Pasek lub łańcuch rorządu, który ma mój nowy Fabia?
-
Witam,
jestem Francuzem ( więc proszę o cierpliwości z moim nieidealnym polskim ) który kupił Skoda Fabia II Combi Style używany, diesel, 1,6 TDi, 2010 r.
Pojazd ma więcej niz 100 000km, słyszałem że dobrze jest wymienić pasek / łańcuch rozrządu. Poza tym nie widziałem w ksiązce serwisu że zrobili więc wygląda na to że to naprawde potrzebne.
Ale fakt jest że nie znam się i że również czytałem że niektore samochody mają pasek, niektóre łańcuch, więc najpierw chciałem się orientować który ma mój samochód ( nie znalazłęm na stronach internetowych z danymi techniczkami samochodu więc wam pytam ).
Ile uwarzajcie że miałbym wymiana mi kosztować? Znalazłem na internecie że mniej więcej 150 / 200 zł ( wymiana + część ) ale nie wiem czy taka cena jest jeszcze aktualna.
Dziękuję za pomoc / rady!
-
Nie wiem jak jest w Twoim silniku ale podejrzewam ze pewnie pasek i nalezy go juz wymienic przy tym przebiegu. Tym bardziej jesli nie masz pewnosci czy byl wymieniany. Czesci beda kosztowac okolo 500zl i wymiana ze 150-200zl.. jesli oczywisie zrobisz to w zwyklym warsztacie a nie w ASO, bo tam to w 1000zl raczej sie nie wyrobisz..
-
[quote="BWolut"]Witam,
jestem Francuzem ( więc proszę o cierpliwości z moim nieidealnym polskim ) który kupił Skoda Fabia II Combi Style używany, diesel, 1,6 TDi, 2010 r.
Pojazd ma więcej niz 100 000km, słyszałem że dobrze jest wymienić pasek / łańcuch rozrządu. Poza tym nie widziałem w ksiązce serwisu że zrobili więc wygląda na to że to naprawde potrzebne.
Ale fakt jest że nie znam się i że również czytałem że niektore samochody mają pasek, niektóre łańcuch, więc najpierw chciałem się orientować który ma mój samochód ( nie znalazłęm na stronach internetowych z danymi techniczkami samochodu więc wam pytam ).
Ile uwarzajcie że miałbym wymiana mi kosztować? Znalazłem na internecie że mniej więcej 150 / 200 zł ( wymiana + część ) ale nie wiem czy taka cena jest jeszcze aktualna.
Dziękuję za pomoc / rady![/quote]
Witam serdecznie.
W twoim TDI jest pasek rozrządu. Wymienia się go po 90 000 km lub 5, 6 latach jego użytkowania.
Wydaje mi się że w 2000 zł powinieneś się zmieścić (pasek rozrządu oryginalny (Skoda/Vw/Audi/Seat) + rolka napinająca + wymiana). Powinno się wymieniać razem pasek rozrządu + rolka napinająca + pompa cieczy chłodzącej, bo te wszystkie rzeczy są połączone ze sobą paskiem. Zwykle jest tak że się wymienia sam pasek rozrządu + rolkę napinającą co jest wariantem tańszym i niekoniecznie lepszym .Tak dla porównania to do mojego TSI łańcuch rozrządu + rolka napinająca + wymiana w aso Vw kosztuje 3000 zł czyli tak zwanie na gotowo czyli wszystko z aso.
-
Dobry wieczór!
Dziękuję bardzo panowie, bartos i TOMUŚ, za szybką odpowiedź i za cenami!
Właśnie ten samochód był serwisowany i dzisiaj wieczorem rozmawiałem z doradcą salonu, gdzie oni zrobili ostatne przeglądy tego samochodu.
Doradca serwisu powiedział mi że faktycznie pasek nie był wymiany i że producent da orientacyjne taką informację dla wymiany pasku: po 5 latach lub po 180 000 km do 210 000 km.
Więc według niego mogę spokojnie jeszcze pare tysiąc kilometrów jezdzić przed wymianą.
Co uważają Panowie na to?Co za ceny zadzwoniłem do warsztatu "zwykłiego" gdzie oni powiedzieli mi że u nich kosztowałby 1 400zł dla wymiany na nowego pasku + pompki itd ( nie dokładnie pamiętam co jeszcze ale pewnie częsci połączone do tego pasku ) + robota mechaników.
A właśnie z tym ASO, jaka jest różnica między ten ASO i zwykłym warsztatem? Trzeba kupić serwis ASO tak?
Z tym samochodem kupiłem również gwarancję ( w salonie gdzie kupiłem samochód ) i w tej gwarancji jest napisany o silniku i o układie rozrządu więc chyba mogłbym wykorzystać ta gwarancja za tą wymianę, nie? Czy ta gwarancja działa tylko jeśli coś się popsuje?
-
ASO - autoryzowana stacja obsługi.
Różnica na pewno będzie w cenie drożej Jeśli samochód jest na gwarancji to warto naprawiać w ASO póżniej to juz Twój wybór, według mnie czasem w zwykłym warsztacie zrobia lepiej niż w aso.Gwarancja nie obejmuje rozrządu jesli samochód ma już przebieg kawlifikujący go do wymiany, nie jest to żadna wada tylko taki ma czas życia <!-- s:) -->
-
Tak jak kolega [b]nicram[/b] wspomniał rozrząd nie podlega gwarancji jako część wymienna.Jest to element zużywający się tzw część eksploatacyjna.Nie wiem jak działa ASO we Francji bo pewnie tam będziesz go wymieniał jakby co.
Koszt o którym wspomniał kolega [b]bartos[/b] dotyczy zapewne zamiennika rozrządu (nie oryginalnego).
Daj znać jaki jest koszt tej wymiany.
-
wiesz w gwarancję bym nie wierzył . Ona jest tylko na papierze a poza tym to ona wogóle nie istnieje.
Pasek bym i tak wymienił , bo jak pasek się pójdzie w strzępy to masz remont silnika który kosztuje kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Więc jazda na starociu nie ma sensu. W twoim przypadku możesz jeszcze pojeździć do wieku auta 5 lat lub do 180000 km co będzie szybciej. -
W 1.6 TDI CR wymiana paska przy 210 tys. km.