Poranny rozruch silnika fabia 1,2htp

Topic created · 9 Posts · 3242 Views
  • Witam
    Jestem posiadaczem skody fabii 1,2 htp (2004 rok) i mam następujący problem. Przy porannym rozruchu, silnik chodzi jak diesel lub słychać jakby palił tylko na dwie świece. Dodatkowo po chwili zapala się kontrolka od ciśnienia oleju. Po kilku próbach problem znika i silnik chodzi już dobrze. W zeszłym tygodniu miałem przegląd. Przegląd był po 60000km, czyli wymiana filtrów, świec oraz oleju. Panowie z ASO stwiedzili że wszystko jest ok, nawet nie ma żadnych błędów w kompiku.
    Czy może ktos miał taki problem?
    Bardzo prosze o pomoc.

  • a ubywa ci plyn chlodzacy???
    u mnie tez jak rano odpalalem to tak jakby nie chodzil na wszystkie gary i lekko jak diselek. okazalo sie ze poszla uszczelka pod glowica.
    po wymianie wsio wrocilo do normy.

  • A czy kontrolowali Ci pasek rozrządu, rolki itp. :?: <!-- s:?: -->

  • Kontrolka oleju wskazuje na słabe ciśnienie i zaworki mogą się do końca nie otwierać .Stało się tak po przeglądzie czy wcześniej też było?

  • Płynu chłodzącego nie ubywa.
    Takie cuda zaczęły się przed przeglądem. Na przeglądzie pnanowie nic nie znaleźli.
    Wg informacji ASO w moim silniku jest łańcuszek rozrządu.

  • Pytałem Cię o rozrząd dlatego, że czytałem, że jak się mają zbliżać kłopoty z nim to jednym z objawów jest właśnie odgłos silnika jakby to diesel był.

  • Też czytałem o rozrządzie, jednak ten odgłos diesla był tylko przez powiedzmy minutę, dwie. Później wszystko ustawało i silnik juz przez cały dzień pracował bez żadnych problemów.
    Najciekawsze jest to, że przez ostatni tydzień nie ma juz tego zjawiska.
    Na chwilę obecną obserwuje jak się zachowuje silnik. Może coś było przytkane i się odblokowało. Zobaczymy

    wielkie dzięki za zainteresowanie

  • Witam ponownie
    Muszę sprostować to co wcześniej napisałem o kontrolce oleju. Ostatnio nie mam tego problemu po odpaleniu silnika, ale przez przypadek sprawdziłem kontrolki. okazało się, że zapalała się kontrolka "temperatura silnika i/lub za mały poziom płynu chłodniczego".
    Jednakże w tej chwili nie ma problemu opisanego w pierwszym poscie.

    Pozdrawiam
    Sławek Gabryel

  • [quote="slawek123"]Jednakże w tej chwili nie ma problemu opisanego w pierwszym poscie.

    [/quote]

    To dobrze 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply