Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Damian
    D

    Damian (@Damian)

    0
    Reputacja
    7
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Damian

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Damian

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Damian

    • D
      Kontrolka silnika i EPC trochę inaczej

      Witam,

      Z góry przepraszam za długi post, ale starałem się opisać wszystko jak najdokładniej. Wiem, że te kłopoty przewijają się na forum co jakiś czas, ale nie znalazłem niczego podobnego do mojego problemu.

      Od kilku tygodni mam kłopot z Fabią. Wszystko zaczęło się od zatankowania paliwa pod korek. Auto przejechało kilkadziesiąt kilometrów, aż zapaliły się kontrolka silnika i EPC. Auto przeszło w tryb serwisowy - obroty max do 1500. Pojawiły się również następujące błędy:

      5 Faults Found:
      17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
      P1542 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
      17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
      P1568 - 006 - Short to Plus - Intermittent
      17966 - Throttle Actuator (G186): Electrical Malfunction
      P1558 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
      17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
      P1171 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
      17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
      P1545 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

      Pierwsze skojarzenie - przepustnica. Wziałem się za czyszczenie jednak jedynie od strony filtra. Nie zdejmowałem przepustnicy, bo nie wiem jaka tam jest uszczelka. W sklepie gość szukał 15 minut i w końcu stwierdził że nie ma dedykowanych uszczelek tylko cały zestaw naprawczy za 1500 zł (nowa przepustnica). Dla przypomnienia mieszkam w UK i tu wszystko jest na opak :-). Sam szukałem w sieci i nic nie znalazłem. Usczelki są ale do modeli do 2007 roku do mojej Skody nie znalazłem.

      Pierwsze pytanie: Czy ktoś zdejmował przepustnice i wie jaka tam jest uszczelka? Wydaje mi się, że oring ale nie jestem pewien.

      Po wyczyszczeniu przepustnicy i skasowaniu błędów silnik pracował ok przez 3 dni. Dodam, że przepustnica wyglądała nieźle. Żadnego strasznego syfu jedynie lekki nagar. Problem jednak powrócił, a ja znów zrobiłem czyszczenie przepustnicy oraz dodatkowo czyszczenie wtyków (spryskałem środkiem do czyszczenia elektryki). Wymieniłem też filtr powietrza oraz paliwa. Dolałem środek do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków. Zatankowałem na BP - benzynę Ultimate. Było ok przez tydzień.

      Niestety dziś rano auto chwilę po dopaleniu zgasło i po ponownym uruchomieniu zapaliły sie kontrolki silnika i EPC.

      Dodatkowe objawy to obroty max do 1500 i nierówna praca silnika.

      Kody błędów to:

      2 Faults Found:
      17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
      P1542 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
      17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
      P1171 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

      i jeszcze:

      1 Fault Found:
      18265 - Load Signal: Error Message from ECU
      P1857 - 000 - - - Intermittent

      Rano było chłodno i bardzo wilgotno być może to miało jakiś wpływ. Jednak auto trzymam w garażu więc sam już nie wiem co to może być.

      Po skasowaniu błędów silnik pracuje ok. Wydaje mi się że to nie jest jakieś uszkodzenie mechaniczne przepustnicy ani przetarte przewody bo po skasowaniu błędów jest wszystko dobrze. Jednak problem wraca więc coś musi być na rzeczy. Ale mnie pomysły się już skończyły. Może ktoś ma jakiś?

      Jedyna rzecz, która jest jeszcze ciekawa to obroty silnika. Ten objaw pojawił się wraz z pierwszym zapaleniem się kontrolek. Nie falują nawet na rozgrzanym silniku. Jednak podczas uruchamiania zimnego silnika skaczą do około 2000 żeby natychmiast opaść do około 1000 i zaraz po nagrzaniu zatrzymują się tak na 700-800 czyli prawidłowo. Jednak zastanawia mnie ten skok przy rozruchu. To chyba nie jest normalne? Może czujnik temperatury do wymiany?

      Na koniec dodam, że światła stop działają (wiem, że to też bywa problemem przy świecących kontrolkach) oraz akumulator jest ok - sprawdzałem napięcia i wszystko jest w porządku.

      Dzięki z góry za pomoc i podpowiedzi.

      Pozdrawiam

      Damian

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      Witam

      Tak tak 🙂 jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma 😄 <!-- s:D -->

      Mialem przyjemność użytkować auto które miało 150 koników ale niestety nasze drogi się rozeszły i pojawiła się Fabia.

      Ogólnie nie jest źle. Niestety zaczynają się już małe kłopoty, ale o tym to już w innym dziale.

      napisane w Przywitaj się!
    • D
      Witam

      [quote="Tuff"]
      Masz kierownice po zlej stronie? 😄 <!-- s:D -->[/quote]

      zależy jak na to spojrzeć 😄 Ja już się przyzwyczaiłem chociaż na początku prawy łokieć mnie bolał non stop.
      (chciałem zmieniać biegi prawą ręką 😛 i obijałem się o drzwi)

      napisane w Przywitaj się!
    • D
      EPC i kontrolka silnika kiedy powinny zgasnąć?

      Dzięki Marcin. U mnie jest tak samo ale miałem trochę kłopotów z moją Fabią i nie wiem jak było zanim kłopoty się zaczęły.

      Pozdrawiam Damian

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      Witam

      Hej,

      mieszkam obecnie w Szkocji, a w Polsce pochodzę z województwa łódzkiego.

      Damian

      napisane w Przywitaj się!
    • D
      EPC i kontrolka silnika kiedy powinny zgasnąć?

      Hej,

      szukałem ale nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi na moje pytanie, są różne opinie na ten temat.

      Kiedy powinny zgasnąć kontrolki EPC i kontrolka silnika? Chwilę po przekręceniu kluczyka zaraz z pozostałymi czy po odpaleniu auta?

      A jak jest z tym u Was?

      Pozdrawiam
      Damian

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      Witam

      Hej witam wszystkich użytkowników forum. Jestem posiadaczem Fabii z 2007 roku. Silniczek malutki bo tylko 1.2 i 70 koników ale do miasta wystarcza :-). Posiadam ją od dwóch lat i ogólnie spełnia moje oczekiwania.

      Damian

      napisane w Przywitaj się!