Witaj na forum Fabia Club Polska

Jak wymontować obudowę termostatu 1.4 16v BBY

Topic created · 2 Posts · 1217 Views
  • Witam sredecznie
    napotkałem mały problem z wyjęciem całej obudowy termostatu. Chodzi mi, o rozpiecie plastikowej rurki wchodzacej w termost, ktora biegnie pod kolektorem dolotowym za silnikiem
    Jak wypiać te złącze(rurka termostat) i czy do tej operacji muszę odkręcać kolektor dolotowy (jeśli tak to czy są jakieś inne śruby z tyłu kolektora czy tylko te szść co widać)
    Jak ktoś wie to proszę o podzielenie się wiedzą
    Pozdrawiam klubowiczów

  • Dobra ogarnołem temat. Dla zainteresowanych

    1. Pozbywamy sie akumulatora i jego obudowy.
    2. Zdejmujemy pokrywę silnika.
    3. Demontujemy dolną osłone i pozbywamy się płynu z obiegu korek przy chłodnicy. Odkręcamy też korek zbiorniczka wyrównawczego.
    4. Wypinamy przewód elektryczny odod czujnika temperatury jest w obudowie termostatu od strony chłodnicy.
    5. Będzie leciało wypinamy węże gumowe z obudowy termostatu dwa grube z przodu z tyłu trzy sztuki.
    6. Dla lepszego dostępu zdemontowałem przepustnicę cztery śruby ale nie wypinałem przewodów by nie bawić się komputerem przy adaptacji.
    7. Odkręciłem też metalową rurkę przymocowaną dwoma śrubami do podstawy przepustnicy chyba ona jest od recyrkulacji ale nie wiem napewno.
    8. Wykręcamy trzy śruby z obudowy dwie są z góry łatwo dostępne jedna od spodu.
    9. Cała obudowa wraz z termostatem jest odłączona od głowicy tylko z tyłu trzyma ją magiczna siła.
    10. Zobaczmy sposób mocownia czujnika temperatury tego znajdującego się w obudowie. jest mocowany od dołu plastikową spinką w ksztaucie litery U. Taką samą spinką ale dużo większą połączona jest nasza obudowa termostatu z rurką plastikową biegnącą za silnikiem pod kolektorem dolotowym.
    11. Gimnastyka trafiamy wkrętakiem płaskim dość długim w zapinkę i pociągamy w dół atak wykonujemy od akumulatora w kirunku kolektora ssącego.
    12. Spinka jest poluzowana jednak zapiera się o metalowe elementy znajdujące się poniżej
    13. Zręczne palce sięgamy ręką za kolekdor ssący troszkę za przepustnicą i pomalutku namieżamy spinkę delikatnymi ruchami staramy się ją wyjąć w całości nie nerwowo wyjdzie napewno.
    14. Teraz po wyjęciu spinki wyciągamy całą obudowę wraz z termostatem.
    15. Jak się uporamy to montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Jak po operacji przed i po liczba narzędzi musi się zgadzać by nie było niespodzianek.
      Kolektora ssącego nie trzeba zdejmować
Log in to reply