Witaj na forum Fabia Club Polska

Dziwne cykanie podczas pracy silnika Fabia I 1.9 tdi

Topic created · 3 Posts · 4224 Views
  • Witam. Od pewnego czasu mam problem ze swoim autem - Fabia I gen z silnikiem 1.9 tdi (AXR). Auto od jakiegoś czasu tj. od lipca 2016 roku dziwnie zaczęło pracować wydając dziwny dźwięk jakby cykanie które występowało co jakiś czas, zauważyłem że np. po trasie ustępowało chociaż nie widziałem reguły kiedy znów wracało. Nie zauważyłem spadku mocy, nadmiernego dymienia czy tym podobne. W wrześniu zrobiony został program (dodatkowo wyłączony został programowo egr ale sam zawór pozostał), cykanie w dalszym czasie występowało tzn. raz był raz go nie było brak powtarzalności w występowaniu dodatkowo po programie przy oporowymi ciśnięciu na trasie od 100km/h dochodząc do około 180km/h odłączało mi turbine, wyłączenie i włączenie silnika i objaw ustawał. Wizyty u kilkunastu mechaników w sprawie cykania i nic rozkładali ręce (jeden stwierdził że może być wydmuchana uszczelka pod kolektorem). W zeszłym tygodniu inny zdiagnozował wytarty wałek rozrządu. Poczytałem w internecie, pooglądałem filmiki i dźwięk wydawał się podobny w między czasie wymieniłem olej w silniku (nic nie pomogło). W tym tygodniu wymieniono wałek rozrządu, szklanki, panewki, uszczelniacze. Olej zostawili stary bo miał 2-3 tys. przebiegu. Po rozebraniu mechanik stwierdził wytarcie na pierwszej krzywce około 1 mm w stosunku do pozostałych, na 2 szklankach widoczne były jakby dołki? Niestety auto po w/w wymianie dalej według mnie dziwnie pracuje. Dodatkowo przed chwilą zauważyłem że przy wciśniętym sprzęgle wydaje jeszcze inny dzwięk... Mechanik wykonujący wymianę stwierdził, że trzeba pojeździć i "może się ułoży" a jak nie to ponowna wymiana oleju i pomiar ciśnienia na zimnym/rozgrzanym silniku tylko jak dla mnie jest to szukanie przyczyny na ślepo. Nie wiem co dalej robić wydałem na wymianę wałka 1300zł i jestem po prostu wściekły, że nic nie pomogło. Czy ktoś z was miał coś podobnego u siebie lub gdzieś się z tym spotkał?

    [bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=KrdpahPS2YY[/bbvideo]
    [bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=ShBE2GmAT5I[/bbvideo]

  • Odcięcie turbiny to przeładowanie.
    Za cykanie może odpowiadać N75 lub N18 - to są elektrozawory na lewym mcphersonie - czarna puszka patrzac na silnik - i nie każdy to słyszy. Uszkodzony N75 jest odpowiedzialny częściowo za pracę turbinki.
    Najlepiej jak zrobisz log-i na drodze i wtedy mądrzy się wypowiedzią. Bo tak to wróżenie z fusów.
    ... i szkoda kasy oczywiście.

    tapatalk

  • Od tego powinno się zacząć jak napisał Kapi. Wycieranie wałków w 1.9 tdi to norma więc i tak byś musiał pewnie to robić za jakiś czas. Co do odcięcia turbiny to ktoś kto robił program przesadził i przełodowuje - odcina żeby chronić turbo przed uszkodzeniem. Przy normalnej jeździe nie będzie nic się działo.

Log in to reply