F1 . Wyrzuca płyn chłodniczy po wymianie uszczelki pod głowicą

Topic created · 5 Posts · 1446 Views
  • Witam ,

    Pacjent Fabia 1.4 MPI 44kw 60 km plus LPG
    Trzy lata temu wymieniona uszczelka pod głowicą plus planowanie ,podłożone miedziane podkładki . Wszystko chodziło 3 lata.(45 tys przebiegu )(aktualnie 240 na liczniku )
    Ostatnio pojawił się wyciek mały przy termostacie , pęknięta obudowa.
    Praca zlecona mechanikowi , ale wymienił uszczelkę pod głowicą z nowym planowaniem.
    Auto odebrane. Po zrobieniu 60 km w trasie wyrzucili cały płyn chłodzący przez zbiornik wyrównawczy . Silnik ostygnie doleje wody auto chodzi do momentu jak złapie temperaturę i wyrzuca płyn ponownie przez zbiornik wyrównawczy , i tak w koło.
    Auto nie straciło na mocy . Tylko wyrzuca płyn chłodniczy ,olej w normie , brak masła pod korkiem i oleju w płynie chłodzącym . Co to może być ?

    Post założony ze względu na opinie forumowiczów . Co robić dalej ?

  • sprawdzic termostat? dotknij chlodnicy czy jest goraca

  • Wąż do chłodnicy i chłodnica zimna , zaraz sprawdzę jeszcze raz. A jak powinno być gdy podniosę do góry wlew oleju a z niego dmucha dobrze powietrze . Tak powinno być czy raczej cisza ?

  • cześć.
    Je możliwe że gdzieś w układzie jest zator. Przez to się robi ciśnienie i wyrzuca płyn.
    Powiedz jedno. Czy jeden wąż połączony do chłodnicy jest ciepły czy oba są zimne?

  • wąż od termostatu do chłodnicy był zimny a silnik ciepły. okazało się ze zawieszał sie termostat . przy wymianie uszczelki i planowaniu głowicy nastepnie złożeniu termostat działał wporządku. auto pojechało w trasie i termostat sie zawieszał .na małym obiegu wyrzucało płyn. po wymianie na nowy termostat wszystko działa. auto poszło w trasę i wszystko działa.

    dzięki za podpowiedz . polecam przy większych naprawach sprawdzić i wymienić termostat
    spotykałem sie ze termostaty w autach zle działaja np auto jest nie dogrzane w trasie. ale sie sie zamyka na stałe nie.

    pozostaje jeszcze jedno pytanie.
    Silnik pracuje podnoszę korek wlewu oleju i dmucha powietrzę. powino tak byc? olejem nie pluje. auto ma swoją moc.

Log in to reply