PROBLEM padnięte sprzęgło przebieg 40tys. km

Topic created · 10 Posts · 2168 Views
  • Witam,
    Jak w tytule posiadam problem. Samochód posiada pewne 45 tys. km i był normalnie jeżdżony prze ze mnie.
    Jakiś czas temu zaczęło ślizgać mi się sprzęgło, ale nie miałem czasu je zmienić to jeszcze trochę na nim pojeździłem.
    Dzisiaj wyciągnąłem skrzynie i okazało się, że zjadło kompletnie tarcze, także całe sprzęgło do wymiany.
    Niepokoi mnie dlaczego stało się to przy tak małym przebiegu, oraz zaobserwowałem, że na jednej połowie koła zamachowego wyczuć można pod palcem fale oraz widać w tamtym miejscu przebarwienia metalu ( jak z wysokiej temperatury). Czy miał ktoś podobny problem lu wie czym to jest spowodowane???
    Prosiłbym o pomoc, ponieważ zamówiłem już sprzęgło, ale nie znam przyczyny usterki;///
    Z góry dzięki.

  • Nie napisałeś jakiej Fabii to dotyczy 1 czy 2.Patrząc na przebieg to myślę że masz F2 a deklarowany przebieg wskazuje że auto może być jeszcze na gwarancji więc zgłosił bym się do ASO.Moim zdaniem sprzęgło mogło być źle wyregulowane i przez to że się ślizgało mogło się spalić po prostu.Nie czułeś nic przez okres użytkowania, żadnego swątu albo zapachu spalenizny?

  • Właśnie ma fabię 1 po lifcie 2006r. Przebieg mały, bo od czasu do czasu wyjezdzała. Auto dostało się w moje ręce gdy miało 25 tys. km. Ogólnie nic nie czułem jeśli chodzi o zapach spalenizny, jedynie co to podczas ruszania lekko szarpało (nie był to płynny start).

  • No to myślę że sprzęgło się ślizgało no i w końcu się wyślizgało.Może jeszcze ktoś ma inny pomysł.

  • No jak szarpało to ktoś mu zrobił harakiri wcześniej. Ew. jakaś wada fabryczna.

  • Widzę możliwości takie, auto jeździło sporo w górach, ciągło przyczepę, kogoś holowało i zostało zdrowo nadpalone, przebieg sporo większy niż deklarowany, ewentualnie wada fabryczna jakaś partia komponentów do produkcji trafiła kiepskiej jakości.

  • jest jeszcze możliwość, jak jeździł poprzedni właściciel może trzymał często nogę na sprzęgle. :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->

  • Przebieg 100% oryginalny, znam to auto od momentu kupna poprzedniego właściciela.
    Auto miało lekki dzwon z przodu przy 25tys. km dlatego zostało mi sprzedane.
    W obecnej chwili założyłem nowe sprzęgło i zobaczymy ile wytrzyma, bo nie znalazłem przyczyny;/

  • A jak sprzęgło w ogóle wyglądało?
    Wymieniłeś komplet?
    Mogło od dzwona dostać powichrowań, czy mikropęknięć.

  • Moje sprzęgło w 1,4 TDI Fabia II również było już wymienione po 45 000 km. Jeździł nim wcześniej geodeta więc łatwo to auto nie miało na pewno .

    Ten silnik widzę , że dość intensywnie wpływa na pracę sprzęgła - to pewnie jest związane z jego konstrukcją 3 cylindrową jak i pewnymi luzami na wale - które podobno są typowe dla 1,4 TDI .

Log in to reply