Rozruch za drugim razem

Topic created · 44 Posts · 6005 Views
  • http://www.youtube.com/watch?v=SzKe8isbBDY<!-- m -->
    Mam dokladnie ten sam problem z rozruchem. Czasem nawet zapali podlawi sie i zgasnie a za drugim razem zapali od strzału. Problem pojawil sie teraz jak zrobilio sie zimno.
    Mial ktos moze podobny problem? Jakies rady co wymienic?

  • Kiedy wymieniałeś świece w swoim Fabiolocie ostatnio?Od tego możesz zacząć.Koszt niewielki a przynakmniej będziesz wiedział czy coś się zmieniło.W jakim stanie jest aku?

  • Swiece 15tys temu a akumulator ma 1,5 roku ale czesto mi pada jak samochod postoi tydzien to siada calkowicie.

  • Podpiąć pod Vaga sprawdzić miernikiem jakie natężenie prądu daje alternator 🙂 <!-- s:) -->

  • Ale na vagu zadnych bledow nie ma. A jak dokladnie podpiac miernik? I jakie powinno byc napiecie ladowania?

  • Podłączasz miernik do akumulatora plus i minus na mierniku ustawiasz 20V i przy odpalonym samochodzie powinno być 13,5 do 14,0 V.

  • Ok dzieki brat jest elektryk to pozycze od niego miernik 🙂 <!-- s:) --> i to moze byc przyczyna zlego odpalania?

  • Wiesz co przyczyna to nie wiem ale sprawdzić trzeba takie rzeczy. 🙂 <!-- s:) --> Pozdrawiam

  • Zmierzysz napięcie (V), nie natężenie (A)

    Akumulator przy wyłączonym silniku powinien mieć ok 11V. Podczas pracy silnika 13,5 - 14V.

    Podłącz VAGa, sprawdź błędy

    Świece wykręć, obejrzyj. Brązowe - ok. Czarne lub niebieskie - nie ok (czarne - za bogata mieszanka, niebieskie - za uboga). Sprawdź, czy nie są nadpalone.

    Sprawdź przewody wysokiego napięcia - w nocy w ciemnym miejscu podnieś maskę i obserwuj, czy widzisz gdzieś jakieś iskierki.

    Sprawdź, czy pod korkami wlewu oleju i zbiorniczka wyrównawczego nie osadza się biała maź (tzw. masełko) - możesz mieć nieszczelną uszczelkę pod głowicą.

    Poczytaj o wadach fabrycznych Twojego silnika - chodzi o układ smarowania i jego problemy przy niskich temperaturach. Z tego powodu zacierały się silniki nawet po 60 - 70 tys. km.

    Jaki masz olej?

  • Napięcie sorry za mój błąd 🙂 <!-- s:) -->
    Zrób tak jak mówi kolega wyżej 🙂

  • Olej mobil 10w40 a maselko pod korkiem to mam zawsze w zime im zimniej tym wieksze. A w lato tego nie ma. A napiecie na wylaczonym 11V to nie za malo?? A i uszcelke pod glowica mialem robiona w zeszlym roku.

  • Koło 12v na wyłączonym. Kiedy co ile wymieniasz olej i filter ? Może jakaś wilgoć do silnika sie dostaje.

  • Co 15tys dwa razy wymienialem olej od kiedy ja mam bo dopiero od roku a w zasadzie trzy razy bo po robieniu glowicy musialem wymienic i jak tylko wymienie to odrazu mam krople wody na korku od oleju. Slyszalem ze to normalne w tym silniku..

  • Napięcie akumulatora 11V jest ok.

    "Poczytaj o wadach fabrycznych Twojego silnika - chodzi o układ smarowania i jego problemy przy niskich temperaturach. "

    Zrobiłbym pomiar kompresji i test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli jesteś z okolic Krakowa, to możesz podjechać do mnie i to zrobimy.

    Inną przyczyną mogą być nieszczelne wtryskiwacze.

  • O tym silniku to wiem ze odma sie zapycha ale mialem ja czyszczona. A jak zrobic test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia?? I co to znaczy ze wtryskiwacze sa nieszczelne? Ze wtryski leja??

  • Ubywa płyn chłodniczy ? Kopci taką parą wodną z wydechu ?

  • Nie plynu nie ubywa. A jak jest mroz to kopci tak troche na bialo jak zimny ale to chyba normalne. Dzis wyjolem swiece i mialy zaolejony gwint ogolnie byly ciemne a nawet czarne tylko ten srodek mialy jasno brazowy i delikatnie juz powypalane.

  • Na gwincie zawsze będą zaolejone ważna jest elektroda. Jak lekko powypalane to powinieneś wymienić .
    Powiedz jeszcze czy mierzyłeś napięcie ?

  • Miernikiem jeszcze nie ale na vagu pokazuje mi cyba w 3 kanale 13.4V jak go odpalilem na zimnym.

  • To ładowanie na pewno nie będzie problemem. Wiec nie wiadomo cóż to może być. Może te świece się przyczyniają do tego.

Log in to reply