Silnik na gwałt!!!!

Topic created · 27 Posts · 11087 Views
  • Witam klubowiczów.
    mam wielki problem! czeka mnie wymiana silnika. Zwracam sie do Was z wielką prośbą o info jaki silnik jest możliwy do podmiany i spasowania do podzespołów które posiadam na chwile obecną. Silnik to 1,4 mpi 8V 44kw (KOD AZF) 2003rok
    Proszę o pomoc!! Może ktoś z Was zna kogoś kto dysponuje tego typu silnikami!! :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->
    Pozdrawiam

  • poszukaj na allegro na pewno cos znajdziesz a nie lepiej remontować używane silniki chodza od 900-1500zł jak sprawdzałem do fabi 1.4 mpi

  • Wiadomo najlepszy będzie o oznaczeniu takim jaki był wcześniej.Być może uda się znaleźć taki.

  • remont silnika jest zbyt kosztowny....2-3tys
    Zastanawia mnie fakt jaki silnik będzie pasował do pozostałych podzespolów (sondy itp.)
    tak jak pisalem mój kod to AZF. Może ktos z Was wie jaki inny kod może pasować. moze AQW?

  • Pasowac beda wszystkie:

    AZE (jedna lambda)
    AZF (2 lambdy)
    oraz 50 kW wersje:
    AME (1 lambda)
    ATZ, AQW (2 lambdy)

  • tonda a co myślisz ze kolektor spasuje z AZF do AQW (dolot i wylot)
    Wiem że jeszcze fazy rozrządu są inne i teraz pytanie czy też komputera nie musze wymieniac?
    Jestem zmuszony przerzucić silnik i pytanie czy spasuje wszystko. Do słupka AQW podzespoły AZF.
    Pozdrawiam

  • Lepiej bylo by AQW kupic wraz z kolektorem dolotowym.
    Ma wieksze srednice kanalow i to odczuwalnie odkorkuje silnik powyzej 4000 obrotow.
    Goraco polecam kupic.
    Zeliwo - wylot - tez troche sie roznia, ale pasuje.
    Komputer nich zostanie.
    O ile dobrze pamietam to jedyna roznica miedzy AZF i AQW to wyprzedzenie zaplonu.
    AZF ma wszedzie o 5 stopni wiecej.
    Ale to raczej pomoc niz zmartwienie.
    Gdyby okazalo sie za wielkie, to czujnik stukow skoryguje zaplon a stworzy adaptacje.
    Walki rozrzadu roznia sie tylko ustawieniem w stosunku do wala korbowego.
    Tak sa juz szlifowane - AZF jest do przodu (w stosunku do wala korbowego).

  • czyli zbierajac temat do "kupy"
    Jeżeli zakupie sam słupek bez osprzetu AQW to pozostałe elementy beda ze soba współgrały t.j
    wejscia kolektorów azf do słupka azf?????

  • Tak.

    ...do slupka AQW - chciales napisac?
    Ale AQW czy AZF, zaden problém z montazem.

  • słupek silnika AQW do kolektorów i całego osprzętu AZF.
    Wielkie dzięki za odpowiedz Tonda-B. Bo mam opcje zakupic silnik AQW w miejsce mojego zepsutego AZF.
    Z tego co widze nie ma problemów z montażem podzespołów AZF do silnika AQW.
    Jeżeli macie jeszcze jakies rady to proszę o info, dzieks

  • Tylko jedna:
    Kup koniecznie takze ten kolektor dolotowy z AQW.
    To naprawde duza roznica.

  • A co to za róznica mozesz napisac.

  • Powyzej 4000 obrotow ta roznica juz nawet bez pomiarow jest odczuwalna.
    Zreszta zobaczysz sam - AZF ma dziurki, gdzie przepchniesz z pewnym luzem dlugopis, natomiast AQW kolektor ma kanaly o wiele wieksze.

  • jeszcze jjedno pytanie... jeżeli wezme kolektory dolotowy i ssacy to pytanie czy bedą otwory i wejcia pasować do reszty układu?

  • Nie rozumiem.
    Kolektor dolotowy i ssacy to dla mnie jedno i to samo.
    To jest to co znajduje sie pomiedzy glowica i przepustnica.
    Czy ty mowisz jeszcze o czyms innym?

  • chodziło mi o kolektor dolotowy i wylotowy.

  • Wylotowy niech zostanie.

  • Tonda a powiedz mi czy Ty robiłeś może taką podmianke silnika własnie o tych symbolach??? w miejsce AZF silnik AQW.

  • Dziwne pytanie...
    Ale odpowiem - nie, nie robilem.
    Natomiast przerabialem AZF 44 kW.
    Dosyc gruntownie - rezultat 68,8 kW.
    Wiec chyba mam troche rozeznanie w tych 8-zaworowych silnikach.
    Podniesc moc o wiecej niz 50 % troche rozeznania wymaga, nie?
    Widz:
    http://ulozto.cz/xuE2ktX8/fabia-1-4-mpi-pdf<!-- m -->

  • tego nie kwestionuje 🙂 <!-- s:) -->
    Dzięki Tobie dużo się dowiedziałem za co dziękuje. Wiesz mam pewne obawy z racji tego iż już sie nagimnastykowałem z tym samochodem i chcę już zakończyć ten temat raz na zawsze. Dlatego pytam i pytam... i pytam;)|
    Jutro jade i kupuje ten silnik AQW.
    🙂

Log in to reply