Cewka zapłonowa - czy na pewno?

Topic created · 3 Posts · 2070 Views
  • Witam Forumowiczów!
    Mam taki problem, auto od jakiegoś czasu po odpaleniu chodzi niczym traktor, jakby nie palił na wszystkie cylindry. Zmieniłem świece ale problem niestety nie ustąpił. Przepustnica była czyszczona jakiś czas temu (nie więcej jak 10kkm przejechane). Nie jest to też kwestia LPG, bo na benzynie jest to samo. Dodam, że trwa to krótko po odpaleniu, jakieś 1-2min, potem praca się stabilizuje. Nie ma też różnicy, czy jest zimny czy ciepły. Czasem zdarza się również, że od początku pracuje normalnie. Stawiam na cewkę zapłonową, której nigdy nie zmieniałem, a autem zrobiłem ponad 100kkm. Czy da się jakoś sprawdzić czy to cewka? Nie chce wymieniać dobrej na dobrą:)
    Z góry dzięki za sugestie!

  • Tak, przy każdej cewce będziesz miał gumowy wężyk prowadzący do baniaka. Ściskasz go jakimiś szczypcami, bądź cienkimi kombinerkami i jeżeli przy danej cewce po ściśnięciu wężyka nie będzie żadnej reakcji ( powinien silnik się przyduszać / gasnąć ) to znaczy że baniak nie chodzi prawidłowo, co za tym idzie - cewka uszkodzona.
    Powiedz mi czy wymieniałeś cewki zapłonowe po założeniu gazu ? Ja założyłem LPG i 2 cewki padły po 100 km (w odstępie około 50 km) i kupiłem cały nowy komplet 4 cewek z BOSH'a za około 600 zł ( były prawie najdroższe, ale przejeździłem na nich już 75 tysięcy kilometrów na LPG, i nie zapowiada się na naprawę ) + do tego nówki świece BOSH'a za około 150 zł (których też nie wymieniałem - a gaziarze mówią o maksymalnie 15 - 20 tysiącach na komplecie). Jak trafisz na dobrego gazownika, który idealnie wystroi Ci LPG to będziesz jeździł a jeździł. (Cewki były dedykowane do świec - i odwrotnie.) Tak więc 2 cewki mam w zapasie 🙂 <!-- s:) -->
    PS. jak jedna padnie przy LPG to polecą wszystkie z biegiem czasu.

  • Tylko, że ja mam listwę zapłonową, a nie oddzielne cewki na każdą ze świec. Coś takiego: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-modul-seat-skoda-vw-047905104a-oe-i6699850601.html<!-- m --> Ale o których wężykach konkretnie mówisz? Nie wiem czy u mnie to inaczej nie wygląda.. Jedyne co mi przychodzi jeszcze do głowy, to podmiana całej listwy na jakąś sprawna bo to 5min roboty, ale jak na złość nie mam żadnego znajomego z takim silnikiem w aucie:/
    BTW, ja nie robiłem listwy zapłonowej po wsadzeniu LPG, jedyne co to wymiana raz świec, a przejechałem na nim prawie 70kkm.
    W każdym razie dzięki za sugestie!

Log in to reply