Kontrolka silnika i EPC trochę inaczej

Topic created · 1 Posts · 2278 Views
  • Witam,

    Z góry przepraszam za długi post, ale starałem się opisać wszystko jak najdokładniej. Wiem, że te kłopoty przewijają się na forum co jakiś czas, ale nie znalazłem niczego podobnego do mojego problemu.

    Od kilku tygodni mam kłopot z Fabią. Wszystko zaczęło się od zatankowania paliwa pod korek. Auto przejechało kilkadziesiąt kilometrów, aż zapaliły się kontrolka silnika i EPC. Auto przeszło w tryb serwisowy - obroty max do 1500. Pojawiły się również następujące błędy:

    5 Faults Found:
    17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
    P1542 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
    17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
    P1568 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    17966 - Throttle Actuator (G186): Electrical Malfunction
    P1558 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
    17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
    P1171 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
    17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    P1545 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

    Pierwsze skojarzenie - przepustnica. Wziałem się za czyszczenie jednak jedynie od strony filtra. Nie zdejmowałem przepustnicy, bo nie wiem jaka tam jest uszczelka. W sklepie gość szukał 15 minut i w końcu stwierdził że nie ma dedykowanych uszczelek tylko cały zestaw naprawczy za 1500 zł (nowa przepustnica). Dla przypomnienia mieszkam w UK i tu wszystko jest na opak :-). Sam szukałem w sieci i nic nie znalazłem. Usczelki są ale do modeli do 2007 roku do mojej Skody nie znalazłem.

    Pierwsze pytanie: Czy ktoś zdejmował przepustnice i wie jaka tam jest uszczelka? Wydaje mi się, że oring ale nie jestem pewien.

    Po wyczyszczeniu przepustnicy i skasowaniu błędów silnik pracował ok przez 3 dni. Dodam, że przepustnica wyglądała nieźle. Żadnego strasznego syfu jedynie lekki nagar. Problem jednak powrócił, a ja znów zrobiłem czyszczenie przepustnicy oraz dodatkowo czyszczenie wtyków (spryskałem środkiem do czyszczenia elektryki). Wymieniłem też filtr powietrza oraz paliwa. Dolałem środek do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków. Zatankowałem na BP - benzynę Ultimate. Było ok przez tydzień.

    Niestety dziś rano auto chwilę po dopaleniu zgasło i po ponownym uruchomieniu zapaliły sie kontrolki silnika i EPC.

    Dodatkowe objawy to obroty max do 1500 i nierówna praca silnika.

    Kody błędów to:

    2 Faults Found:
    17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
    P1542 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
    17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
    P1171 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

    i jeszcze:

    1 Fault Found:
    18265 - Load Signal: Error Message from ECU
    P1857 - 000 - - - Intermittent

    Rano było chłodno i bardzo wilgotno być może to miało jakiś wpływ. Jednak auto trzymam w garażu więc sam już nie wiem co to może być.

    Po skasowaniu błędów silnik pracuje ok. Wydaje mi się że to nie jest jakieś uszkodzenie mechaniczne przepustnicy ani przetarte przewody bo po skasowaniu błędów jest wszystko dobrze. Jednak problem wraca więc coś musi być na rzeczy. Ale mnie pomysły się już skończyły. Może ktoś ma jakiś?

    Jedyna rzecz, która jest jeszcze ciekawa to obroty silnika. Ten objaw pojawił się wraz z pierwszym zapaleniem się kontrolek. Nie falują nawet na rozgrzanym silniku. Jednak podczas uruchamiania zimnego silnika skaczą do około 2000 żeby natychmiast opaść do około 1000 i zaraz po nagrzaniu zatrzymują się tak na 700-800 czyli prawidłowo. Jednak zastanawia mnie ten skok przy rozruchu. To chyba nie jest normalne? Może czujnik temperatury do wymiany?

    Na koniec dodam, że światła stop działają (wiem, że to też bywa problemem przy świecących kontrolkach) oraz akumulator jest ok - sprawdzałem napięcia i wszystko jest w porządku.

    Dzięki z góry za pomoc i podpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Damian

Log in to reply