F1 1.4 16v napięcie

Topic created · 7 Posts · 865 Views
  • Witam, mam pytanie ale po prostu tak dostanę odpowiedz na 100%.
    czy ten pobór prądu co mam to jest w normie ?
    U mnie jak się wepnę miernikiem w obwód to mi wskazuje 13,3v bez zapłonu i kluczyków w stacji,
    i zastanawiam się czy to nie za dużo.
    I jeszcze jedno pytanie bo jeżeli za dużo to czy jak będę wypinać bezpieczniki po kolei to czy sprawdzę w ten sposób czy coś "żre" prąd.
    :mur: <!-- s:mur: -->

  • Zeby opisac pobor pradu musisz zdjac jedna kleme z aku i wpiac sie w szereg miedzy klema a aku miernikiem ustawionym na A (ampery) nie na wolty.

    Pozatym ty podajesz napiecie na aku i skoro wynosi ono ponad 13V to albo przed sekunda zgasiles silnik, albo masz juz aku do wymiany. Lub masz zle skalibrowany miernik.
    W pelni naladowany aku powinien miec 12.4V

    Tak jak bedziesz wypinal bezpieczniki to sprawdzisz co zre prad aczkolwiek na razie musisz sprawdzic czy wogole cos zre prad bo obecnie podales napiecie na aku co ma sie nijak do tego co chcesz sprawdzic.

  • Wiesz właśnie tak zrobiłem wpiołem się miedzy aku. a klemę dodatnią i zamknołem wszystkie drzwi oraz wyłączyłem zapłon. W tedy zegary całkiem zgasły i wszystkie lampki kontrolne i starałem się sprawdzić w ten sposób czy coś żre jak stoi auto bez kluczyków bo jak włączałem światła to zaraz napięcie skakało na 14,47v
    a jak wyłączyłem to spadało do napięcia 13,3v.
    Powiedz co żle zrobiłem może po prostu nie wiem jak to zrobić
    Proszę opisz mi dokładnie jak powinienem to zrobić .
    PODR. 😕 <!-- s:/ -->

  • Napiecie nie moze rosnac po wlaczeniu swiatel lub czegokolwiek, przeczy to prawom fizyki.
    Pozatym pobor pradu mierzy sie w Amperach a nie w Voltach.

    Wkladasz kable do miernika w dziurki COM oraz 10A
    Ustawiasz miernik pokretlem na pozycje 20m/10A Pod guzikiem MAX popatrz na zdjecie, Rubryka A
    Nastepnie wylaczasz wszystko w aucie tzn wyciagasz kluczyki i zamykasz dzwi tylne normalnie a przednie ryglami w dzwiach tak aby zamki byly zamkniete a dzwi otwarte.
    Wpinasz sie miedzy biegunem na aku + lub - jednym kablem a drugim w zdjeta kleme z aku.

    Pobor pradu ma byc w granicach 0.01 do 0.10 gdzie jest juz to spory pobor pradu srednio uznaje sie wartosc 0.05 jako norma max czyli 50mA

    I nie wlaczasz zadnych swiatel bo spalisz miernik a najpredzej kable w chinskim mierniku.

  • dobra spróbuje tak jak piszesz, tylko powiedz mi czy drzwi mam mieć otwarte w samochodzie i zaryglowane czy zamkniete i zaryglowane.Jak sprawdze to zaraz odpisze dzięki

  • to zalezy jak chcesz badac,
    jesli chcesz zbadac z wlaczonym alarmem to ryglujesz otwarte dzwi i zamykasz alarmem a poto otwarte zeby miec dostep do bezpiecznikow.

    Mozesz tez same zamki zamknac bez ryglowania

    chodzi tylko o to zeby moc wejsc do auta a zeby sie nie swiecily lampki wnetrza

  • Wiesz co postaram się to zrobić tak jak mi to opisałeś i odpiszę co i jak jeszcze w tym tygodniu.
    Dzięki za obiekcje i za wszelką pomoc. :piwo: <!-- s:piwo: -->

Log in to reply