Wymiana silnika 1.4 mpi na 1.4 16v
-
Witam, jestem tutaj nowy wiec pozdro dla wszystkich tubylcow
Chcialbym wymienic silnik w mojej fabii. Obecnie mam 1.4mpi (tego co sie orientuje to mam ten najslabszy 60KM) a chcialbym wstawic taki 1.4 16v 75KM.
Czy jest tu ktos kto robil taki przeszczep? Czy to pasuje do siebie?
Czy mocowanie na poduszki czy bedzie pasowalo?
Czy bedzie pasowal do skrzyni biegow? Czy taka sama skrzynia i sprzeglo?
Czy wiazki instalacji elekrycznej wygladaja tak samo? Czy bedzie to pasowalo?
Czy kolektory pasuja z jednego silnika do drugiego?No oglnie wiadomo o co chodzi. Czy to pasuje do siebie i jest mozliwe na zasadzie wyjal i wlozyl czy trzeba sie nakombinowac? <!-- s:) -->
Ja wlasnie zostalem "szczesliwym" posiadaczem fabii... "szczesliwym" poniewaz jak sie okazalo po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow plyn przedostaje sie do oleju. Jak wiadomo moze to byc uszczelka ale z tego co tu wyczytalem to niektorym zdarzylo sie wymieniac uszczelke po kilka razy wiec blad wystepuje w blokach albo glowicy. Dodatowym utrudnieniem dla mnie jest to ze jestem w norwegii a nie w pl i tu kazda drobna naprawa kosztuje zbyt wiele zeby pozwalac sobie na kilkokrotne wymienianie uszczelki. Dlatego zdecydowalem sie na wymiane silnika.
-
Zwykle nie pasuje, wiec tu pewnie będzie podobnie.
Proponuje zrobić planowanie głowicy , wymienić uszczelkę i przyjechać do polski.
Jeżeli możesz zrób test szczelności głowicy i bloku wtedy okaże się czy wymagają wymiany.
Doraźnie możesz zastosować preparat do uszczelniania chłodnic i przyjechać na nim do polski, Dobre są firmy Prestone, ale dodawaj go stopniowo po uprzednim wymieszaniu.
Znam samochód z pękniętą głowicą który wrócił do polski 2000 km na takim wynalazku.M.