Falowanie Fabia 1,4 MPI 60KM
-
Witam jako świeżak <!-- s:) -->
Mój problem polega na tym, że moja Fabia 1,4 MPI 60KM Pb +Gaz strasznie faluje na benzynie.
Podam przykład:Rano - odpalam auto chodzi prawidłowo (na początku) troszkę się rozgrzeje i zaczyna się falowanie od 1000 schodzi trochę w dół i co róż w górę i w dół. Przegazuję żeby wskoczył na gaz uspokaja się. Ale problem leży właśnie w benzynie niedługo zima trzeba będzie trochę dłużej rozgrzewać auto i na pewno zacznie się problem ponieważ gdy chce jechać na benzynie auto ruszy normalnie ale przy każdej zmianie biegu strasznie szarpie, nadmienić tutaj trzeba również, że zmieniając biegi wciskając sprzęgło auto często gaśnie, na gazie mi się to nie dzieje no chyba, że obroty mam około 3000 wcisnę sprzęgło i nie wrzucę szybko biegu to obroty spadną do samego dołu i gaśnie. Macie jakieś pomysły bo mechanik wymienił mi sondę lambdę ale to guzik dało. Cały czas na benzynie faluje i często gaśnie. Trochę to niebezpieczne zważywszy na to, że czasem dzieje mi się to dojeżdżając do świateł i zanim przełączę na gaz to trochę trwa.
Pomóżcie proszę bo nie wiem czy to przepustnica czy co innego ((
Z góry dziękuję za pomoc. -
czyszczenie i adaptacja przepustnicy,albo jakiś syf przytkał pompę paliwa,bądź zapchany filtr paliwa,świece może do wymiany (kiedy wymieniałeś i jakiej firmy ?) puki co tylko to mi przychodzi do głowy, a co do sondy to czy komputer wykrył błąd że poszła do wymiany czy tak na oko stwierdził i kasa poszła w błoto ?
p.s zapomniałem dodać że takie objawy miałem po zakupie auta tylko na gazie i skończyło się to wymianą instalacji bo koszt naprawy był nie wiele tańszy tak więc skupił bym się na układzie paliwowym - przepustnica do czyszczenia/filtr paliwa / pompa -
"Mechanik wymienił sondę lambda" Hahahahahhaa :super: <!-- s:super: --> Czy faktycznie to jedyne, co potrafi większość mechaników?
Zakładam, że mówimy o instalacji LPG 4 generacji (ze wtryskiwaczami)
Po pierwsze - podłącz komputer i odczytaj błędy.Na mój gust możliwe przyczyny:
- za niskie ciśnienie w układzie paliwowym - jedź tym razem do jakiegoś sensownego mechanika i niech Ci zmierzy ciśnienie w przewodzie paliwowym dochodzącym do wtryskiwaczy. Powinno być 0,3Mpa. Jak masz wyraźnie mniej, to masz przyczynę - pompa paliwa, ewentualnie filtr paliwa
- masz rozjechaną mapę benzynową z LPG - komputer dopasował się (ustawił korekty wtrysku) do źle ustawionej mapy LPG (zbyt bogata/uboga), dlatego przy działaniu na benzynie dawkuje Ci za mało paliwa.
- masz zasyfione wtryskiwacze benzynowe.
Największe szanse masz na pkt. 1, skoro objawy trwają cały czas. Co do 2. komputer relatywnie szybko powinien się adaptować, więc objawy po jakimś czasie jazdy na PB powinny się zmniejszyć. Odnośnie punktu 3 - możesz wlać do baku dodatek do benzyny czyszczący wtryskiwacze (np sTp, koszt ok 20 zł), niemniej gwarancji że coś pomoże nie ma (może być cała listwa do wymiany, na szczęście do tych silników nie jest to droga sprawa).
I przy okazji - podepnij auto pod komputer (ewentualnie oscyloskop) i sprawdź odczyty sondy lambda, czy w ogóle pracuje.
Czyszczenie/adaptacja przepustnicy - skoro na LPG chodzi dobrze, to jaki sens?
świece - j.w. Można w ramach wolnego czasu wyjąć i przeczyścić druciakiem, ale wymieniać raczej nie ma sensu (na LPG chodzi dobrze) -
Witam,
mam podobny problem,
czy może ktoś polecić jakiś sensowny warsztat w okolicy Warszawa - Tarchomin ?