Witaj na forum Fabia Club Polska

Maxi-dot w Fabii II po 2010

Temat utworzony · 186 Posty · 54712 Wyświetlenia
  • Teraz ja jestem Tomusiem 😄 😄 <!-- s:D -->

    Na tym liczniku możesz mieć jedynie mfa 🙂 . Maxika nie będziesz na tym miał 😄

  • O maxiku to bylem pewny ze nie bedzie.
    Co do mfa potrzeba cos wiecej niz manetki do obslugi?
    Jakies kodowanie czy inne czary?

  • Przy 801H nie masz mfa?

    Do maxika musiałem dodać manetki (położyć wiązkę i podłączyć) i zakodować.

  • Nie, nie mam mfa fabrycznie.
    Zanim kiedys doloze maksika to chcialem uruchomic mfa.
    Wystarczy wymienic manetki czy trzeba cos wiecej zrobic?

  • Trzeba lub wymienič kierownice na multi funkcyjną. Manetki wychodzą najtaniej. warto kupić manetki z tempomatem .

  • Kierownica multi jest potrzebna do mfa?
    Opcje zmienia sie na prawej manetce.

  • Wybierasz między kierownicą multi a manetką . sterowanie MFA możesz mieć z jednego źródła. Ja mam manetkę i w manetce się zmienia wartości np. spalanie średnie, temperatura oleju atd.

  • Wole manetki.
    Mam juz na oku za 150 zl.
    Wystarczy wymienic i dziala czy trzeba cos wiecej robic?

  • Musisz mieć sterownik co to obsługuje i to zakodować komputerem.

  • Gdzie jest sterownik aby go sprawdzic i jak go sprawdzic?

  • Kolego [b]zagwmk[/b], najprościej softwarowo to sprawdzić 😄 Są różne apki np na Adnroida i możesz sobie sczytać 🙂 <!-- s:) --> Trzeba mieć moduł na BT do podłączenia się do portu OBD. To jest najszybszy sposób jaki znam. A moduł sieci w okolicy pedałów, ale jego numer może być naklejono w takim miejscu, że łatwo go nie odczytasz "nurkując" pod deskę.

    W mojej ocenie Tomuś może nie mieć racji, że na liczniku którego numer podałeś da się uruchomić MFA. Z informacji które opisują poszczególne liczniki jasno wynika, że zegary z końcówką 801H nie obsługują funkcjonalności komputera pokładowego (chyba, że da się to jakoś zmienić softwarowo, ale bardzo wątpię). Z tego co udało mi się ustalić to licznikiem, który na pewno działa z MFA jest 5J0920811E.

    Druga rzecz to oczywiście moduł BCM, który musi "chcieć" te informacje do licznika wysyłać. Ja robiłem u siebie taki test: mam na telefonie apkę, pozwalającą na parametryzowanie części ustawień BCM. Wśród nich jest włączanie i wyłączenie MFD (nie wiadomo czy chodzi im o maxika, czy o zwykłe MFA). Opcję tą miałem wyłączoną. Gdy ją włączam to zmiana jest zapisywana poprawnie, nie zwraca mi błędu oraz informacji, że nie można zapisać, jak to się dzieje gdy np. włączam funkcję doświetlania zakrętów. Wtedy pojawia się błąd, ponieważ mój BCM tego nie obsługuje. Włączanie funkcji MFD nie powoduje jednak wyświetlania jakichkolwiek danych - stawiam na to, że sam licznik ma to fabrycznie zablokowane.

  • Dzieki bardzo za szczegolowa odpowiedz.
    Zastanawiam sie tylko nad tym:
    Jak patrze pod katem na wyswietlacz licznika to widac ze ma on mozliwosc wyswietlenia wszystkich danych (spalanie trip itp bo widac nie podswietlone piktogramy) jednak to moze byc unifikacja montowanych wyswietlaczy i nie koniecznie sam licznik bedzie to chcial podawac.

  • Jeżeli sterownik masz z końcówką 085D to musisz iść po nowy. Tu opłaci się kupić na all.... tempomat. W pudełku jest : sterownik, manetki i kabelstwo do tempomatu. To kosztowało w aso koło 1100zł. Natomiast sam sterownik w aso kosztował około 1100. Na używanym sterwoniku bym tego nie robił bo nie wiesz skąd on pochodzi a gdyby były lewy to masz powažne problemy.

  • [quote="zagwmk"]Jak patrze pod katem na wyswietlacz licznika to widac ze ma on mozliwosc wyswietlenia wszystkich danych (spalanie trip itp bo widac nie podswietlone piktogramy) [cut][/quote]
    Ja też mam siebie widoczne piktogramy. Zapewne do każdego licznika wkładali te same wyświetlacze, ale pewne funkcjonalności są po prostu zablokowane. Ot po prostu, by można było sprzedawać różne liczniki - niezależnie 😉 <!-- s;) -->

    Napisałem wczoraj, że próbowałem włączać MFD z poziomu aplikacji, którą mam na telefonie. Nie wyskoczył mi żaden błąd, wyglądało jakby zmiany zapisały się poprawnie. Oczywiście żadnych zmian na wyświetlaczu nie zauważyłem, aż do dziś, kiedy włączyła mi się kontrolka rezerwy. Wraz z nią na wyświetlaczu pojawiła się informacja ile mam jeszcze km do przejechania na paliwie... Nigdy coś takiego wcześniej się nie pojawiało, a znam auto nie od wczoraj i nie raz rezerwa się świeciła 😉 Myślę sobie, że może gdyby licznik obsługiwał MFA to jednak na sterowniku 6R7937085D byłoby możliwe wyświetlanie danych o spalaniu...? 😉 Tak sobie tylko spekuluję, ale pewne ku temu podstawy mam i o nich napisałem 😉

  • Aktualizacja tematu MFA 🙂 Tak jak wcześniej napisałem: dziś, po włączeniu się rezerwy licznik zaczął mi odliczać kilometry do przejechania na pozostałej ilości paliwa, czego nigdy nie robił :hyhy: <!-- s:hyhy: --> (ale też od czasu kiedy w/w zmianę wykonałem nie zdarzyło mi się jechać na rezerwie)

    Zatankowałem wieczorem auto i myślałem, że sytuacja wróci do stanu poprzedniego, czyli zacznę widzieć wskazanie temperatury. Tymczasem na wyświetlaczu mam widoczny zasięg na paliwie :zdziwko: Zaczynam obstawiać, że przełączyłem moduł BCM (6R7937085D) oraz posiadany w aucie zestaw zegarów (5J0920800H) w tryb MFA... :chytry: Tylko, że nie mogę zmienić tego co jest wyświetlane na wyświetlaczu, bo nie mam manetek z obsługą komputera... 🙂 Może gdyby podłączyć się jakiś VCDS-em to dałoby się to zmienić... 🙂 Żeby nie było, że fantazjuję, załączam zdjęcie z wyświetlacza... :cwaniak:

    Tomuś, wiesz może czy jeśli wymienia się manetki z takich bez przełącznika TRIP (jak mam obecnie) na takie z tym przełącznikiem (ale załóżmy, że jest sam trip, bez tempomatu), to czy trzeba dokładać jakieś dodatkowe okablowanie?

  • Czyli teraz jak będzie alert o niskiej temp poniżej 4 stopni to powinno wrócić do pokazywania temp zamiast przebiegu na paliwie.

  • Ano właśnie nie. Alert przy 4C był, ale wróciło potem do wskazania zasięgu na paliwie (w sumie w F1, gdzie miałem komputer pokładowy, też to tak działało - alert o temperaturze pojawiał się na chwilę i migał, a potem było przywracane wskazanie poprzednie wyświetlacza). Wygląda więc na to, że brakuje teraz tylko manetek 🙂 <!-- s:) -->

  • masz oryginalne radio np.swing?
    Mi na radiu także pokazuje temp.
    Ciekawe czy tylko manetka potrzebna czy też jakieś dodatkowe kable, jeżeli tylko manetka to masz sprawę załatwioną - wymiana manetki i komp działa:)
    Muszę sprawdzić to u siebie jak kupię moduł BT ODB - możesz polecić jakiś interfejs?
    Na all jest ich sporo w cenie od 7zł do 200zł.

  • Tak, mam radio swing i temperatura jest oczywiście na nim wyświetlana. Właśnie frapuje mnie kwestia tych manetek oraz tego jak podłączony jest przełącznik TRIP, czy ma osobne piny na kostkach czy nie, czy trzeba do jego obsługi kłaść jakieś kable, czy nie. Gdyby to była jedynie kwestia wymiany manetek to włączenie MFA okazałoby się bardzo proste 😄 <!-- s:D -->

    Ja kupiłem zwykłego ELM327, kosztował chyba dwadzieścia parę złotych. Interfejs ten nie gadał mi z Fabią 1 (prod.: 2002, 2007). Z Fabią 2 czy Rapidem nie ma problemu, pięknie się porozumiewa 🙂

  • [quote="jacekpk"]Zatankowałem wieczorem auto i myślałem, że sytuacja wróci do stanu poprzedniego, czyli zacznę widzieć wskazanie temperatury. Tymczasem na wyświetlaczu mam widoczny zasięg na paliwie :zdziwko: Zaczynam obstawiać, że przełączyłem moduł BCM (6R7937085D) oraz posiadany w aucie zestaw zegarów (5J0920800H) w tryb MFA... :chytry: Tylko, że nie mogę zmienić tego co jest wyświetlane na wyświetlaczu, bo nie mam manetek z obsługą komputera... 🙂 Może gdyby podłączyć się jakiś VCDS-em to dałoby się to zmienić... 🙂 Żeby nie było, że fantazjuję, załączam zdjęcie z wyświetlacza... :cwaniak: <!-- s:cwaniak: -->

    Tomuś, wiesz może czy jeśli wymienia się manetki z takich bez przełącznika TRIP (jak mam obecnie) na takie z tym przełącznikiem (ale załóżmy, że jest sam trip, bez tempomatu), to czy trzeba dokładać jakieś dodatkowe okablowanie?[/quote]

    Wartości na wyświetlaczu możesz zmienić jedynie komputerem np. Vcds w przypadku jeśli nie masz podłączonych przycisków w manetce lub kierownicy.
    Tak , kable musisz dać . Wtedy warto zakupić manetki z tempomatem lub (co wychodzi też korzystnie) kupić tempomat z akcesorii do Fabci 2.
    Na maxiku jest to dobre że se wybierasz jakie dane mają być wyświetlane na wyświetlaczu. Nie ma tego że masz takie co fabryka zakodowala i nic z tym nie zrobisz.. Ja u siebie zostawiłem parę funkcji z których najczęściej korzystam a reszte weg 😄

    [quote="zagwmk"]masz oryginalne radio np.swing?
    Mi na radiu także pokazuje temp.
    Ciekawe czy tylko manetka potrzebna czy też jakieś dodatkowe kable, jeżeli tylko manetka to masz sprawę załatwioną - wymiana manetki i komp działa:)
    Muszę sprawdzić to u siebie jak kupię moduł BT ODB - możesz polecić jakiś interfejs?
    Na all jest ich sporo w cenie od 7zł do 200zł.[/quote]

    Najlepiej sobie kup vcds 🙂 . Ori kosztuje troszkę mniej jak 2000 zł a chińskie klony kupisz za około 200 zł lub mniej 🙂