Stuki przy hamowaniu

Topic created · 9 Posts · 1778 Views
  • Witam!!!!Przy całkowitym zahamowaniu jak bujnie samochodem mam taki lekki stuk.Dodam,że wymieniłem gumy na stabilizatorze i gumy wzmocnione na wahaczach.Czy coś jeszcze może być przyczyną?Wielkie dzięki za podpowiedzi!!!!!

  • Konkretnie to z milion rzeczy. Skąd dokładnie dochodzi stuk ? jak przejeżdżasz przez garb też tak jest ?
    Winne nawet mogą być słabe, wyrobione amortyzatory

  • Zobacz w jakim stanie są klocki skoro przy hamowaniu masz taki dźwięk to może są na tyle zużyte że pracują (jeśli nie masz czujnika zużycia klocków).Ogólnie to obejrzyj całość zawieszenia tj sprężyny może jakaś u podstawy jest pęknięta, przy okazji łożysko mcpersona, łączniki mogą mieć luzy.Tak jak kolega powyżej wspomniał amorki, no i sworzeń dolny też bym zobaczył.Powiedz mi jeszcze jak przejeżdżasz przez poprzeczne uskoki na jezdni z większą prędkością to też masz taki stuk?

  • Nie przy przejeździe przez garby nic nie słychać.Amorki wymienione w ubiegłym roku wszystkie 4.To wygląda tak ,że przy zahamowaniu samochód cały lekko pochyla się do przodu i tak cofa to wtedy to się dzieje

  • Wczoraj sprawdzałem z kumplem i to raczej skrzypi a odgłosy ewidentnie dochodzą z tyłu.Może to tylne hamulce ale wymieniałem ostatnio szczęki wraz ze sprężynkami a także jeden tłoczek.Co jeszcze można zrobić z hamulcami żeby nie skrzypiało?

  • Czy wymieniałeś może gumy stabilizatora?Tu może być przyczyna.Odgłos z tyłu może być złudzeniem.Jeśli zaś rzeczywiście tył to sprawdź gumy na wahaczach, oraz sprężynki.Tam na ich końcach są takie koszulki może jak się przetrą to wydają taki dźwięk.

  • Wymieniłem gumy na stabilizatorze i na wahaczach.Szczęki wymieniłem razem ze sprężynkami i dodatkowo jeszcze prawy tłoczek i już nie mam pomysłów co to może być

  • z tyłu masz bębny - to zostają tuleje tylnej belki - ale zużycie ich zależy w dużym stopniu od sposobu eksploatacji.
    z przodu ? - łączniki , gumy na stabilizatorze, przednie tuleje wahacza, tylne tuleje wahacza, oraz ....

    [quote]Amorki wymienione w ubiegłym roku wszystkie 4.To wygląda tak ,że przy zahamowaniu samochód cały lekko pochyla się do przodu i tak cofa to wtedy to się dzieje[/quote]

    przypadek jaki miałem osobiście - rozkalibrowany otwór na łożysku McPhersona.
    dopiero wizyta na kolejnej stacji diagnostycznej pomogła ustalić co tak naprawdę stuka.

    oczywiście stukać też może tylna klapa - poszukaj tematu.

  • Dzięki za podpowiedzi!!!!Pojadę do mechanika i będę szukał

Log in to reply