Buczenie poniżej 2000obr, spalanie na biegu jałowym
-
Witam
Od miesiąca posiadam fabkę 1.4tdi BNM 70km
Problem jaki widzę to buczenie podczas jazdy z obrotami poniżej 2000obr na 4 i 5 biegu, auto sprawia wrażenie ciężkiego i basowo buczącego..
Czy one tak mają i to kwestia przyzwyczajenia czy coś jest nie tak ?
Czy dodatkowe wygłuszenie na masce oraz pokrywa na silnik z wygłuszeniem trochę by pomogło ?
Jeźdżę dieslami już 4rok i wiem że ten 3-cylindowiec jest głośniejszy niż inne ale te buczenie odbiera radość jazdy.
Kolejna sprawa auto pokazuje spalanie na biegu jałowym 0,8-0,9l/h a z włączoną klimą do nawet 1,5l/h.
Czy to jest poprawnie ? średnie spalanie podczas jazdy pokazuje w okolicach 6,7l..
Poprzedni właściciel mówił ze w rzeczywistości spala o 1 litr mniej niż pokazuje komputer ale mimo wszystko wydaje mi się to dużo tym bardziej że kilku znajomych ma i miało takie auto z tym silnikiem i każdy podziela zdanie że spalanie w okolicach 4l w trasie to wychodzi za każdym razem.
Mimo że zrobiłem 100km w trasie nie przekraczając 120km/h cały czas pokazuje 6.5l.
Czy można to jakoś skalibrować ? Ewentualnie co sprawdzić za pomogą VAGa ?
Pytam jak laik bo dopiero będę się uczył VAG-a, poprzednio na Oplu śmigałem bez zarzutu.dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam -
Cześć.
Zacznijmy bez Vag-a i bez wydawania grosza.
W jakim stanie masz tłumik?
masz tam jakąś końcówkę wydechu?Zwykle buczenia wychodzą z nieszczelności układu wydechowego
-
Tłumik jest w stanie oryginalnym bez uszkodzeń. Podczas jazdy powyżej 2tys obr sprawia wrażenie że jest ok, słychać silnik ale to bardziej silnik niż przedmuchy. No ale jeszcze dla pewności przejrzę układ jeszcze raz.
-
Konieczni zrób dobry przegląd układu, a jak sam nie możesz się dopatrzeć uszkodzeń to do specjalisty, który to rozbierze. To naprawdę w 3/4 wypadków układ wydechowy...