Witaj na forum Fabia Club Polska

[Inne] woltomierz cyfrowy

Topic created · 16 Posts · 10605 Views
  • witam!

    Zawsze miałem w autkach woltomierz -w Fabii tak to wygląda
    kolor cyfr może być red ,green,blue wieczorem wygląda super.
    A poza tym ,to widać co się z prądem dzieje.
    Był problem żeby zmieścić w zaślepce -ale da się.

    omron

  • daj fotki

    sam sie zastanawiałem nad zestawem 3 wstażników VDO ( czerwone wskazówki , zielone podświetlenie itd )

    same zegary troche drogo chodza np z AUDI ale może kiedyś chociaż z seata sport sobie włoże

  • fotkę dodałem w [url=http://www.fcp.pl/forum/album_page.php?pic_id=391]"albumie"[/url]

    omron

    [color=blue][size=75]edit MirekS - dodałem link do Twego postu, by nikt nie szukał zdjęcia[/size][/color]

  • Można trochę więcej informacji ?

    Robiony samemu czy gdzieś kupiony?

    pozdro

  • omron - daj więcej informacji jak zrobić albo gdzie kupiłeś, szukam czegoś takiego tylko przydał by się jeszcze amperomierz, ale V na dobry początek też się zda 🙂 <!-- s:) -->

  • Ja robiłem z tego projektu ale w zewnętrznej obudowie i podłączony do gniazda zapalniczki

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=908377&postdays=0&postorder=asc&highlight=woltomierz+zapalniczki&start=0<!-- m -->

    Powodzenia

  • Witam !

    Woltomierz zrobiony z zestawu firmy MJM http://www.mjm.pl<!-- w --> model VSC 1
    Żeby włożyć to pod zaślepkę (tak jak na fotce) konieczne jest odpięcie płytki z "cyrfami"
    i zrobienie przedłużki na przewodach i małe zmiejszenie jej wymiarów (np.brzeszczotem)
    Następnie wycięcie otworu w zaślepce i zrobienie "oliwkowego" szkiełka.Ja wykorzystałem
    kawałek plastiku z LEGO .Reszta montażu na kleju Gluegun.Podłączenie najlepiej po stacyjce-
    żeby nie rozładowywać niepotrzebnie aku-kilkadziesiąt mA przez noc lub dłuższy postój to trochę prądu zeżre.
    A tak poza nawiasem -bardzo dokładny pomiar ,już ponad rok w autku O.K.

    powodzenia
    omron

  • Witam,

    Ja też popełniłem woltomierz w aucie na tym samym module firmy [b]MJM[/b] jak kolega [b]omron[/b]. Tyle, że nie rozdzielałem płytki tylko wykorzystałem 2 zaślepki 🙂 <!-- s:) -->
    Wygląda to tak jak na załączonych foto:

    [img]http://www.endrju.info/foto/Vol_2.jpg[/img]
    [img]http://www.endrju.info/foto/Vol_1.jpg[/img]

    Dzięki temu płytka i wyświetlacz nie musiał być rozdzielony, natomiast było więcej pracy z wykonaniem otworu w obu zaślepkach, ... ale efekt jest niezły 😉

    Pozdrawiam ...

    endrju_ostoja

  • Witaj endrju_ostoja !

    Gratuluję wykonania,przywracasz wiarę w ludzi-bo już myślałem że tylko ja jestem
    zboczony na woltomierz w autku.Ja natomiast potrzebuję jeszcze zaślepki do innych wyłączników-stąd pomysł w jednej.
    Życzę zawsze dobrego napięcia !

    omron

  • [b]endrju_ostoja[/b],
    Całkiem fajnie Ci to wyszło

  • He ... dzięki 🙂 <!-- s:) -->

    Zawsze miałem woltomierze w autach (najczęściej diodowe), ten cyfrowy jest extra, bardzo dokładne wskazania. Przynajmniej wiem, że mam alternator sprawny 🙂 . Na uruchomionym silniku pokazuje 14,2 do 14,4 V. Na postoju najniższe było w granicach 12,2 V. Ale podczas podgrzewania świec żarowych spada do trochę ponad 10 V no i przy rozruchu nawet do 9,5 V.
    Podłączyłem za stacyjką dzięki czemu nie świeci przy wyjętym kluczyku (pobór ma w granicach 30 mA).
    Ja wykorzystałem układ firmy MJM o oznaczeniu VS1C który ma już wbudowaną przetwornicę, dzięki czemu mamy tylko 2 kabelki do podłączenia. (nie wymaga oddzielnego napięcia zasilania).

  • Panowie napiszcie dokładnie jak ten klocek sie nazywa ( płytka + wyswietlacz )
    czy wyświetlacz świeci orginalnie na zielono ?
    naspiszcie co i jak podłaczyć ?
    może byc ten na 2 zaślepki 🆗 <!-- s🆗 -->

    a i gdzie go mozna zakupić , czy coś jeszcze trzeba zakupić ?

    :zdrowko:

  • Witaj !
    Młody - to tak :wejdź na http://www.mjm.pl<!-- w --> ,wybierz zakładkę woltomierz samochodowy VSC1,otwórz plik z instrukcją ,opisem,wybierz kolor cyfr red,green,blue zamów,zapłać,zamontuj (mój post wyżej) i ciesz się napięciem Twojego aku.
    Jak coś więcej chcesz wiedzieć-poradzić się, pisz na PW chętnie pomogę.

    omron

  • [b]@ MŁODY[/b]

    Tak jak napisał [b]omron[/b], można kupić bezpośrednio na stronie producenta, jest wersja w obudowie i bez obudowy. nie pamiętam ale kosztuje coś ok. 40 zł + wysyłka. W/g mnie warto, firma ma bardzo solidne wyroby.
    Moduł VSC1 jest gotowym klockiem, ma tylko podłączenie dla "[b]+[/b]" i "[b]-[/b]", wyświetlacze są w 3 kolorach, z tym, że niebieski z tego co pamiętam ma mniejszą wysokość cyfr.
    Podłączenie jest banalnie proste, ja podpiąłem się pod kostkę od zasilania radia, interesuje nas część [b]A[/b] kostki radiowej: PLUS podpinamy do [b]brązowo czerwonego[/b] +12V ze stacyjki a minus do [b]brązowego[/b] (-) masa. To wszystko, woltomierz zaczyna wskazywać po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

  • 🆗 :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • No to mnie koledzy zmotywowali 🙂 <!-- s:) -->

    Po małej zabawie w wycinanie popełniłem coś takiego:
    [img]http://img244.imageshack.us/img244/2033/dsc00749o.jpg[/img]

Log in to reply