Uwaga 1.4 tdi!!!!panewki!!!

Topic created · 1 Posts · 1561 Views
  • Chciałem się z wami podzielić co mi się przytrafiło w mojej w sumie nie dawno zakupionej Fabi II 1.4 tdi BMS 80KM 2009R. 131000km prawdziwego przebiegu!!!

    Po przejechaniu 4tkm zaczęło wyrzucać chłodziwo przez zbiornik wyrównawczy,
    Po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem stwierdziliśmy że trzeba wymienić korek.
    Niestety nie pomogło.
    Kolejny krok to wymiana termostatu-tez nie pomogło
    Następny poszedł czujnik temperatury bowiem nie słyszałem nawet jak jeździłem w korkach żeby chodził wentylator- też nie pomogło

    Niestety ale kolejny krok to zrzucenie głowicy i oczywiście strzał w dziesiątkę- padła uszczelka
    Na nieszczęście bądź moje szczęście po zdjęciu głowicy okazało się że, pierścień zbierający olej na drugim cylindrze jest pęknięty- wymiana kompletu na 3 cylindrach

    A teraz przejdę do sedna sprawy:

    aby wymienić pierścienie trzeba zdemontować korbowody wraz tłokami

    I szok!!!!!!
    [u][color=#FF0000][b]
    PO ODKRĘCENIU PANEWKI NA WALE CZERWONE!!!!!!![/color][/b][/u]

    TAKŻE DO WYMIANY!!!!

    później na necie dopiero wyczytałem że motory 1.9 z lat 2007 do 2009 maja tą samą przypadłość, winę maja ponosić zastosowane przez producenta słabej jakości panewki.

    VW nawet je wymieniał za friko ale już skoda czy seat nie.

    [u][color=#0000BF]PISZĘ KU PRZESTRODZE UŻYTKOWNIKOM TYCH SILNIKÓW ABY UDALI SIĘ DO SERWISU/SWOJEGO MECHANIKA I POPROSILI GO ABY SPRAWDZIŁ STAN PANEWEK [/color][/u]

    Radzę to uczynić wcześniej zanim zacznie coś stukać bo wtedy może być już za późno.
    Jak korba puści to wywali dziurę w silniku i jedyna opcja wtedy to kupno drugiego silnika.

Log in to reply