[F1] modyfikacje dolotu

Topic created · 68 Posts · 35954 Views
  • Opisane poniżej, na silniku 1,4 16V 55kW, uszczelnienie odcięcia gorącego powietrza w mieszaczu powietrza zaprocentowało;

    Zastosowana grubość drutu ma wpływ na temperaturę powietrza zasysanego do silnika
    Po niżej efekt końcowy w temperaturze otoczenia 25st.C;
    podkładka 1mm[url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375917&filename=mechanizm_mieszacza.jpg][img]http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375917_mechanizm_mieszacza.jpg[/img][/url]widoczna niewielka szczelina
    podkładka 2mm[url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=14987218&filename=zamontowane.jpg][img]http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/14987218_zamontowane.jpg[/img][/url]zawór zamknięty całkowicie
    Wiadomo że im zimniejsze powietrze tym większa moc :hurra: ale również że skrajności są mordercze :rozpacz:

    Wersja dla leniwych / oszczędnych :zdrowko:
    To nie żart, (wystarczy obwiązać drutem i gotowe).
    Ten sposób zmniejsza temperaturę powietrza dolotu, pomiędzy folią a plastikiem jest dość miejsca by cieplejsze (ale nie gorące) powietrze dostało się do układu;
    [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=14987215&filename=ekonomic.jpg][img]http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/14987215_ekonomic.jpg[/img][/url] do wykożystania raczej przy diagnozowaniu a nie na stałe

  • mozesz jasnie powiedziec mi gdzie to sie znajduje bo nie moge skojarzyc 🙂 <!-- s:) -->

  • sorki za niedokładne info, brak mi wprawy
    całe to ustroistwo jest w tej plastikowej walizce nad silnikiem
    zdejmujesz z bolcy (trzeba mocno szarpnąć do góry) i odwracasz
    ta rurka co odstaje a wcześniej była tuż nad kolektorem wydechowym to wlot ciepłego powietrza, wewnątrz, głęboko jest ta sławetna klapka
    by się do tego dobrać należy odkręcić pierw pokrywę filtra powietrza (u mnie śruby krzyżak) i zdjąć
    Następnie śruby trox trzymające komorę mieszacza Wewnątrz znajdziesz termostat (miedziana tulejka ze stalowym bolcem) sterujący poprzez sprężyny klapką
    Cała zabawa polega na takim ustawieniu klapki by w temperaturze pokojowej była szczelnie zamknięta.
    Silmik lubi stałą, możliwie niską, temperaturę oraz płynnie zmieniające się ciśnienie
    luz na klapce powoduje wachania ciśnienia a raptowne zmiany temperatury jeszcze potęgują wachania obrotów
    mam nadzieję że wyjaśniłem dokładnie
    jak nie pisz :piwo: <!-- s:piwo: -->
    pozdrawiam
    aaa wersja dla leniwych :rozpacz: obniża tylko temp. ciśnienie nadal skacze
    u mnie falowanie nie występowało przy otwartej masce i zdjętej walizce
    w gotowym do jazdy tak, do gaśnięcia wręcz z kontrolkami EPC i silnika
    teraz żyleta :zdrowko:
    po osuszeniu baku i zalaniu, zużycie wyszło [color=blue][b]8,56[/b][/color]l/100km (miasto) rok temu w tych temperaturach było 9,12l/100km

  • to ja chyba mam gdzie indziej bo nie mam filtra powietrza w tej obudowie nad silnikiem jutro wrzuce foty mojego silnika to pokazesz mi

  • zwróć uwagę że nasze silniczki się różnią Ty masz 8V ja 16V
    dawaj fotki, postaraj się by widać na nich było i filtr i kolektor wydechowy spalin

  • [quote="Norek"]zwróć uwagę że nasze silniczki się różnią Ty masz 8V ja 16V [/quote]
    własnie to zauważyłem ze jest ta różnica

  • podobnie jak kolega kornat mam silnik 8v i filtr powietrza znajduje sie z prawej strony silnika tak samo i wlot powietrza Dziwna sprawa jest ze u mnie we wlocie powietrza jest kawalem peszla ktory jest zawiniety na bok Nie wiem czemu to ma sluzyc Jestem drugiem wlascicielem tego auta moze to w czyms pomagało?

  • jak kornat wrzuci fotki będziemy szukać różnic od wersji fabrycznej
    oraz mieszacza powietrza, chyba że ktoś nam podpowie 😉 :super: <!-- s:super: -->

  • kolektora nie zdolałem zrobic bo jes jakas blach nałozona na nia i nie widac tylko takie mam

  • Kornat ten blach właśnie podaje ciepłe powietrze do filtra
    widać króciec na 2 linku,
    na zdjęciu we wcześniejszym poście widać (między silnikiem i akumulatorem)
    połączenie z filtrem
    zdejmij pokrywę filtra,
    wyjmij filtr powietrza,
    pod nim zobaczysz regulator temperatury

  • [quote="kornat"]pod nim zobaczysz regulator temperatury
    _________________[/quote]
    nie ma nic w obudowie filtra pod filtrem tylko sa dwa prety plastikowe

  • na fotce ten górny biegnie do przepustnicy?
    a którędy dostaje się powietrze do filtra?
    nie chce mi się wierzyć że pracuje tylko na gorącym
    to duża strata mocy
    jeśli tak jest próbował bym odłączyć peszel od króćca
    i ułożyć go inaczej,

    • tak aby ssał chłodniejsze powietrze ale nie dostawał ciśnienia
      czyli wlot skierowany pod kątem 90 st. do kierunku jazdy
      tylko że to kombinowanie, :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->
      miejsce usytułowania wlotu należy dobrać doświadczalnie, a to trwa
      chyba że ktoś tu na forum już coś takiego robił i podrzuci pomysł
  • A-kolektor ssacy ktory idze do przepustnicy
    B-rura ktora idzie do rury ktora prowadzi do filtra powietrza
    C idze to wydechu
    tu jest tes to opisane i tez 16V http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4156<!-- m -->
    [i]a którędy dostaje się powietrze do filtra? [/i]
    idze rurka od grila do tej poszki z filtrem powietrza

  • Dziś miałem troszkę czasu i wykonałem tom twoją wersję dla leniwych ,czyli zakryłem dolot grubsza folią aluminiową i okręciłem drutem,autko widać że po rozgrzaniu troszkę żwawsze ,tylko nasuwa mi sie takie pytanie , jak ten dolot jest zasłonięty czy to nie jest w jakimś stopniu groźne dla silnika,czy coś sie może przez to zepsuć.

  • [quote="kornat"]
    B-rura ktora idzie do rury ktora prowadzi do filtra powietrza
    .............
    [i]a którędy dostaje się powietrze do filtra? [/i]
    idze rurka od grila do tej poszki z filtrem powietrza[/quote]
    sam napisałeś :super: <!-- s:super: --> rura od grila i ta od kolektora wydechu spotykają się przed filtrem, lub w tej puszce z filtrem, czyli spotyka się tam ciepłe i zimne powietrze, tam szukaj regulatora

    [quote="TOM16V"]nasuwa mi sie takie pytanie , jak ten dolot jest zasłonięty czy to nie jest w jakimś stopniu groźne dla silnika,czy coś sie może przez to zepsuć.
    [/quote]
    nie powinno,
    to nie jest szczelny układ,
    dla pewności możesz zrobić niewielki otworek do 5mm średnicy, tak by odprowadzić wilgoć kondensującą się podczas stygnięcia
    tylko takie zagrożenie widzę

  • [quote="Norek"]sam napisałeś :super: rura od grila i ta od kolektora wydechu spotykają się przed filtrem, w tej puszcez filtrem, czyli spotyka się tam ciepłe i zimne powietrze, tam szukaj regulatora [/quote] chyba juz wiem gdzie 😄 <!-- s:D -->

  • jak znajdziesz, wrzuć jakieś fotki tej regulacji,
    co dwie makówki to nie jedna :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • oki porobie tylko ze w piatek albo w sobote

  • jeśli ktoś śledził temat,
    proponuję przeczytać pierwszy post
    zmieniłem trochę koncepcję, dołożyłem fotek i wymyśliłem ciekawsze i mniej inwazyjne rozwiązanie Myślę że jest też czytelniejszy i bardziej zrozumiały :ups: <!-- s:ups: -->
    (zmiana temperatury powietrza zasysanego do silnika bez wypinania pie..... termostatu) :hurra: :hurra:
    kornat jak tam Twoje dokonania? :zdrowko:

Log in to reply