Witaj na forum Fabia Club Polska

Aktualizacja oprogramowania silnika 1,2 TSI

Topic created · 8 Posts · 3778 Views
  • Przejechałem 4k kilometrów po wymianie rozrządu i moje spostrzeżenia są takie, że auto jakoś dziwnie teraz zapala. Na zimny kręci z 4-5 razy gdzie wcześniej kręcił 2-3max, na ciepłym gdzie zapalał od razu też mu się zdarza zakręcić z 2 razy zanim zaskoczy. Z tego co poczytałem w necie ludzie pisali, że była jakaś aktualizacja softu silnika odnośnie rozruchu i moje pytanie jest następujące czy ktoś robił taką aktualizację? Jaki może być koszt w ASO takiego zabiegu?

  • Jak ta sprawa się potoczyła? Ja nie zastanawiałbym się "ile to kosztuje w ASO" tylko wykonał telefon do kilku serwisów i się zapytał 🙂 <!-- s:) -->

    A swoją drogą - czy po wymianie rozrządu wykonany został niezbędny reset ustawień w komputerze? Nie pamiętam dokładnie z marszu jak się ta opcja nazywała, ale po wymianie łańcucha trzeba "dać znać do ECU", że fakt ten nastąpił.

  • [quote="jacekpk"]Jak ta sprawa się potoczyła? Ja nie zastanawiałbym się "ile to kosztuje w ASO" tylko wykonał telefon do kilku serwisów i się zapytał 🙂 <!-- s:) -->

    A swoją drogą - czy po wymianie rozrządu wykonany został niezbędny reset ustawień w komputerze? Nie pamiętam dokładnie z marszu jak się ta opcja nazywała, ale po wymianie łańcucha trzeba "dać znać do ECU", że fakt ten nastąpił.[/quote]

    wiesz już jak ta opcja się nazywa? czy to jest niezbędne przy wymianie rozrządu?

  • [quote="chipoke"]wiesz już jak ta opcja się nazywa? czy to jest niezbędne przy wymianie rozrządu?[/quote]
    Nie mogę sobie przypomnieć gdzie ja to czytałem bezpośrednio, natomiast na jednym z forów natknąłem się kiedyś na taką wypowiedź:

    [quote]ECU continuously adapting to chain length checking valve open/closed angles. If they exceeds limits - check engine will light up with error "P150D00 chain elongation". After replacement you should erase adaptation values. There is a message from VAS tool that confirm this:[i] "If the adaptation values are not erased after the timing chain has been replaced and/or worked on, damage to the engine can result. It is absolutely essential that you follow and observe the instructions and notes in the Repair Manual!"[/i].[/quote]

  • [quote="jacekpk"][quote="chipoke"]wiesz już jak ta opcja się nazywa? czy to jest niezbędne przy wymianie rozrządu?[/quote]
    Nie mogę sobie przypomnieć gdzie ja to czytałem bezpośrednio, natomiast na jednym z forów natknąłem się kiedyś na taką wypowiedź:

    [quote]ECU continuously adapting to chain length checking valve open/closed angles. If they exceeds limits - check engine will light up with error "P150D00 chain elongation". After replacement you should erase adaptation values. There is a message from VAS tool that confirm this:[i] "If the adaptation values are not erased after the timing chain has been replaced and/or worked on, damage to the engine can result. It is absolutely essential that you follow and observe the instructions and notes in the Repair Manual!"[/i].[/quote][/quote]

    ciekawa informacja, czyli przy przekroczeniu pewnych norm jest informacja że łańcuch do wymiany.Ciekawi mnie czy w "serwisie" wiedzą o takiej procedurze ?Jak u mnie wymieniali nie zauważyłem żeby kompa podłączali , a byłem obecny cały czas 5 godzin.

  • [quote="chipoke"]ciekawa informacja, czyli przy przekroczeniu pewnych norm jest informacja że łańcuch do wymiany.Ciekawi mnie czy w "serwisie" wiedzą o takiej procedurze ?Jak u mnie wymieniali nie zauważyłem żeby kompa podłączali , a byłem obecny cały czas 5 godzin.[/quote]
    Teoretycznie tak to powinno działać. Sterownik silnika powinien wychwycić anomalia w pracy rozrządu. Pytanie tylko co będzie pierwsze - czy zadziała elektronika, czy łańcuch zdąży przeskoczyć 😉 <!-- s;) -->

    Serwis niestety mógł nie wiedzieć że taka potrzeba istnieje. Jest to dosyć prawdopodobne. A to było ASO czy jakiś serwis "niezależny"?

    [quote="vesatis"]można to wykonać w VCDS[/quote]
    O! Dzięki za podpowiedź 🙂

  • Nie było mnie przez jakiś czas. Podjechałem do ASO (pod koniec czerwca) odnośnie sprawdzenia i okazało się, że jest aktualizacja. Panowie podłączyli pod kompa posprawdzali i wgrali. Co do resetu ustawień na nowym łańcuchu to pierwsze widzę i wątpię żeby w ASO to wykonali, chyba, że mnie o tym nie poinformowali. Teraz odnośnie aktualizacji i odpalania. Po zmianie jest różnica taka, że obroty nie skaczą do 1100 po odpaleniu i potem nie spadają na 800 po jakimś czasie tylko teraz przez chwilę wędruje wskazówka obrotomierza kolo 1000 i po 2-3 sekundach spada na 800. Na nowym rozrządzie przejechałem około 25k km i wszystko jest ok, żadnych nie niepokojących objawów. Koszt wgrania softu: 350zł.

Log in to reply