Termostat... czy.. ?

Topic created · 6 Posts · 983 Views
  • Witam. Ostatnim czasem coraz czesciej zaswieca mi sie kontrolka typu...[url]http://moto.pl/Porady/51,115892,11545908.html?i=7[/url]
    Dodam ze dosyc długo nagrzewa mi sie teperatura silnika do 90 stopni ... a na regulacji temperatury, wystarczy przelaczyc o jeden zabek do gory a grzeje w kabinie cieplym powietrzem jak wsciekly... czy to jest spowodowane zepsutym termostatem?

    ]Prosze o pomoc. Pozdrawiam Wojtek

  • Witam.

    jeśli Ci się zapala kontrolka silnika ta pomarańczowa (nie którzy na to mówią helikopter) to musisz sprawdzić błędy wagiem/vasem.

    Piszesz że jak przekręcisz pokrętło do ogrzewania to leci gorące. Sprawdź zawór ogrzewania którym steruje pokrętło od ustawiania ciepła.

    Uszkodzony termostat charakteryzuje się tym że jak go masz uszkodzonego to:

    • silnik sie bardzo ciężko nagrzewa
    • silnik ma wysoką temperaturę i ciągle się jest wł. wentylator z chłodnicy
    • popuszcza płyn chłodniczy.
      Przeważnie są te dwa pierwsze.
  • hmm sprawdzalem bledy wagiem/vasem... wyszlo ze niby termostat .
    A co do objaw to tylko... silnik sie bardzo ciężko nagrzewa.

    A gdzie sie znajduje... zawór ogrzewania którym steruje pokrętło od ustawiania ciepła ?

  • Jeżeli silinik się ciężko zagrzewa to raczej na 99% jest termostat.

    Ten zawór jest w środku auta za pokrętłami nawiewu i wentylacji

  • Dziekuje za pomoc. Mysle ze wymienie sam termostat, a tak na marginesie czy w 1.2 HTP mozna wymienic sam srodek termostatu?

  • Nie wiem czy występuje sam środek do termostatu do 1.2 HTP. Wymiana tego nie jest trudna 🙂 <!-- s:) -->
    Pamiętaj że musisz spuścić płyn chłodzący i najlepiej nalać nowego płynu

Log in to reply