Uwaga 1.4 tdi!!!!panewki!!!
-
Chciałem się z wami podzielić co mi się przytrafiło w mojej w sumie nie dawno zakupionej Fabi II 1.4 tdi BMS 80KM 2009R. 131000km prawdziwego przebiegu!!!
Po przejechaniu 4tkm zaczęło wyrzucać chłodziwo przez zbiornik wyrównawczy,
Po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem stwierdziliśmy że trzeba wymienić korek.
Niestety nie pomogło.
Kolejny krok to wymiana termostatu-tez nie pomogło
Następny poszedł czujnik temperatury bowiem nie słyszałem nawet jak jeździłem w korkach żeby chodził wentylator- też nie pomogłoNiestety ale kolejny krok to zrzucenie głowicy i oczywiście strzał w dziesiątkę- padła uszczelka
Na nieszczęście bądź moje szczęście po zdjęciu głowicy okazało się że, pierścień zbierający olej na drugim cylindrze jest pęknięty- wymiana kompletu na 3 cylindrachA teraz przejdę do sedna sprawy:
aby wymienić pierścienie trzeba zdemontować korbowody wraz tłokami
I szok!!!!!!
[u][color=#FF0000][b]
PO ODKRĘCENIU PANEWKI NA WALE CZERWONE!!!!!!![/color][/b][/u]TAKŻE DO WYMIANY!!!!
później na necie dopiero wyczytałem że motory 1.9 z lat 2007 do 2009 maja tą samą przypadłość, winę maja ponosić zastosowane przez producenta słabej jakości panewki.
VW nawet je wymieniał za friko ale już skoda czy seat nie.
[u][color=#0000BF]PISZĘ KU PRZESTRODZE UŻYTKOWNIKOM TYCH SILNIKÓW ABY UDALI SIĘ DO SERWISU/SWOJEGO MECHANIKA I POPROSILI GO ABY SPRAWDZIŁ STAN PANEWEK [/color][/u]
Radzę to uczynić wcześniej zanim zacznie coś stukać bo wtedy może być już za późno.
Jak korba puści to wywali dziurę w silniku i jedyna opcja wtedy to kupno drugiego silnika.