej stacji 98Pb i obserwacji, co będzie się działo.

  • Może spróbuj V-power racing?

  • Na razie jest prawie pełen zbiornik. Wczoraj, koleżanka zaobserwowała że w czasie przejeżdżania przez wyboje błąd pojawił się znowu. Została przeczyszczona wtyczka od sondy. Wczoraj koleżance, ktoś polecił "STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych", osobiście uważam że to nie było potrzebne ale raczej nie zaszkodzi.

  • Wystarczy lać benzynę v-power95 lub racing i środki w stylu STP nie będą potrzebne.
    Ja w mojej F2 wymieniałem świece po 60000km i wcześniejszym używaniu v-power racing oraz maxxmotin100 . Świce były zużyte średnio w połowie. Dało by się jeszcze z 15000 km przejechać na nich ale ryzykowne by to było. Ta benzyna ma w sobie środki czyszczące.
    Testy pokazały że używanie tej benzyny z mniejsza nagar o 1/3 przy założeniu, że benzyna jest uczciwa. Te dobre skutki płaci się na stacji przy tankowaniu.

    Po tym poście można wnioskować że gdzieś jest coś luźne lub traci styk.

  • To samo powiedziałem że gdzieś jest słaby styk i powinno się wyczyścić wtyczkę tam gdzie siedzi sonda. Co do paliwa. Mam co prawda lanosa w gazie, ale zauważyłem że taktując na stacjach Shell, BP czy k circle, samochód mniej pali i jest trochę żwawszy. Niby trochę oszczędzi się w czasie tankowania ale przejechane km i jakość jazdy w ogólnym rozrachunku wyjdzie się na 0.

  • Wiesz jak jeździsz na gazie to benzynę sporadycznie tankujesz i jeździsz na niej. Więc porównania raczej nie ma. Ostanio zantakowalem parę litrów na BP i masakra byla. To auto dziwnie jechało. Błędów sondy nie miałem.

Log in to reply