F1 1.4 MPI 8v 65KM ATZ Płyn w oleju, uszczelka pod głowicą.
-
Witam,
Kupiłem Fabie 1 z przebiegiem 164tys (w niemczech, prywatnie, przebieg na 99% prawdziwy) w którym uszkodzona miała być uszczelka pod głowicą, jednak teraz po zdjęciu głowicy okazuje się ze uszczelka wygląda idealnie (napewno była zmieniana już), głowica tez wygląda ok. Teraz pytanie do fachowców, jak sądzicie którędy płyn mógł się dostać do oleju(a było go sporo)? Dodam ze przy kupnie świeciły kontrolki ciśnienia oleju oraz płynu, a oleju było kilka cm za dużo. Głowica wygląda ładnie, jednak podejrzewam ze niemiec wymieniając UPG raczej nie planował głowicy. Czy jest możliwe żeby płyn dostawał się do oleju przez tuleje cylindrów gdyby te w jakiś sposób nie były całkiem szczelne? Którędy jeszcze oprócz głowicy która pojedzie do polski do planowania i sprawdzenia szczelności mógłby się ten niegrzeczny płyn dostać?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za udział w dyskusji. -
[quote="EmilSzombierki"]Czy jest możliwe żeby płyn dostawał się do oleju przez tuleje cylindrów...[CUT][/quote]
Masz na myśli pierścienie? -
Mam na mysli tuleje cylindrow w ktorych unieszczone sa tloki z pierscieniami, pod nimi jest tylko taka mala miedziana uszczelka, a przez pierscienie tez byloby to możliwe?
I jeszcze jedno pytanie, czy mozna przelozyc silnik 1.3 z felicji do tej fabii? Bedzie pasowac czy trzeba będzie wszystko zmieniac?
Pozfraeiam -
Kolego, w jakim kierunku poszła diagnoza? Udało Ci się namierzyć źródło problemu? Z tego co słyszałem to zdarzają się problemy z tulejami cylindrów i czasami bywa to źródłem nieszczelności między układem smarowania a chłodzenia silnika.
Napisałeś o przedostawaniu się płynu do oleju - a czy w drugą stronę problem też obserwowałeś? Miałeś tłustą maź pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego?