[F1]Wyrzuca płyn chlodzacy ze zbiorniczka.

Topic created · 5 Posts · 1622 Views
  • Witam,
    Pisze z pytaniem, w weekend wracalismy z zakopanego, przed wyjazdem dolalem troche plynu chlodzacego, tak na wszelki wielki wypadek do poziomu MAX. Droga przebiegla bez problemu, jak dojechalismy samochod stal 2 dni.
    Dzisiaj ruszylem auto i zamigala kontrolka temp silnika, okazalo sie ze poziom plynu jest duzo ponizej min, dolalem oczywiscie.
    Widac bylo mokry osad na obwodce zbiornika cieczy chlodzacej.
    JAk dojechalem do celu pod zbiornikiem oraz po maska, na obwodce zbiornika bylo mokro, widac ze plyn jest wyrzucany ze zbiorniczka, po zgaszeniu silnika slychac bylo syczenie z pod korka zbiornika.
    Podcza jazdy lekko podniosla sie wskazowka kiedy jechalem 120 km/h. Dzisiaj jest temp 35 stopni na dworzu wiec zwolnilem moze bylo za goraco i za szybko jechalem, po zwolnieniu po chwili wskazowka wrocila na swoje miejsce.
    Nie mam osadu pod korkiem oleju, plyn w zbiorniczku jest czysty, bez tlustych oczek, weze nie sa twarde.
    Pytanie czy takie cos moze sie dziac w zwiazku z duza temperatura akurat dzisiaj + no szybka jazda przez co motor sie bardoz nagrzal, po zwolnieniu wszystko bylo ok, pierwsze moje podejrzenie pada na korek od zbiorniczka i zaworek w nim sie znajdujacy czy nie jest uszkodzony przez co przepuszcza plyn przez duze cisnienie w ukladzie. Wiem ze bylo juz mnostwo tematow na ten temat, prosze o jakies sugestie czy jest sie czym martwic wgl.
    POzdrawiam,Danniel

  • jakiego płynu używasz ? mi też wywalało w tamtym roku szukałem po wężach i zwróciłem uwagę na trójnik który wstawili przy montażu lpg, jednak po bliższej inspekcji okazało się że nie przepuszcza a miałem zalaną chłodnice zwykłym płynem z supermarketu i g12 pitstop , teraz kupiłem koncentrat valvoline g12 rozrobiłem 50/50, wymieniłem płyn i dolewam w upały ok 50ml na 3m-ce , więc jest w porzo 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Ja mam g12 + rozrobione tez 50-50, zalewalem go w lutym, przy takie dlugiej trasie z Zakopanego do Pruszkowa okazalo sie ze wyrzuca ze zbiorniczka, zadnych innych objawow nie mam i powtarzam ze wyrzucalo go pierwszy raz przez duza temperatura ktora dzisiaj mielismy 35+ i jeszcze jechalem autostrada, przypuszczam ze przez wysoka temperatura ktora powodowala wysokie cisnienie w ukladzie, korek wyrzucal ze zbiorniczka lub moze poprostu zaworek w korku przepuszczal plyn. Ciezko powiedziec, ale widze ze nie jestem jeden ktory plynu dolewa nie wiedzac gdzie on wgl ucieka 😄 <!-- s:D -->

  • Witam, tez tak miałem kiedyś w O1 1.9 TDI 110 ASV i niestety walnięta była podkładka pod głowicą, jak jeździłem spokojnie to wszystko było ok, ale jak deptałem to wywalało mi płyn korkiem, węże nie były zbyt twarde ale przy dłuższej drodze napompowało i wywalało. Przy wymianie uszczelki nie było widać na niej większych śladów ani pęknięć jedynie w jednym miejscu lekko wygnieciona ewentualnie przegrzana jak mi powiedziała mechanik, po wymianie wszystko ustało. Jeśli masz wątpliwości to jedź do fachowca żeby sprawdził ci zawartość CO w płynie chłodniczym.

  • Nie potrzeba 🙂 juz jest wszystko wporzadku, plynu nie wywala, poprostu tylko wtedy bylo za goraco, kwestia temperatury +35 na sloncu no i za duzej ilosci plynu w zbiorniczku, nasze fabki inaczej sobie zycza lac ten plyn i w dodatku sam silnik nagrzany to nawet wentylator nie mogl chlodzic bo sam przelot powietrza tak goracego nic nie dawał 🙂 bede obserwowal 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply