Witaj na forum Fabia Club Polska

1.4 MPI 68km Nierówna praca silnika

Temat utworzony · 3 Posty · 3391 Wyświetlenia
  • https://www.youtube.com/watch?v=a4sJPaOkG2U<!-- m -->

    Na filmiku zaprezentowane są objawy na CIEPŁYM SILNIKU. Samo falowanie nie jest specjalnym problemem natomiast DRGANIA budy które mu towrzyszą sa podobne do wypadania zapłonu i sa bardzo denerwujące. Niestety nie jest to wypadanie zapłonu.
    Na zimnym silniku obroty duzo bardziej skaczą a auto chodzi strasznie nierówno jakby na 3 gary (ale chodzi na 4 tylko nierówno)
    Auto zachowuje się tak samo na benzynie jak i na LPG (BRC Sequent 24). Auto kupiłem już własnie z tą usterką której nie moge zwalczyć.

    Wymienione:

    • kompletny rozrząd
    • wymieniona uszczelka pod głowica bo kompresja sobie szła w układ.
      a mechanik wymieniający to oczywscie ja splanował i stwierdzil ze zawory sa ladne.
    • nie jest przestawiony zapłon
    • nowa cewka
    • nowe świece NGK (na 3 elektrodach i na 1 auto chodzi tak samo)
    • nie ma przebić iskra nie ucieka nigdzie
    • wymieniona przepustnica i wielokrotnie adaptowana (oczywiscie swieci sie jak psu jaja od czyszczenia)
    • nowy czujnik wałka i wału obydwa nienajgorszej firmy
    • wymieniony mapsensor (tutaj poprawila sie płynność jazdy tj. zmiany biegów nie wiem czemu ale latwiej sie jezdzi, niestety obroty bez zmian)
    • wtryskiwacze benzynowe uszczelnione nowymi oringami nic nie zasysa nic nie leje dobrze chodzi.
    • sprawny regulator napięcia i akumulator
    • poduszki silnika wszystkie NOWE (lizak na skrzyni tez)
    • zawory wyregulowane przez mechanika wzial 30 zł i mowi ze to nie to, przypuszcza że niby cos w hydraulice ale przeciez wtedy byloby cos slychac prawda? a nic nie slychac (w to ze uzywal szczelinomierza wątpie ale zła regulacja chyba nie powodowałaby ze auto jezdzi super a na jałowych kuleje? )
    • ciśnienie na cylindrach: 12.5, 14, 14, 15.
    • na zimnym i na ciepłym pali na strzała ale na zimnym chodzi strasznie przestrasznie jakby na 1 gar nie palił ale przyspiesza dobrze tylko na luzie sie trzepie cała buda....
    • sonda sprawdzana
    • wiązka zdrowa

    błędy jakie komputer wywala (dotyczace silnika bo pomijam błąd centralki ktora popsułem i cos tam w zwiazku z poduszką)

    • 17549 (lewego powietrza absolutnie niema. wyjmowalem kolektor i wszelkiej maści uszczelki są wymienione pod przepustnicą tez.
    • 16555 uboga mieszanka (nie mam pojecia co to moze byc bo jezdzi chodzi bardzo dobrze na obu paliwach tylko na jałowych kuleje).
    • obydwa błędy intermittent, Nie wiem tylko co to znaczy bank1

    Zaznaczam że żadne podciśnienia ani wężyki nie sa dziurawe. Traktujmy się poważnie - nie zawracałbym nikomu głowy gdyby problem był tak błahy. JEst to usterka której na pierwszy rzut oka napewno sie nie zdiagnozuje dlatego licze ze ktos podzieli sie doswiadczeniem.

    Bardzo proszę o pomoc czego jeszcze nie wymieniłem. Bo wymieniłem juz wszystko co mi przyszło do głowy a auto nadal mnie wk....wia.
    Tak jak wspomniałem jezdzi i przyspiesza cudownie a stoje na swiatlach czuje tak jakby wypadanie zapłonu i mam chec wysiąść i go skopać.

  • [quote="kotuspadakus"].

    Bardzo proszę o pomoc czego jeszcze nie wymieniłem. [/quote]

    Nie wymieniaj na pałę bo to kosztuje . Pokaż co masz w blokach pomiarowych . Pokaż blok 001, 002 , 003 , 012 , 031. Jeśli masz jedną sondę w bloku 031 pozycja 1 napięcie sondy ma się zmieniać od 0 do 1 V , Jeśli jest stałe napięcie podaj jakie. Warunek - błędy skasowane , silnik rozgrzany , wolne obroty

    [quote="kotuspadakus"]Traktujmy się poważnie[/quote]
    https://www.youtube.com/watch?v=a4sJPaOkG2U<!-- m --> Widok obrotomierza mam przed oczami w swoim aucie . Twój film nic nie wnosi do rozwiązania problemu. Chcielibyśmy posłuchać pracy Twojego silnika bez zakłóceń hałasu z otoczenia.

  • Z nagraniem pracy silnika bez zagłuszeń z zewnątrz jest narazie niestety niezbyt możliwe... Ale zapewniam że nie slychać zaworów, panewek ani popychaczy. CO więcej łańcuch wymieniony tez go nie słychać (przed wymianą tez nie bylo ale no trudno). Z zaślepionym EVAPem odmą i serwem auto chodzi identycznie także to raczej nie w tym lezy problem.

    Załączam FILM w którym nagrałem pomiary z bloków o które poprosił kolega z forum.
    [bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=7saem8O77Ac[/bbvideo]

    Silnik był rozgrzany auto drga i to bedzie pewnie miało związek z tym skakaniem obrotów 768-800. Zrobiłem profilaktycznie jeszcze raz adaptacje ale nic to nie zmienilo. Dla uściślenia że na zimnym chodzi jeszcze gorzej to wrzucam silnik zachowania obrotomierza po nocnym postoju. Z tym że to nie moja ręka się trzęsie bo oparłem telefon o deskę....

    [bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=D-KWvbinMTQ[/bbvideo]