Witaj na forum Fabia Club Polska

W jaki komplet hamulców zainwestować?

Temat utworzony · 5 Posty · 2259 Wyświetlenia
  • Witam!
    Muszę wymienić kompletny tył hamulcowy w mojej Fabii... Jest to jako drugi samochód i raczej używany do jazdy po mieście przez żonę z dzieciakiem, czy to do pracy, czy ja na ryby pojadę... itp.
    Do wymiany:

    • bębny
    • szczęki
    • linki
      -sprężyny
    • cylinderki
      i chyba to wszystko co potrzeba do kompleksowej wymiany tylnych hamulców.
      Zawsze montowałem części lepszej klasy, ponieważ jestem takiego zdania, że montujemy oryginały lub wysokiej klasy zamienniki.
      Niedawno kupiłem drugi samochód Octavie TDI i on będzie używany jako główny pojazd.
      W sklepie polecili mi komplet tylnych hamulców bębnowych firmy ABE, na stronce skodaczeci.pl zrobiłem sobie konfiguracje z bębnami LPR, szczęki Brembo, cylinderki ATE aluminium, sprężynki TRW, gdzie cała cena za komplet wyjdzie mnie prawie 500zł
      Zastanawiam się czy montować lepsze części czy jednak można jakoś przyoszczędzić?
      Wymiana ma mnie kosztować 250 zł z przeciąganiem linek do ręcznego.
      Chciałbym tanio ale jeśli nie opłaca się montować części niższej klasy to zainwestuje w droższe.
      Proszę o podpowiedz jak mogę skonfigurować zestaw hamulcowy na tył. Jakie firmy się opłacają, a jakich unikać. Czy za robociznę jest dobra cena?
      Jaki warsztat polecacie w rejonie Rudy Śląskiej.
      Pozdrawiam!!!
  • [quote="sizzla89"]Witam!
    Muszę wymienić kompletny tył hamulcowy w mojej Fabii... Jest to jako drugi samochód i raczej używany do jazdy po mieście przez żonę z dzieciakiem, czy to do pracy, czy ja na ryby pojadę... itp.
    Do wymiany:

    • bębny
    • szczęki
    • linki
      -sprężyny
    • cylinderki
      i chyba to wszystko co potrzeba do kompleksowej wymiany tylnych hamulców.
      Zawsze montowałem części lepszej klasy, ponieważ jestem takiego zdania, że montujemy oryginały lub wysokiej klasy zamienniki.
      Niedawno kupiłem drugi samochód Octavie TDI i on będzie używany jako główny pojazd.
      W sklepie polecili mi komplet tylnych hamulców bębnowych firmy ABE, na stronce skodaczeci.pl zrobiłem sobie konfiguracje z bębnami LPR, szczęki Brembo, cylinderki ATE aluminium, sprężynki TRW, gdzie cała cena za komplet wyjdzie mnie prawie 500zł
      Zastanawiam się czy montować lepsze części czy jednak można jakoś przyoszczędzić?
      Wymiana ma mnie kosztować 250 zł z przeciąganiem linek do ręcznego.
      Chciałbym tanio ale jeśli nie opłaca się montować części niższej klasy to zainwestuje w droższe.
      Proszę o podpowiedz jak mogę skonfigurować zestaw hamulcowy na tył. Jakie firmy się opłacają, a jakich unikać. Czy za robociznę jest dobra cena?
      Jaki warsztat polecacie w rejonie Rudy Śląskiej.
      Pozdrawiam!!![/quote]

    Cześć.

    ja bym poszedł do ori hamulców. Na hamulcach bym nie oszczędzał bo to jest wasze bezpieczeństwo.
    Zwróć uwagę aby kupić dobre linki i rozpieraki, żeby potem nie było problemów w zimie 🙂 <!-- s:) -->

  • Na przodzie mam zalozone z Boscha. Tyl chyba ten sam pociagne...

  • Myślę aby zainwestowac w Boscha po całości. Z przodu również mam ta firmę i jestem zadowolony...

  • Linki brałbym z ASO - ich cena jest akceptowalna i nie ma moim zdaniem sensu brać zamienników, szczególnie że ich nieprecyzyjne wykonanie często generuje różne problemy z działaniem hamulca ręcznego. Piszę to z własnego, niestety dosyć bogatego doświadczenia w tym temacie.

    Szczęki: na pierwszy montaż Skoda stosuje nitowane Ferodo,. W ASO cena tych szczęk w oryginalnym pudełku jest astronomiczna, lepiej kupić gdzieś indziej, np [url=http://allegro.pl/szczeki-hamulcowe-zestaw-mon-skoda-fabia-favorit-i6153770240.html]tu[/url]. Cylinderki - jeśli trzeba wymienić to aluminiowe ATE będą bardzo dobre. A bębny - cóż: trochę kwestia gustu i preferencji. Badałem 2-3 lata temu trochę ten temat i stwierdziłem wówczas, że jedyną marką którą oferuje bębny zabezpieczone antykorozyjnie jest Zimmermann. Farba nie jest tak trwała jak na bębnach z fabrycznego montażu, ale na jakiś czas masz problem z głowy jeśli chodzi o korozję bębnów.

    Generalnie hamulce bębnowe to parszywe rozwiązanie 😉 <!-- s;) -->