Maxi-dot w Fabii II po 2010

Topic created · 186 Posts · 52634 Views
  • Cześć,
    czy ktoś montował zegary z maxi-dotem do Fabii w wersji bez kompa pokładowego ?? szukam po necie informacji ale nie ma konkretów, zegary byłyby używane, bez vinu pinu itp. Rozmawiałem z człowiekiem, który zajmuje się tego typu tematami, ale on podejmie się za 800 zł, bo podobno immobilizer jest w zegarach i trzeba przekodować kluczyki i sterownik silnika :niepewny: <!-- s:niepewny: --> znacie jakieś tańsze sposoby ??

  • to jaka wersje wyposazenia masz ? podobno ob wersji Style/Ambition trzeba tylko przekodowac, ponizej tych wersji np Famili, trzeba caly komputer zmieniac

  • z tego co ja rozmawialem w skodzie, to najwazniejsze jest miec manetke do sterowania maxi-dotem 🙂 to musisz dokupic do zegara. za 800 zl bym tego nikomu do robienia nie dawal 🙂 najwazniejsze to kupic licznik z pewnego zrodla i isc do ASO, ja tak zrobilem licznik kupilem w Polsce za 300 zl przyjechalem do niemiec do ASO (tutaj mieszkam wiec tu montowalem) i za 150€ mi zrobili 🙂 <!-- s:) --> co oznacza ze w PL w aso taka operacja nie bedzie kosztowac wiecej niz 600zl. a PIN Ci ASO zczyta z licznika bez problemu. byleby nie byl kradzony licznik, jak juz mowilem, bo to bedzie problem dla Ciebie.

  • [quote="Havier"]z tego co ja rozmawialem w skodzie, to najwazniejsze jest miec manetke do sterowania maxi-dotem 🙂 to musisz dokupic do zegara. za 800 zl bym tego nikomu do robienia nie dawal 🙂 najwazniejsze to kupic licznik z pewnego zrodla i isc do ASO, ja tak zrobilem licznik kupilem w Polsce za 300 zl przyjechalem do niemiec do ASO (tutaj mieszkam wiec tu montowalem) i za 150€ mi zrobili 🙂 <!-- s:) --> co oznacza ze w PL w aso taka operacja nie bedzie kosztowac wiecej niz 600zl. a PIN Ci ASO zczyta z licznika bez problemu. byleby nie byl kradzony licznik, jak juz mowilem, bo to bedzie problem dla Ciebie.[/quote]

    Mi w aso w wawie powiedzieli, ze nie ma znaczenia jaka wersja bo wszystko to kwestia kodowania... ja w to nie wierze. Za montaz chca ok 350zl.

    Havier - czy tego maxi kupowales od benzyny czy diesla? Ma to znaczenie? Masz moze numer katalogowy tego licznika, ktory kupiles?

  • ensai, oczywiscie ze ma znaczenie 🙂 <!-- s:) --> do diesla musisz miec diesla do benzyny benzyne 😜 inaczej obroty Ci nie beda graly itp. nr mojego licznika do 1.6 TDI to "5J0 920 840 D" na allegro do kupienia za 369 zl

    [url]http://moto.allegro.pl/5j0920840d-skoda-fabia-roomster-licznik-diesel-fis-i3011433346.html[/url]

    ja kupilem u tego Pana wlasnie. jako ze z zagranicy i latwiej mi bylo to zrobic bez pomocy allegro, dogadalem sie z panem o nizsza cene itp 🙂 wszystko dzialalo, artykuly napewno nie sa kradzione.

  • A wiesz moze jaki numer ma benzyna? Ja wychodzilem z założenia ze licznik to tylko wyswietla dane przekazywane przez kompa wiec teoretycznie nie ma znaczenia czy licznik od diesla czy benzyny, trza tylko zakodowac. W aso nie potrafili mi powiedziec jaki licznik kupowac tylko "przyjedz pan, podlaczymy, najwyzej nie bedzie dzialac" a ja szmal za robocizne bede musial zaplacic i jeszcze licznik mi zostanie..

  • jak Ci tak w ASO powiedzieli.. to znajdz inne ASO jesli masz taka mozliwosc^^ albo popros o kontakt z kims rozumnym 🙂 <!-- s:) --> licznik musi odpowiedni i to mi powiedzial wlasnie czlowiek z ASO tutaj w niemczech.

    niestety nr od benzyny nie znam...

  • numer numerem, wystarczy, że jest maxi-dot i ma obroty wyskalowane jak do benzyny, na pewno w nazwie ma E zamiast D, moja wersja to jakiś tam classic czy active z pakietem fun, ale fabryczne radio swing po samodzielnym podłączeniu współpracuje z zegarami (temp.) i wycisza radio po włączeniu wstecznego - jak pytałem w ASO to mówili, że jak kupię radio fabryczne to koniecznie muszę przyjechać na kodowanie, bo nie będzie działało, a okazało się inaczej...

  • [quote="granit"]numer numerem, wystarczy, że jest maxi-dot i ma obroty wyskalowane jak do benzyny, na pewno w nazwie ma E zamiast D, moja wersja to jakiś tam classic czy active z pakietem fun, ale fabryczne radio swing po samodzielnym podłączeniu współpracuje z zegarami (temp.) i wycisza radio po włączeniu wstecznego - jak pytałem w ASO to mówili, że jak kupię radio fabryczne to koniecznie muszę przyjechać na kodowanie, bo nie będzie działało, a okazało się inaczej...[/quote]

    Benzyna benzynie nierówna. Od htp do tsi bedzie pasowac? Jakos nie chce mi sie wierzyc. Najgorsze jest to ze kazde aso mowi co innego a mnie nie stac na eksperymentowanie.

  • na 100% nie ma roznicy miedzy benzynami (czy to htp czy to TSI). wazne ze benzyna 🙂 (juz sie upewnilem) 🙂 <!-- s:) --> a numer 5J0 920 840 E (sprawdzone i to napewno ten, bedzie pasowal do Twojej fabki)

  • Mam juz na oku maxi, dzieki 🙂 <!-- s:) -->
    A myslisz, ze od RSa podejdzie? W koncu tez benzyna 😛

  • od RS'a powinien podjesc.. ale i tak nie bedzie funkcjonowal w 100% bo ma inne menu i opcje w ustawieniach jak zwykla Fabia 🙂 <!-- s:) -->

  • Zakupiony, za 270 zł z wysyłką, przegapiłem jakiś tydzień temu za 225 zł z wysyłką, ale trudno...zobaczymy czy da radę 😉 <!-- s;) --> martwi mnie fakt braku kompa pokładowego, w clio jak zmieniałem zegary to komp siedział w zegarach, wystarczyło podpiąć manetkę i wszystko działało bez zarzutu, ale tu jest ta cała CAN

  • Witam.
    Troszkę od siebie do tematu 🙂 <!-- s:) --> .
    Pytałem się tez o montaż maxika w aso i mi powiedzieli tak :

    • licznik jest pod silnik w przypadku TSI 85KM to koszt 2650 zł - cena zabójcza. W Czechach za około 850 zł można mieć nowy i ori a do RS za 1000 zł nowy i ori
    • manetka tu jest sprawa tak że manetki są razem prawa i lewa 😞 . Niemożna ich rozłączyć 😞 . Cena samej manetki w aso to około 580 zł a jeśli chodzi jeszcze o późniejsze dodanie tempomatu to już się opłaci je w Czechach kupić bo za 722.40 zł ma się manetki + wiązkę do tempomatu + sterowanie maxikiem.
    • Wiązka nie wiem ile
    • praca serwisowa to koszt około 800 zł
      W przypadku wymiany sterownika BCM co w classicu może się zdarzyć (ale raczej to często się zdarza) to koszt około 850 zł w zależności od wersji sterownika i jego możliwości .
      Rozmowy wynikało że będę miał już komputer pokładowy
  • TOMUŚ, w ASO nigdy sie nie oplaca kupowac czesci i akcesoriow, bo to kosztuje tam 4 razy tyle co w internecie. licznik mozesz kupic uzywany, w koncu Twoje auto tez nie jest nowe 😜 Manetek sa 2 rodzaje i laczone i pojedyncze, wszystko zalezy od wersji wyposarzenia samochodu. a cene za prace serwisu to tez wymyslili jakos dziwnie wysoka... chyba ze tam jest juz policzone wszystklo wlacznie z pociagnieciem wiazki do tempomatu itp, wtedy moze i sie zgodzilbym na 800 zl...

  • [quote="Havier"]TOMUŚ, w ASO nigdy sie nie oplaca kupowac czesci i akcesoriow, bo to kosztuje tam 4 razy tyle co w internecie. licznik mozesz kupic uzywany, w koncu Twoje auto tez nie jest nowe 😜 Manetek sa 2 rodzaje i laczone i pojedyncze, wszystko zalezy od wersji wyposarzenia samochodu. a cene za prace serwisu to tez wymyslili jakos dziwnie wysoka... chyba ze tam jest juz policzone wszystklo wlacznie z pociagnieciem wiazki do tempomatu itp, wtedy moze i sie zgodzilbym na 800 zl...[/quote]

    Ja o tym wiem że w aso jest drogo 🙂 <!-- s:) --> . Ale w wersji classic chyba są łączone. Cena jest bez podłącznia tempomatu. Za tempomat trzeba jeszcze extra zapłacić, ale myślę że nie wielka bedzie ta dopłata bo wszytko mają na wierzchu.

  • Troszke sie wtrace i namieszam, bo w fabii biegly nie jestem. Ale fabia 2 po 2010r to elektronicznie bliznika polo 6R. Tam zeby miec komputer pokladowy (spalanie czas jazdy itd) wystarczy tylko dolozyc manetke z przyciskami i to wszystko, tzn jeszcze wiazka. Nie trzeba wymieniac licznika, to troche sie dziwie ze w fabii trzeba... hmmm
    Jeszcze jedno mi spac nie daje, bo wydawalo mi sie ze kazdy maxidot ma fis. A w pierwszym poscie czytam, ze kolega szuka licznika maxdot, ale bez fisa. Lukalem w 'szukajce' ale jakos ciezko. Moze pozna pora i nie trybie za bardzo:)

  • kazdy maxi-dot ma FIS 🙂 <!-- s:) --> i kazdy licznik ma ten komputer pokladowy ze spalaniem itp. tu chodzi o maxi-dota i ogolne z tym problemy..

  • Dzięki:) Czyli tak jak myślałem, zeby mieć spalanie wystarczy zalozyc manetke z obsluga kompa, bo licznik jest przystosowany .A maxi-dot to na podobe jak duzy fis w vw:)

  • manetka zdaje się powinna być łączona, lepiej kupić już z tempomatem, bo można dorwać w tej samej cenie, ja tak chcę zrobić, a komp mówicie, że będzie jak tylko przełożę manetkę ?? aby nie bawić się w kodowanie zastanawiam się nad przełożeniem modułu immobilizera ze starego licznika do nowego :niepewny: <!-- s:niepewny: --> o ile to jest moduł, a nie kawałek układu scalonego, którego nie da się zdemontować...

Log in to reply