Problem z obrotami 1.4 16V 75KM

Topic created · 5 Posts · 2761 Views
  • Witam wszystkich

    Autko które posiadam do Skoda Fabia 1 1.4 16V 75KM BKY.

    Problem polega na tym, że podczas jazdy w momencie wciśnięcia sprzęgła (dojeżdżanie do skrzyżowania, parkowanie itp.) obroty spadają do 500RPM i wracają do prawidłowych 700RPM lub spadają poniżej i auto gaśnie. Usterka występuje nieregularnie. Powiedzmy samo spadanie obrotów co kilka skrzyżowań, natomiast gaśnięcie rzadziej - np. dwa tygodnie było ok, aż nagle zgasł.
    Zauważyłem teraz, że usterka częściej występuje jak mam włączoną klimatyzację, choć też nie za każdym razem..
    Taka jeszcze ciekawostka - zauważyłem, że te obroty częściej spadają jak np wcisnę sprzęgło przy obrotach 1500RPM i wyżej, natomiast przy np. 1200RPM ładnie sobie zlatują do właściwych 700RPM. Tak jakby z wyższych obrotów nie umiał ich utrzymać... ;/

    Na biegu jałowym obroty nie falują, jedynie wyczuwalne są drgania silnika w kabinie

    Wiem, że trochę to wszystko zagmatwane. Już myślałem, żeby się tego auta pozbyć, ale trochę mi żal bo jest w super stanie wizualnym i technicznym (ostatnio robione zawieszenie i hamulce), po za tym silnikiem. Z drugiej strony nie sprzedam auta, bo nie mam zamiaru oszukiwać potencjalnego kupującego...

    Napiszę co do tej pory zrobiłem. Wszystko w przeciągu 1000km
    -Głowica po remoncie (planowanie, szlifowanie zaworów itp.)
    -Wymieniony wałek rozrządu (wydechowy)
    -Wymieniony czujnik położenia wału korbowego
    -Wymieniony czujnik wałka rozrządu
    -Wymienione cewki (komplet) + świece (komplet)
    -Olej, filtry, płyn chłodzący
    -Koło pasowe (rozrządu)
    -Wymienione popychacze oraz dźwigienki
    -Pasek rozrządu + napinacz
    -Komplet uszczelek
    -Dodatkowo podmieniana była przepustnica (adaptacja itp.)
    -Kompresja 12,5-13
    -Próbowałem odłączyć EGR - bez zmian
    -Napięcie na akumulatorze jest w porządku

    Byłem już u dwóch mechaników - rozkładają ręce. Twierdzą, że wszytko jest ok. Na kompie brak jakichkolwiek błędów. Logi z VAGa też sprawdzone i nie ma nic niepokojącego.
    Rozważam jeszcze opcję ASO Skody, może będą bardziej biegli w tym temacie.
    Może coś pomożecie...

    PS. Może jest ktoś z Ostrowa Wlkp lub okolic i byłby chętny na podmianę przepustnicy na próbę?

    pozdrawiam

  • Sterownik silnika jest ok? Sprawdził go jakiś elektronik?

  • Nie było sprawdzane.

  • Up

  • Witam,

    Problem rozwiązany. Problemem był czujnik położenia pedału sprzęgła.

    pozdro

Log in to reply