Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wyciek płynu chłodniczego, Błąd czujnika temp. G62

Topic created · 6 Posts · 8353 Views
  • Witam,

    Przedstawię się, bo jeszcze tego nie robiłem 🙂 <!-- s:) --> Jestem Przemek, nabyłem szczęśliwie samochód Skoda Fabia 1.4 Mpi + LPG, rocznik 2000, combi. Ze względu na bardzo korzystną ofertę nabycia, wziąłem ją zdając sobie jednocześnie sprawę z kosztów jakie będę musiał ponieść aby doprowadzić ją do dobrego akceptowalnego stanu.

    O problemie:

    Istniał od samego początku mojego użytkowania, w zależności od długości trasy i temperatury zew. auto "gubiło" płyn chłodniczy, musiałem dolewać co 2 dni, czasem codziennie, czasem raz na tydzień. Dwa dni temu podczas konkretnych opadów przy próbie odpalenia "na zimno" włączyła się kontrolka EPC - nie pozwoliło to na rozkręcenie silnika wyżej niż 1 500 RPM. Auto zostawiłem na parkingu, następnego dnia odpaliło bez problemów.

    Po 10 km -dojechałem do sklepu, zrobiłem zakupy i jeszcze na ciepłym silniku odpaliłem go - pojawiła się ta sama sytuacja. Od tego momentu zaczął wariować wskaźnik temperatury. Poczekałem aż silnik się schłodzi i spróbowałem dojechać do domu. Wszystko było ok dopóki silnik znowu się nie nagrzał, wskaźnik temperatury z 70st wskoczył na zero, auto po minucie zgasło i zapaliła się znowu kontrolka EPC.

    Takie były błędy komputera :

    Address 01     -------------------------------------------------------
       Controller&#58; 047 906 033    
       Component&#58; 1,4l SIMOS3PB   00HSSJ47
       Coding&#58; 00021
       Shop #&#58; WSC 13765
       TMBJB16Y913204734     VWZ7Z0Y3102675
    10 Faults Found&#58;
    17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)&#58; Short to Ground
                P1226 - 35-10 - - - Intermittent
    17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)&#58; Short to Ground
                P1225 - 35-10 - - - Intermittent
    17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)&#58; Short to Ground
                P1228 - 35-10 - - - Intermittent
    17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)&#58; Short to Ground
                P1227 - 35-10 - - - Intermittent
    16500 - Engine Coolant Temp&#46; Sensor (G62)&#58; Implausible Signal
                P0116 - 35-10 - - - Intermittent
    

    Błędy skasowałem, wyciągnąłem czujnik G62, przeczyściłem go, wsadziłem z powrotem, odpaliłem silnik i nic, wszystko w porządku. Poczekałem aż auto się nagrzeje, przejechałem się powoli i znowu - temperatura spadła do 0, silnik zgasł po jakimś czasie. Po podłączeniu do kompa znów te same błędy.

    Wg mnie uszkodzeniu uległa ta część do której wpinany jest czujnik G62, bo widać ewidentnie, że jest wilgotny oraz że spod niego gdzieś na misce silnika osadza się płyn chłodniczy i paruje od temperatury. To tak jakby auto po rozgrzaniu chciało otworzyć obieg, ale nie może. Co mam zrobić? Spróbować wymienić czujnik na nowy, czy oddawać od razu do mechanika? Jak się nazywa ta część która jest widoczna na zdjęciach i filmie ? Czy jestem w stanie sam ją wymienić ?

    Dołączam film z omawianą częścią :
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=8T60b6nd1uY&feature=youtu.be[/url]

    Oraz zdjęcia :
    [img]https://lh4.googleusercontent.com/-_oVapJ57QsQ/UuDrORjPJ6I/AAAAAAAAA-g/_fRfZ26n714/w1028-h768-no/IMG_20140122_195910+%2528Medium%2529.jpg[/img]
    [img]https://lh4.googleusercontent.com/-x4mKw0N8Fnw/UuDrOfCKMwI/AAAAAAAAA-s/cpvkKmyvAmA/w672-h899-no/IMG_20140122_195901+%2528Medium%2529.jpg[/img]

    Edit:
    Doszedłem do tego, że część która jest widoczna na filmie, to obudowa termostatu. Na allegro nowa z termostatem w zestawie kosztuje ~50 zł. Myślicie, że mógłbym wymienić ?

  • Co do wycieku i pocenia się obudowy termostatu to nie ma na nim jakieś rysy pęknięcie?
    Jeśli tak to jest do wymiany ewidentnie.
    Co do temperatury to wiem że ktoś na forum miał także problem z termostatem.Nie trzymał temperatury.
    Napisz czy w czasie jazdy jak włączysz nawiew to masz na blacie 90 st., oraz czy leci z kanałów nawiewu ciepłe powietrze?

  • No właśnie kumpel też mi mówił, że na tej części mogło pojawić się mikropęknięcie, przez co przy dużej temperaturze silnika i zwiększonym przez to ciśnieniu obiegu - płyn może wyciekać. Też bym był za wymianą tej obudowy i termostatu...
    Silnik rozgrzewa się normalnie, jak włączam nawiew(a musiałem, bo auto było przez trzy dni oblodzone) -mam na blacie 90 st (wskaźnik jest pośrodku, czyli tak jak zawsze, nie wiem czy to 90 st.) i z kanałów leci ciepłe powietrze.

    Też czytałem ten temat o którym mówisz, ale u mnie obawy są trochę inne.

    BTW. Jeśli odkręcę tą obudowę dzisiaj, żeby ją sprawdzić w domu - wyleci mi płyn chłodniczy ?

    EDIT:
    Wczoraj odkręciłem obudowę termostatu, termostat, dzisiaj wymienię na nową obudowę, termostat oraz czujnik temperatury płynu G62. Zobaczymy jaki będzie wynik tej operacji.

    PS. Strasznie ciężko się rozkręca drugą dolną śrubę od obudowy.

  • Witam,

    Wymieniłem dzisiaj obudowę termostatu, termostat, oraz sam czujnik G62, kupiłem wszystko zamiennik za śmieszną kwotę 39zł ! Przejechałem już 45 km w celu przetestowania i wszystko teoretycznie jest ok . Na samym początku po wymianie tylko wskazówka spadła do 0 st. C i znów pojawił się błąd 16500, ale po skasowania i wygrzaniu wszystko wróciło do normy, sytuacja już się nie pojawiła. Stawiam na wyciek we wcześniejszej obudowie i przez to - zwarcie gdzieś w instalacji samego czujnika G62.

    Na razie problem rozwiązany, zobaczymy jak w ciągu tygodnia sytuacja się rozwinie. Jeśli wszystko będzie w porządku, wymienię te części na jakieś lepszej firmy, tak na wszelki 😉 <!-- s;) -->

  • No to super.Daj znać co i jak jak go już przetestujesz na 100%, żeby ślad dla potomnych pozostał. 😉 <!-- s;) -->

  • Witam,

    Po prawie tygodniu od naprawienia usterki [b]nie występują [/b]już problemy z błędem EPC oraz z układem chłodzenia, ustał nawet wyciek który trapił to auto od ponad roku, więc operacja zakończyła się sukcesem, pacjent ma się dobrze 🙂 Wymiana obudowy termostatu, samego termostatu oraz czujnika G62 załatwia sprawę 🙂 <!-- s:) -->

    Natomiast...
    dzisiaj auto po raz kolejny podpiąłem pod komputer i wystąpił taki błąd

    17549	Obliczenie mocy - wartoϾ nieprawdopodobna
    	brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem  -  B£¥D SPORADYCZNY
    16516	Sonda lambda wysokie napiêcie (strona 1 czujnik 1)
    	brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem  -  B£¥D SPORADYCZNY
    

    Nie wiem czy mam omamy, czy wydaje mi się, że w środku w aucie podczas dłuższego postoju czuć delikatnie benzynę. Czy sonda lambda uległa uszkodzeniu przez moją naprawę i czy powinienem ją wymienić także ?
    Sorki, jeśli nie powinienem tutaj pisać o tym, tylko założyć nowy temat, jeśli tak, to usunę tą część wiadomości.

    [color=#0000FF][b]Dobrze by było jakbyś założył nowy temat o sondzie. Tomuś.[/b][/color]

Log in to reply