[F1]Wskazania VagComa przy teście katalizatora

Topic created · 4 Posts · 3125 Views
  • Witam,
    Pojawia mi się błąd katalizatora 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold .
    Wykonałem test katalizatora(najpierw przetestowałem 2 sondy-wyszło dla obydwóch ok) w fabi I 1.4 16V i przy 2,500 obr/min test wychodził not ok, a przy 3500 obr/min test wychodził ok! Czy katalizator jest wkońcu dobry czy nie?
    Mechanik ostatnio powiedział, że fabie tak mają i proponuje mi wyłączenie komputerowo pojawianie się błędu od kat. (nie wymianę katalizatora!). Czy on ma rację?

  • Rozważyłeś zasyfienie katalizatora?Może to jest przyczyną.

  • No właśnie, mechanik wogóle o tym nie wspomniał, a też mnie to zastanawia! Auto na mocy nie straciło!

  • Może być tak że pod wpływem mniejszego cisnienia błąd wyskakuje a jak jest większe to już nie.
    Może być katalizator częściowo zapchany i pod wpływem większego ciśnienia jest ok.
    Może być któraś z sond lekko walnięta i przy pewnych wartościach dane złe podaje do kompa i z tego są te błędy.
    Ja miałem taki przypadek w innym aucie że na wolnych obrotach lekko falował . To w lecie i przy suchej pogodzie pochałem na Annaberg i z góry rura. Robiłem to tak że z jak największą prędkością wjechać na Annaberg i z góry jak najmniej wciskać gaz + jak najdłużej jechać z delikatnie wciśniętym gazem. Doszedłem do momentu aż gaz był w podłodze. Katalizator się pięknie przepchnął , ale simering na wale korbowym poszedł w.... 😞 <!-- s:( --> . Po szybkiej jeździe z Annabergu silnik już nie falował i miał kopa jakby świeżo wyjechał z fabryki.
    Młodym kierowcom tego nie polecam kdyż droga (zjazd) z Annabergu jest kręta i trza uważać na te tiruski bo może być nie miło

Log in to reply